خبرنگاران روسیه: لاوروف در نشست برجام شرکت میکند

به گزارش ایپتن، مسکو - خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه 21 دسامبر (اول دی ماه) در نشست غیررسمی وزرای خارجه اعضای برجام شرکت خواهد نمود.

خبرنگاران روسیه: لاوروف در نشست برجام شرکت میکند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: دلیل اصلی مسائل پیش آمده در اجرای برجام، اقدامات تضعیف کننده از سوی آمریکا است.

کمیسیون مشترک برجام امروز چهارشنبه به منظور آنالیز فرایند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف های برجام به صورت ویدئوکنفرانس جریان دارد و در آن نقش آمریکا در برجام درکنار بعضی موضوعات دیگر آنالیز می گردد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا امروز چهارشنیه هم در این رابطه گفت: ما امیدواریم در دوره جو بایدن، آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد.

ولادیمیر چیژوف به خبرنگاران گفت: اکنون این شانس وجود دارد که ایالات متحده آمریکا در دولت جدید این کشور به برجام بازگردد.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا اوایل ماه دسامبر جاری اعلام نمود که میخواهد برای بازگشت واشنگتن به جمع شرکت کنندگان برجام درباره برنامه هسته ای ایران کوشش کند.

ترامپ در ماه می سال 2018(اردیبهشت 1397)به بهانه های واهی، دستور خروج آمریکا از برجام را صادر کرد و با نقض تعهدات خود در چارچوب این توافق بین المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت که برای تایید برجام صادر شده بود، تحریم های علیه ایران را احیار کرد و کشورهای دیگر را نیز از همکاری با تهران منع کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1370

به "خبرنگاران روسیه: لاوروف در نشست برجام شرکت میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: لاوروف در نشست برجام شرکت میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید