یوسف نژاد: مجلس از پیشنهادات فعالان مالی در خصوص لایحه تجارت استقبال می نماید

به گزارش ایپتن، یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از پیشنهادات مستدل کارشناسان مالی در مورد لایحه تجارت استقبال خواهد نمود.

یوسف نژاد: مجلس از پیشنهادات فعالان مالی در خصوص لایحه تجارت استقبال می نماید

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بعضی نقدها فعالان مالی نسبت به لایحه تجارت گفت: بیش از 80 الی 90 سال از قانون تجارت می گذرد و طبیعتا ما در این زمینه احتیاج به تغییرات داشتیم البته بخشی از نقدها به نظر من وارد است اما علاوه بر کمیسیون قضایی که کمیسیون اصلی آنالیز نماینده این لایحه بوده کمیسیون مالی هم به عنوان کمیسیون فرعی این لایحه را مورد آنالیز قرار داده است.

وی اضافه نمود: برای آنالیز این لایحه زحمات زیادی کشیده شده که قابل انکار نیست، ضمن این که در جلسات رسمی آنالیز آن از اتاق بازرگانی و فعالان مالی هم دعوت به عمل آمد و آنها نیز در این باره اظهار نظر کردند. به هر حال بعضی مفاهیم، اصلاحات و فرآیندها فراتر از موضوعات ملی است و در حوزه روابط منطقه ای و بین المللی مفاهیم جدیدی را وارد فضای مالی نموده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که منتقدان لایحه تجارت می توانند استدلال های خود را به مجلس و هیئت رئیسه بفرستند، تاکید نمود: مجلس با روی باز از پیشنهادات استقبال می نماید؛ البته بعضی نقطه نظرات کلی است و ضروری است منتقدان پیشنهاد تعیین خود را مطرح نمایند. آیا واقعا همه این لایحه از نظر آنها ایراد دارد یا پیشنهاد تعیینی در خصوص یک حکم خاص دارند؟ اگر اتاق ها و تشکل های تخصصی مالی نظری در این مورد دارند می توانند آن را به مجلس بفرستند.

یوسف نژاد در خاتمه با بیان این که حتی بعد از تصویب لایحه تجارت می توان نظرات منتقدین را در اصلاحیه ها لحاظ کرد، گفت: ما معتقدیم قانون باید واقع بینانه، به مصلحت مردم، راه گشا و تسهیل نماینده امور باشد و به رونق و توسعه یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 403

به "یوسف نژاد: مجلس از پیشنهادات فعالان مالی در خصوص لایحه تجارت استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف نژاد: مجلس از پیشنهادات فعالان مالی در خصوص لایحه تجارت استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید