کشف آسیب پذیری خطرناک امنیتی در میلیون ها روتر اینترنتی

به گزارش ایپتن، محققان امنیتی از شناسایی آسیب پذیری های خطرناکی در میلیون ها روتر اینترنتی قدیمی خبر داده اند که به طور منظم به روز نمی شوند و برای کاربران مشکل ایجاد می کنند.

کشف آسیب پذیری خطرناک امنیتی در میلیون ها روتر اینترنتی

به گزارش خبرنگاران، بررسی های رگولاتوری انگلیس نشان می دهد میلیون ها خانوار انگلیسی با خطر حملات هکری روبرو هستند. زیرا از روترهای قدیمی و به روزنشده استفاده می کنند.

با توجه به اینکه استفاده از روترهای قدیمی در دیگر کشورهای جهان نیز رواج دارد، بیم آن می رود که دامنه این مشکل گسترده تر از حد تصور باشد.

بررسی های اجرا شده حاکیست 13 مدل روتر قدیمی دارای نقص های امنیتی جدی هستند و از میان آنها نه مودم فاقد استانداردهای امنیتی قابل قبول هستند.

موسسه فناوری رد مپل که برای تکمیل این بررسی با رگولاتوری انگلیس همکاری کرده می گوید حداقل 7.5 میلیون نفر انگلیسی به علت این مشکل در معرض خطر هستند و ممکن است جاسوسی سایبری و سرقت اطلاعات آنها به طور دائم ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است آنها از طریق همین روترهای قدیمی به سایت های حاوی بدافزار و هرزنامه نویس هدایت شوند.

از جمله این روترهای خطرناک که برخی از آنها از سال 2016 به روزنشده اند می توان به مدل ها SR101 و SR102 شرکت اسکای، مدل های Super Hub و Super Hub 2 شرکت ویرجین مدیا و مدل های HG523a، HG635و HG533 تاک تاک اشاره کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1623

به "کشف آسیب پذیری خطرناک امنیتی در میلیون ها روتر اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آسیب پذیری خطرناک امنیتی در میلیون ها روتر اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید