فوت و فن های تهیه نان پنیر و سبزی شیک و مجلسی

به گزارش ایپتن، شما می توانید نان را به شکل های مختلف بپچید و یک نان مقوی و سالم آماده کنید. شما می توانید این نان را به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا تغذیه بچه ها برای مدرسه ها تهیه کنید.

فوت و فن های تهیه نان پنیر و سبزی شیک و مجلسی

نان پنیر و سبزی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک نان مجلسی می باشد که می توانید برای نذری ها خود یا سفره های زیارت و مهمانی و یا به عنوان یک میان وعده سالم بهره ببرید، زیرا در بین این نان خوشمزه پنیر خامه ای و سبزی خوردن خرد شده قرار داده شده است.

شما می توانید نان را به شکل های مختلف بپچید و یک نان مقوی و سالم آماده کنید. شما می توانید این نان را به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا تغذیه بچه ها برای مدرسه ها تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه نان پنیر و سبزی

آرد 500 گرم

شیر ولرم 1 پیمانه

ماست 1/2 پیمانه

شکر 2 ق سوپ خوری

خمیرمایه 1 ق سوپ خوری

تخم مرغ 1 عدد سفیده برای خمیر و زرده برای رومال

وانیل 1/4 ق چای خوری

روغن مایع 1/4 پیمانه

نمک 1/4 ق چای خوری

کره 2 ق چای خوری

پنیر خامه ای یا کم نمک به اندازه لازم

سبزی شامل گشنیز و جعفری و ریحان 3 ق سوپ خوری

کنجد به اندازه لازم

طرز تهیه نان پنیر و سبزی خوشمزه و سالم با خمیر عالی و نرم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید خمیر مایه را عمل بیاورید برای این کار مایه خمیر را به همراه 1 ق چ از شکر داخل شیر ولرم ریخته و همزده و کنار گذاشته تا 5 دقیقه بمونه و عمل بیاد. دقت کنید شیر باید ولرم باشد تا خمیر بتواند عمل بیاد.

مرحله دوم: هم زدن خمیر

تخم مرغ، وانیل، ماست، شکر باقى مانده و روغن مایع را مخلوط نموده و مایه خمیر عمل آمده را اضافه و همزده و نمک و آرد را ترکیب نموده و به موادمان افزوده و 10دقیقه ورز دهید تا جایى که خمیر لطیفى به دست آید و کاسه را چرب نموده و خمیر را داخل ظرف قرار داده و درِ ظرف را با سلفون بپوشانید و در محیط گرم آشپزخانه به مدت 1 تا 2 ساعت استراحت دهید، تا خمیر حجمش دو تا 3 برابر گردد و عمل آید.

مرحله سوم: افزودن پنیر و سبزی

خمیر عمل آمده را 10 ثانیه ورز داده و هوا گیری نموده و خمیر را به شکل مستطیل پهن نموده و کره به دمای محیط رسیده را روی تمام سطح خمیر آغشته نموده و خمیر را دو لا تا نموده و دوباره کره روی خمیر مالیده و خمیر را دوباره تا کنید و سپس از خمیر چانه هاى 30 گرمى برداشته و گرد نموده و با وردنه پهن نموده و 1 ق چ از ترکیب پنیر و سبزی روی یک طرف خمیر گذاشته و طرف دیگر خمیر را با کاتر برش زده و خمیر را از سمتی که پنیر هست، رول نموده (مطابق تصویر) و در سینى چرب شده قرار داده و روى خمیر ها را با یک دستمال تمیز سبک بپوشانید تا به مدت 20 دقیقه استراحت دوم دهید.

مرحله چهارم: پخت نان پنیر و سبزی

وقتی خمیر مجدد پف کرد روی خمیر را با زرده رومال کنید و به دلخواه کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه با دمای 180 بگذارید تا نان پخته گردد و بعد گریل را روشن کنید تا سطح نان نیز طلایی گردد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان پنیر و سبزی شیک و خوشمزه و سالم

می توانید برای ترکیب داخل خمیر از هر نوع مربا یا شکلاتی که دوست دارید بهره ببرید.

می توانید خمیر را به شکل گرد ساده شکل دهید.

برای این که خمیر نرمی داشته باشید بهتر است یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.

منبع: پارسی دی

منبع: فرادید
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2198

به "فوت و فن های تهیه نان پنیر و سبزی شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های تهیه نان پنیر و سبزی شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید