قیمت دارو تا فروردین ماه سال آینده تغییر نخواهد کرد

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قیمت داروها تا فروردین ماه سال آینده تغییر نخواهد کرد.

قیمت دارو تا فروردین ماه سال آینده تغییر نخواهد کرد

وی از کمبود روزانه 50 تا 60 قلم دارو اطلاع داد و اضافه نمود: روزانه لیستی از کمبود دارو در سطح کشور ارائه می گردد که هر روز متغیر است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو توضیح داد: بسیاری از داروهایی که کمبود آن اعلام می گردد، نوع داخلی و خارجی آن وجود دارد و تنها اعلام می گردد که یک برند خاص از آن دارو وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه مردم نگرانی بابت کمبود دارو نداشته باشند، گفت: امروز مردم دچار ترس و نگرانی از بابت کمبود دارو شدند و همین مسئله سبب گردیده که شاهد هجوم مردم به داروخانه ها و خرید اضافی باشیم.

جهانپور اضافه نمود: این مسئله سبب گردیده که در توزیع دارو دچار محدودیت و کنترل شویم.

وی با بیان اینکه اگر چه امروز با کمبود دارو مواجهیم اما بحران دارو نداریم، گفت: وظیفه ما این است که همه داروهای مورد احتیاج را تأمین کنیم و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در حوزه عملکرد سازمان غذا و دارو و استاندارد گفت: سازمان غذا و دارو در حوزه های اختصاصی کار خود را انجام می دهد اما سازمان غذا و دارو و استاندارد به گونه ای عمل می نمایند که اگر هر کدام در مسأله ای ورود کند سازمان دیگر آن را می پذیرد؛ این دو سازمان در راستای یکدیگر و برای خدمت رسانی به مردم فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 46

به "قیمت دارو تا فروردین ماه سال آینده تغییر نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت دارو تا فروردین ماه سال آینده تغییر نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید