کرملین از احتمال دیدار ترامپ با پوتین خبر داد

به گزارش ایپتن، ایرنا نوشت: دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه از امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا درحاشیه اجلاس اتحادیه آ.سه.آن در شیلی خبر داد.

کرملین از احتمال دیدار ترامپ با پوتین خبر داد

یوری اوشاکوف روز یکشنبه در برنامه مسکو.کرملین.پوتین در شبکه تلویزیونی روسیه1 در خصوص امکان دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ گفت: طرف روسی از چنین دیدارهایی صرف نظر نمی کند به این ترتیب از نظر تئوری امکان برگزاری آن در شیلی وجود دارد هر چند که فعلا هیچ تدارکی برای برگزاری این نشست ندیده ایم.

اجلاس اتحادیه اقتصادی کشورهای آسیا و اقیانوس آرام (آ.سه.آن) روزهای 16 و 17 ماه نوامبر (25 و 26 آبان ماه) در شیلی برگزار می شود.

بر اساس گزارش رسانه ها، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه این اجلاس با رئیس جمهوری چین دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

آخرین دیدار پوتین و ترامپ روز هفتم تیر ماه سال جاری در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکا ژاپن برگزار گشت.

در آن دیدار سران دو کشور درخصوص موضوعات مهم بین المللی ازجمله برجام، اوضاع منطقه خلیج فارس، سوریه، اوکراین و اختلافات موشکی روسیه و آمریکا گفت وگو کردند.

به گفته سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در آن دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر پیدا کردن یک راهکار دیپلماتیک برای خروج از وضعیت بوجود آمده میان آمریکا و ایران تاکید کردند.

لاوروف اضافه کرد: دو طرف به اهمیت این موضوع پی برده اند که تنش در اطراف ایران باید از طریق سیاسی و گفت وگوی دیپلماتیک حل وفصل شود.

وی گفت: سران دو کشور در خصوص طیف وسیعی از موضوعات از جمله مساله سوریه و اوکراین و برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام و آنچه برای نفتکش ها در خلیج فارس رخ داد گفت و گو کردند.

به گفته لاوروف، وضعیت بسیار جدی است اما هر دو طرف تاکید کردند که می خواهند با پیدا کردن یک راه دیپلماتیک شرایط را از این وضعیت خارج کنند.

نمی دانم که چگونه این مساله ممکن است، اما طرف روسی قطعاً سعی خود را خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که همه کسانی که به نحوی می توانند این وضعیت را تحت تأثیر قرار دهند در جهت حل دیپلماتیک وضعیت گام بردارند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن بیش از 75 بسته تحریمی علیه مسکو وضع کرده ضمن اینه دهها نفر از مقامات نزدیک به پوتین در لیست سیاه قرار گرفته اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 463

به "کرملین از احتمال دیدار ترامپ با پوتین خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین از احتمال دیدار ترامپ با پوتین خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید