جنجال تزریق مواد ضد عفونی ، ترامپ کنفرانس خبری روزانه خود را لغو کرد

به گزارش ایپتن، در پی جنجال اخیر بوجود آمده در رسانه های آمریکا درباره سخنان رئیس جمهور این کشور درباره تزریق مواد ضدعفونی برای از بین بردن ویروس کرونا، ترامپ از لغو کنفرانس های خبری روزانه خود اطلاع داد.

جنجال تزریق مواد ضد عفونی ، ترامپ کنفرانس خبری روزانه خود را لغو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیغامی در توئیتر از لغو کنفرانس های خبری روزانه خود در کاخ سفید اطلاع داد.

این کنفرانس خبری طی تقریبا دو ماه پیش هر روز برگزار می شد و ترامپ درباره اقدامات دولت خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صحبت می کرد.

ترامپ در پیغام توئیتری خود نوشت: وقتی که رسانه ها هیچ چیزی جز سوالات خصمانه نمی پرسند، هدف از داشتن کنفرانس خبری در کاخ سفید چه چیزی می تواند باشد.آنها آمارها را ثبت می نمایند اما مردم آمریکا هیچ چیزی جز اخبار جعلی دریافت نمی نمایند. آنها ارزش زمان و تلاشی که انجام می گردد را ندارند.

انتقادها از ترامپ پس از آن افزایش یافت که وی روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: مواد ضدعفونی نماینده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می نماید. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود.

البته ترامپ روز آدینه و در جریان امضای بسته اقتصادی حمایتی از کسب وکارهای خرد گفت که مطرح کردن این سخنان از سوی وی تنها یک شوخی بوده است. (جزئیات بیشتر)

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش هایی را در خانه امتحان ننمایند.

با این وجود، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام نمود از 9 صبح روز پنجشنبه تا 3 بعدازظهر روز آدینه، مجموعاً 30 نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی نماینده به بیمارستان منتقل شده اند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 977

به "جنجال تزریق مواد ضد عفونی ، ترامپ کنفرانس خبری روزانه خود را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال تزریق مواد ضد عفونی ، ترامپ کنفرانس خبری روزانه خود را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید