راهکار حفظ رابطه از راه دور و موفقیت در آن

به گزارش ایپتن، برای موفقیت رابطه از راه دور لازم است دو طرف در زمان های کوتایی که کنار هم هستند خود واقعیشان بوده و فرصت شناخت یکدیگر را از دست ندهند.

راهکار حفظ رابطه از راه دور و موفقیت در آن

ممکن است خواستگاریداشته باشید یا به خواستگاری دختری رفته باشید که از لحاظ مکانی کیلومترها فاصلهداشته باشید و مجبور باشید دوران نامزدی خود را از راه دور بگذارانید. داشتن رابطهاز راه دور عواملی دارد که می تواند این رابطه را مهیج و گیرا کند اما باید ازمسائل احتمالی این نوع روابط آگاه باشید و آنچه در توان دارید به کار بگیرید تااین مسائل کمتر آسیب زا و خطرآفرین شوند چرا که هدفتان در چنین رابطه ای بیشتردیدن یکدیگر است تا تمرکز بر رابطه و شناخت.

مسائل رابطه از راهدور

1-فرصت نمی کنید نامزدتان را آن طوری که در واقع هست ببینید

اگر بدانید فقط سه روز کنار نامزدتان خواهید بود، این سه روز سعی می کنیدبهترین رفتار و حالات ممکن خود را به او نشان بدهید و او نیز در این مدت سعی می کندبهترین بخش های وجودی و رفتاری خود را به شما نشان بدهد. طبیعی است که ظرف اینهفتاد و دو ساعت قسمت های بدقلق و ناجور شخصیتتان از چشم یکدیگر پنهان بماند و بهطور کامل در اوقاتی خوب و خوشایند به سر ببرید. اما این مدت زمان برای اینکهیکدیگر را به خوبی بشناسید کافی نیست.

شما نامزد یا همسرتان را در شرایطی نظیر مواقعی که برای مثال تحت فشارقرار گرفته یا دچار بحران شده یا شاید موقعی که بیمار و بدحال است یا هراسان ووحشت زده است ندیده اید. در این موقعیت های بحرانی که ذکر کردم شخصیت و منش او تا حد زیادی به شما آشکار می شود.برای اینکه میزان تفاهمتان را بررسی کنید، این میزان شناخت و آگاهی لازم است. پسشما به زمان نیاز دارید تا ابعاد مختلف شخصیت یکدیگر را کشف و بررسی کنید.

2-رابطه از راه دور موجب نپرداختن به نقاط ضعف می شود

تصور کنید دو ماه است که نامزد یا همسر خود را که در شهر دیگری زندگیمی کند ندیده اید و حالا او برای دیدن شما و گذراندن تعطیلات آخر هفته می خواهد بهشهر شما سفر کند. برای شام با هم بیرون می روید و شروع به صحبت می کنید. در میانصحبت هایش چیزی می گوید که شما خوشتان نمی آید و از او دلخور می شوید. در اینجا می توانیددو نوع تصمیم متفاوت بگیرید:

  1. با او به دلیل حرفی که زدهبرخورد می کنید و ناراحتی خود را به او نشان می دهید و این خطر را به جان می خریدکه تعطیلات آخرهفته اتان را خراب کنید؟
  2. همه چیز را فراموش می کنید و هرگز به روی خودتان نمی آورید که ناراحتشده اید؟

اغلب مردم روش دوم را انتخاب می کنند و کاری می کنند که از هرگونهبرخورد یا تنش جلوگیری شود، چرا که می ترسندتا حرف دلشان را بزنند و بگویند از چه چیزی ناراحت شده اند، جروبحث و بگومگویی پیش بیاید و هردو احساس ناراحتی کنند و نیمی از تعطیلات صرف همین موضوعبشود. بنابراین از خیر ابراز احساسات خود می گذرند.

مشکل اینگونه عادات رفتاری این است که شما و نامزدتان هرگز نخواهیدآموخت در یک رابطه از راه دور چگونه مسایل و مسائلتان را با یکدیگر حل و فصل کنیدو رابطه اتان را به سطح بالاتر و عمیق تر تعهد و هماهنگی سوق دهید. حل و فصل نکردن مسایل و موضوعات یا بیان نکردن دلخوری ها و ناراحتی هادرست مانند بمب ساعتی هر لحظه امکان دارد که منفجر شود. ممکن است رابطه اتان درظاهر عالی به نظر برسد، اما شما با مهار کردن احساساتتان اجازه ندهید از این مرحلهکه هر رابطه ای باید از آن عبور کند و آن را پشت سر بگذارد، رد شود.

3-شما دیدی غیرواقع بینانه به تفاهم دارید

کسانی که رابطه از راه دور دارند نمی دانند چقدر نقاط مشترک اندکیدارند؛ چرا که مدام مشغول سرگرم کردن خودشان هستند. چنانچه فقط یک تعطیلات کوتاه مدت سه روزه در اختیار داشته باشید، دراین مدت کوتاه بیشتر وقتتان را به باهم بودن سپری می کنید و به رستوران می روید،به سینما می روید و کارهایی از این قبیل می کنید. یا وقت زیادی را صرف عشق ورزیکرده و کمتر فرصت می کنید به دیدن دوستان و بستگان بروید و زمانی را با آنانبگذرانید. گذراندن وقت بدین ترتیب تصویری غیرواقعی از رابطه به دست می دهد. ممکناست شما در عمل فقط از تعطیلات آخر هفته که توام با خوشی و لذت بوده است خرسندباشید نه از اینکه با او بوده اید. و حتی خودتان متوجه این موضوع نباشید.

بسیاری از افراد هنگامی که تعطیلات به پایان می رسد و مجبور هستند بهشهر خودشان برگردند یا هنگامی که تصمیم می گیرند با هم ازدواج کنند، می بینند دیگراز آن خوشی ها خبری نیست و به شدت احساس یاس و سرخوردگی می کنند. آنان اغلب شکایت می کنند که دیگر احساسشان مانند گذشته نیست و همه چیزفرق کرده است. درست است شما اکنون در رابطه ای واقعی و تمام وقت هستید و چنانچه باهمسرتان تفاهم عمیق نداشته باشید، به سرعت متوجه نبود تفاهمتان در رابطه خواهیدشد.

چگونه رابطه از راه دور رابطه ای سالم بماند؟

برای اینکه یک رابطه راه دور و عاشقانه بتواند تبدیل به رابطه ای سالمو ماندگار شود، دو طرف در نهایت باید کاری کنند که هر دو بتوانند در یک شهر ونزدیک یکدیگر باشند تا متوجه شوند باهم تفاهم دارند یا خیر و به لایه های عمیق تریاز صمیمیت برسند. اگر قرار باشد رابطه از راه دور به موفقیت برسد دو طرف حداقلباید طوری رفتار کنند که گویی فاصله زیادی باهم ندارند و در رابطه عاشقانه تماموقتی با هم به سر می برند، بنابراین:

  • سعی نکنید هنگامی که با هم هستید لحظات را به طرزی خاص و ویژهبگذرانید بلکه همان کارهای عادی و همیشگی را انجام دهید.
  • سعی نکنید نقاط ضعف و بخش های مشکل آفرین شخصیتتان از دید نامزد یاهمسرتان پنهان بماند. اجازه دهید او خود واقعی اتان را با همه کمی ها و کاستی هایشببینید.
  • احساسات خود را جرح و تعدیل نکنید و به خودتان صادقانه قول بدهیدهرگاه سروکله احساس بدی پیدا شد، آن را بپذیرید و به آن گوش دهید.

منبع: از باربارا بپرسید

مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1275

به "راهکار حفظ رابطه از راه دور و موفقیت در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار حفظ رابطه از راه دور و موفقیت در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید