جزایر شناور برای مقابله با زیر آب رفتن مالدیو

به گزارش ایپتن، در مالدیو که یکی از کشور هایی است که به علت گرم شدن کره زمین در معرض افزایش سطح آب دریا ها واقع شده است، پروژه هایی مانند جزایر مصنوعی و شناور برای حل این مشکل در حال اجراست.

جزایر شناور برای مقابله با زیر آب رفتن مالدیو

به گزارش خبرنگاران، جمهوری مالدیو که در وسط اقیانوس هند، جنوب غربی هند و سریلانکا قرار گرفته است، از 1192 جزیره تشکیل شده است. در کشوری که آب و هوای موسمی غالب است، تنها 250 جزیره مسکونی هستند.

آینده این کشور 540 هزار نفری که به دریای فیروزه ای و شن های سفیدش معروف است، به علت بالا آمدن سطح آب دریا ها ناشی از گرم شدن کره زمین در خطر است.

در مالدیو که یکی از کشور هایی است که بیشتر تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی جهانی قرار گرفته است، ارتفاع بسیاری از جزایر از جمله شهر ماله مرکز این کشور حدود 1 متر از سطح دریا است. سطح دریا هر سال به طور میانه بین 3 تا 4 میلی متر بالا می رود.

بر اساس تحقیقات اجرا شده به وسیله سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) و آژانس هوافضای ایالات متحده (ناسا) در سال گذشته، با گرمایش جهانی، 80 درصد از جزایر تشکیل دهنده مالدیو تحت پوشش سیل قرار خواهند گرفت که می تواند به وسیله امواج ایجاد گردد.

در چنین شرایطی انتظار می رود که مردم منطقه ها خود را ترک نموده و به کشور هایی مانند سریلانکا و اندونزی مهاجرت نمایند. اولین پروژه ای که به وسیله دولت اجرا شد و سعی کرد اقدامات احتیاطی در برابر این فرایند انجام دهد، افزودن جزیره هول هوماله بود.

اومر اولکه، مدیر توسعه تجارت، که 12 سال است در مالدیو کار می نماید، گفت که هول هوماله در سال 1997 شروع به پر شدن از جمعیت کرد. این منطقه 4 کیلومتر مربع است، می توانیم آن را منطقه دست ساز بنامیم.

یک جزیره شناور نیز در این کشور ساخته خواهد شد که ساخت آن در امسال شروع شده و قرار است در سال 2027 تکمیل گردد. این پروژه که به شکل مغز ساخته شده و مرجان مغزی نام دارد، با هدف ایجاد سرپناه برای 20 هزار نفر از ساکنان مالدیو است. با این پروژه 5 هزار خانه در زمینی به مساحت 200 هکتار ساخته می گردد و با بالا آمدن سطح دریا ارتفاع جزیره شناور از دریا نیز افزایش می یابد.

صخره های مرجانی مصنوعی در زیر این جزیره شناور ایجاد می گردد که قرار است در فاصله 10 دقیقه رانندگی از مرکز ساخته گردد. علاوه بر اقامتگاه ها در این جزیره، هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، مغازه ها، مدارس و ساختمان های دولتی نیز وجود خواهد داشت.

دولت مالدیو، که بر مطالعات در خصوص محیط زیست و تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد، قوانینی را نیز در خصوص بازیافت معرفی نموده است.

مارک گاسینگ، مدیر هتل در جزیره ونگارو، اظهار داشت که دولت نامه ای به تمام هتل ها ارسال نموده است و آن ها باید تا 31 دسامبر 2022 اقداماتی را در زمینه مدیریت زباله و حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

گاسینگ ادامه داد: به زودی با دستگاه هایی که به تاسیسات می آوریم از فراوری و بازیافت آب پاک اطمینان حاصل می کنیم. مالدیو عایدی خود را از گردشگری و زیبایی های طبیعی می گیرد. اگر این کار را نکنیم دیگر کشوری به نام مالدیو وجود نخواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2089

به "جزایر شناور برای مقابله با زیر آب رفتن مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر شناور برای مقابله با زیر آب رفتن مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید