جلسات کمیته دستمزد کارگران کلید خورد ، مشخص مزد منطقه ای از دستور کار خارج شد

به گزارش ایپتن، نماینده کارگران در شورای عالی کار از شروع جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار از هفته آینده اطلاع داد و گفت: موضوع مشخص مزد منطقه ای از دستور کار خارج شد.

جلسات کمیته دستمزد کارگران کلید خورد ، مشخص مزد منطقه ای از دستور کار خارج شد

به گزارش خبرنگاران، هادی ابوی با تشریح جزییات نشست امروز شورای عالی کار گفت: جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر کار، معاون روابط کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی برگزار گردید. موسسه عالی پژوهشهای تامین اجتماعی گزارش پژوهشی آثار و پیامدهای مشخص مزد منطقه ای را ارائه کرد که در مورد منابع پژوهش و نحوه محاسبات آن سوال شد و در مجموع نتیجه گیری خاصی نداشت و از دستور کار شورا خارج شد.

وی درباره مصوبات جلسه امروز گفت: قرار بود در این جلسه درباره آغاز به کار کمیته مزد تصمیم گیری گردد که خوشبختانه تصویب شد که کمیته دستمزد از هفته آینده فعالیت خود را آغاز کند و به بحث آنالیز قیمتها و هزینه های سبد معیشت خانوارهای کارگری ورود کنیم.

ابوی احتمال داد که جلسه کمیته مزد سریع تر برگزار گردد و گفت: همه تشکل ها از کارگری و کارفرمایی تا خود دولت کمیته مزد دارند که به طور جداگانه در مورد نرخ تورم، قیمت کالاها و هزینه های سبد معیشت تحقیق و پژوهش می نمایند و جمع بندی گزارش را به کمیته دستمزد ارائه می دهند. در کانون عالی انجمن های صنفی کارگران نیز کمیته مزد فعال شده و در این کمیته عمده فعالیت ما محاسبه تورم در منطقه ها مختلف و استخراج هزینه مصرفی کارگران است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه نمود: ممکن است قیمت گوشت و مرغ در یک شهر بیشتر باشد ولی در شهر دیگر مقرون به صرفه تر باشد لذا قیمت اقلام اساسی سبد مصرفی خانوارهای کارگری در منطقه ها مختلف را محاسبه و استخراج و در قالب گزارش به کمیته دستمزد ارایه می کنیم.

ابوی بعلاوه محاسبه نرخ اجاره بها را از دیگر هزینه های سبد معیشت کارگران ذکر کرد و گفت: اگر چه بعضی کارفرمایان معتقدند که باید هزینه های مسکن و اجاره بها از سبد معیشت کارگران خارج گردد تا سبد واقعی تر گردد ولی ما معتقدیم که مسکن باید در درون سبد معیشت خانوار گنجانده گردد، چون بخش اعظمی از دریافتی کارگران بابت اجاره بها و مسکن صرف می گردد.

وی در خاتمه گفت: در مورد دستور کار دیگر نشست امروز که بحث ماده 26 آیین دادرسی کار بود با توجه به اشکالاتی که داشت، مقرر شد پس از کار کارشناسی و جمع بندی نهایی در نشست آینده شورای عالی کار مجدد مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2189

به "جلسات کمیته دستمزد کارگران کلید خورد ، مشخص مزد منطقه ای از دستور کار خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسات کمیته دستمزد کارگران کلید خورد ، مشخص مزد منطقه ای از دستور کار خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید