تمدید محدویت های کرونایی در کیش

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - سخنگوی شورای سلامت کیش گفت بر اساس تصمیمات سی و هشتیمن جلسه این شورا محدویت های کرونایی در این جزیره تا سوم اردیبهشت سال جاری تمدید شد.

تمدید محدویت های کرونایی در کیش

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا گفت: این محدودیت ها تعطیلی شامل تمام فعالیت های گروه های شغلی 2 تا چهار از جمله بازهای تجاری، مراکز تفریحی و ورزشی است که از 22 فروردین سال جاری به علت قرار گیری در شرایط قرمز اعمال شده بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرعت انتشار در جزیره کیش تا حدودی کاهش یافته است یادآور شد: کندی سرعت شیوع تا کنون میزان ابتلا را کاهش نداده و لازم است مردم و مسافران رعایت پروتکل های بهداشتی را در راس کارهای خود قرار دهند.

رضانیا افزود: هم اکنون بازرسی ها از سطح بازار و جوامع مختلف این جزیره از سوی تیم های مرکز توسعه سلامت، جامعه بازاریان و بازرگانان، پذیرایی، هتل داران و گردشگران مورد نظارت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شد در شرایط قرمز اپیدمی جزیره کیش تردد خودروهای پلاک ملی متعلق به ساکنان جزیره کیش از یک ماه به دوماه افزایش یابد گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد ستاد مبارزه با کرونا در خواستی را در خصوص حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به کمیته اقتصادی ستاد ارجاع کند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت 24 یکشنبه 26 فروردین در این جزیره بیش از سه هزار و 903 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید 19 و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای 32 نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون 13 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند .

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت ها در نوروز سال جاری به نسبت نوروز 1398 از 50 درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تا به امروز به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1592

به "تمدید محدویت های کرونایی در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید محدویت های کرونایی در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید