بیش از 221هزار معلول دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش ایپتن، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 221هزار معلول دارای آسیب بینایی خفیف، میانه و شدید تحت پوشش بهزیستی هستند.

بیش از 221هزار معلول دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی هستند

اصغر کاظمی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز عصای سفید در دیدار با اعضاء شبکه ملی تشکل های نابینایان سراسر کشور، گفت: سازمان بهزیستی کشور در چهار دهه گذشته با تمام توان و مقدورات گوشه ای از مسائل جامعه هدف را مرتفع کرده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد در حوزه معلولیت بینایی، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 221 هزار معلول دارای آسیب بینایی خفیف، میانه و شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند که بیش از 58 هزار و 800 نفر از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR، سلامت، آموزش و معاش بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 930 نفر از افراد دارای آسیب بینایی از مناسب سازی مسکن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی بهره مند می شوند، شرح داد: براساس قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران، معلولان عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور، طی 5 سال اخیر طبق ماده 1 قانون واحده تعداد 265 نفر از افراد دارای معلولیت بینایی از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کردند.

کاظمی به پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی به بیش از 23 هزار و 700 نفر فرد نابینا و کم بینا اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 163 دانشجوی دارای معلولیت بینایی نیز کمک هزینه شهریه دانشگاه دریافت کردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بهره مندی 8 هزار و 737 نفر از کمک هزینه ایاب و ذهاب برای افراد نابینا و کم بینا، ادامه داد: در حال حاضر 673 نفر توانخواه کم بینا و نابینا از خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراکز توانبخشی حرفه ای بالای 15 سال بهره مند می شوند.

به گفته این مقام مسئول خدمات هنردرمانی، نمایش درمانی و موسیقی درمانی در مراکز توانبخشی با تاکید بر جنبه های درمانی هنر و نقش موثر آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت طراحی شده که در گروه خدمت گیرندگان دارای اختلال بینایی 14 مرکز به 565 توانخواه دارای اختلال بینایی ارائه می شود.

وی در خاتمه با اشاره به فعالیت شبکه ملی تشکل های افراد دارای معلولیت بینایی، یادآور شد: هدف از تشکیل این شبکه ایجاد یکصدایی و همصدایی میان این گروه است تا از طریق یک مجرا مطالبات پیگیری شود.

خبرنگاران اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2142

به "بیش از 221هزار معلول دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 221هزار معلول دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید