شهرداری ها از منابع ارزش افزوده بهره مند شوند

به گزارش ایپتن، مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه مدیریت شهری باید از منابع ارزش افزوده سازمان شهرداری ها و دهیاری ها استفاده کرد.

شهرداری ها از منابع ارزش افزوده بهره مند شوند

صفری در مورد مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی گفت: سه مصوبه یاری به پسماند، اختصاص تسهیلات برای بند دره و یاری به منابع اقتصادی شهرداری ها در دور اول سفر ریاست جمهوری مصوب شده که بر اساس تعهدی که ایجاد شده امیدواریم تا انتها سال 1402 مصوبات به صورت کامل محقق گردد.

او اضافه کرد: در این سفر پنج میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند شهر بیرجند، 20 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل مرحله 2 منطقه گردشگری بند دره و 60 میلیارد تومان برای مساعدت به شهرداری های زیر 50 هزار نفر جمعیت مصوب شده است.

صفری با بیان اینکه تمامی شهرداری های استان در حوزه های مدیریت شهری احتیاجمند یاری به وسیله منابع ارزش اضافه کرده در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هستند، گفت: برای تحقق بودجه شهرداری ها و تکمیل طرح های عمرانی در شهر های استان علاوه بر کوشش و اهتمام بیشتر شهرداران، به نگاه حمایتی دولت احتیاج داریم و امیدواریم در دور دوم سفر ریاست جمهوری شاهد مصوبات مهم و محوری در حوزه مدیریت شهری در کنار تحقق مصوبات دور اول باشیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا های استانداری خراسان جنوبی توضیح داد: شهرداری های خراسان جنوبی مشکل کمبود و یا نبود عایدی های پایدار دارند و علی رغم انجام یاری های سازمان شهرداری ها و با توجه به تغییرات شاخص توزیع اعتبارات از ابتدای سال شاهد تغییرات کاهشی در بعضی از سرفصل های توزیع این اعتبارات بوده ایم و با حمایت های استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی، پیگیری های خوبی پیرامون انجام اصلاحات در این خصوص صورت گرفته است.

او اضافه کرد: در فرایند توزیع اعتبارات در سال های گذشته شاخص جمعیت و توسعه نیافتگی لحاظ می شده، اما پس از ابلاغ قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده در پارسال شاخص توسعه نیافتگی حذف و توزیع اعتبارات از ابتدای سال جاری فقط بر اساس شاخص جمعیت انجام می گردد که بر این اساس شهرداری های استان به علت جمعیت کم از محل این تصمیم متضرر شده اند.

صفری گفت: حوزه های مختلف به ویژه اختصاص قیر رایگان، توسعه پارک ها و فضای سبز، مدیریت پسماند، تأمین ماشین آلات عمرانی و خدماتی و زیرساخت های نرم افزاری و پایش تصویری و سایر از جمله مواردی است که احتیاجمند اعتبار و توجه ویژه دولت سیزدهم دارد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2135

به "شهرداری ها از منابع ارزش افزوده بهره مند شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری ها از منابع ارزش افزوده بهره مند شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید