دولت آلمان، کاخ سفید را به دلیل مصادره محموله ماسک سارق مدرن لقب داد

به گزارش ایپتن، مقامات برلین، واشنگتن را به دلیل ضبط محموله ماسکی که به سوی آلمان بارگیری شده بود اما با دخالت کاخ سفید به سوی آمریکا تغییر جهت داد، سارق مدرن خواندند.

دولت آلمان، کاخ سفید را به دلیل مصادره محموله ماسک سارق مدرن لقب داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از بی.بی.سی، مقام های دولت محلی در برلین آلمان می گویند با دستور دونالد ترامپ به شرکت 3ام، فراورینماینده ماسک های تنفسی، 200 هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف و به سوی آمریکا تغییر راستا داده است. مقام های برلین این اقدام دولت آمریکا را دزدی دریایی مدرن خوانده اند.

دولت محلی برلین می گوید این ماسک ها در بانکوک تایلند ضبط و مصادره شده اند.

آندریاس گیزل، وزیر داخلی دولت محلی برلین گفته 200 هزار ماسک اف اف پی2 که پلیس برلین سفارش داده بوده احتمالاً رهسپار آمریکا شده است.

شرکت 3ام می گوید دونالد ترامپ با استفاده از قانون کنترل فراوری در زمان جنگ که در دهه 1950 میلادی و زمان جنگ آمریکا با کره مصوب شده بود به این شرکت دستور داده که همه صادرات خود را متوقف کند.

روز آدینه، چهارم آوریل، آقای ترامپ گفت که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل فراوری در زمان جنگ، کوشش نموده که جوابگوی احتیاجهای داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد.

رئیس جمهوری آمریکا گفته: ما به این اقلام برای مصرف داخلی احتیاج فوری داریم. ما باید آن ها را در اختیار داشته باشیم.

ترامپ عصر آدینه در کنفرانس خبری گروه کاری مقابله با کرونا گفت که مأموران دولتی توانسته اند 200 هزار ماسکان95، به همراه 130 هزار ماسک جراحی و 600 هزار دستکش را ضبط نمایند. هرچند او از محل شناسایی و توقف این محموله های حرفی به میان نیاورد.

باوجوداین، آقای گیزل گفته کج کردن راستا ماسک ها از برلین به سوی آمریکا مصداق دزدی دریایی مدرن است. او به دولت ترامپ توصیه نموده که به قوانین بین المللی تجارت احترام بگذارند.

این راه و روش رفتار با یک شریک تجاری در آن سوی اقیانوس آتلانتیک نیست... حتی در هنگام بحران دنیای، نباید به سوی استفاده از روش های غرب وحشی رفت.

رقابت برای خرید ماسک یا شکار گنج

اظهارات آندریاس گیزل تداعی نماینده مواضع مقام های اروپایی در چند روز اخیر است که از خرید و تغییر راستا سفارشات شان به سوی آمریکا گله نموده اند.

برای مثال، در فرانسه، یکی از رهبران محلی گفته برای خرید یک محموله ماسک با مشکل روبرو شده چراکه ماسک های موردنظر او را یک خریدار آمریکایی به سه برابر قیمت خریداری نموده و برده است.

والری پرسی، فرماندار ناحیه ایل-دو-فرانس، گفته تهیه ماسک مانند جستجو و رقابت برای پیدا کردن گنج شده است.

من یک محموله ماسک که موجود بود دست پیدا کردم اما بعد آمریکایی ها - نمی گویم دولت آمریکا- آمدند و روی دست من بلند شدند و سه برابر من قیمت پیشنهاد کردند و گفتند که پول را هم حاضرند جلوجلو بپردازند.

با گسترده تر شدن ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، تقاضا برای تهیه اقلام محافظتی چون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده بسیار بالا رفته است.

اوایل هفته جاری سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود که توصیه های خود برای استفاده از ماسک تنفسی را بازبینی خواهد نمود و درباره این که به مردم دنیا توصیه کند در اماکن عمومی ماسک بزنند یا نزنند را دوباره موردتوجه قرار می دهد.

در توصیه فعلی سازمان دنیای بهداشت آمده که زدن ماسک محافظت کافی در برابر آلودگی به ویروس کرونا ایجاد نمی نماید و برای همین هم این نهاد سازمان ملل متحد، زدن ماسک توسط همگان را توصیه نمی نماید. باوجوداین، کشورهای مختلف ازجمله آمریکا رویکرد متفاوتی دراین باره برگزیده اند.

روز آدینه، چهارم آوریل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به مردم کشورش توصیه کرد که در اماکن عمومی چون خواروبارفروشی ها، داروخانه ها و اماکنی که افراد ممکن است نزدیک به هم قرار گیرند ماسک بزنند یا از پارچه و دستمال برای پوشاندن صورت خود استفاده نمایند.

باوجوداین خود او گفت که بنا ندارد به عنوان رئیس جمهور آمریکا از ماسک استفاده کند و این که زدن ماسک برای آمریکایی ها یک انتخاب داوطلبانه است.

ترامپ روز آدینه گفت که اکنون مرکز کنترل بیماری های آمریکا (سی دی سی) به مردم آمریکا توصیه می نماید که از ماسک های غیرپزشکی، مانند دستمال یا روسری برای جلوگیری از دریافت یا انتقال ویروس کرونا استفاده نمایند.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در آمریکا به طور تصاعدی در حال افزایش است و عصر آدینه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از 275 هزار نفر فراتر رفت.

شمار جان باختگان کووید19 در آمریکا هم غروب آدینه از مرز 7 هزار نفر گذشت.

آمار دنیای هم در شامگاه آدینه به وقت شرق آمریکا به مرز یک میلیون و 100 هزار نفر رسید و شمار قربانیان کووید19 هم به رقم 60 هزار نفر نزدیک شد.

دستور توقف صادرات ماسک به کانادا

ام، یکی از عظیم ترین فراورینمایندگان ماسک های تنفسی در آمریکا می گوید کاخ سفید با استفاده از قانون کنترل فراوری در زمان جنگ به این کارخانه دستور داده که سفارشات فراوری ماسک های ان 95 از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی که از سوی مرکز فدرال مدیریت بحران (فیما) دریافت می نماید بدهد.

این شرکت گفته ضمن متابعت از فرمان کاخ سفید نگران است که متوقف کردن سفارشات دیگر کشورها چون کانادا، علاوه بر تبعات منفی بر امور انسان محبت آمیز، به اقدامات متقابل از سوی دیگر کشورها بینجامد.

در واکنش به این خبر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اظهاراتی تلویزیونی گفته که کشورش و آمریکا همکاری های مشترکی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دارند ازجمله صدها پرستار و کادر درمانی که به طور روزانه از شهر وینزر کانادا به دیترویت آمریکا می فرایند تا به بیمارستان های این شهر یاری نمایند.

ترودو با تاکید بر مراودات انسان محبت آمیز و مالی میان دو کشور همسایه گفت که قطع صادرات محصولات پزشکی از آمریکا اقدامی اشتباه خواهد بود و دولت او این موضوع را در رایزنی با همتایان آمریکایی خودشان تصریح نموده اند.

کانادا ماسک های ان95 فراوری نمی نماید و به همین علت برای تهیه این نوع ماسک ها به آمریکا و دیگر کشورهای فراورینماینده آن وابسته است.

انتهای پیغام/4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 906

به "دولت آلمان، کاخ سفید را به دلیل مصادره محموله ماسک سارق مدرن لقب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان، کاخ سفید را به دلیل مصادره محموله ماسک سارق مدرن لقب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید