چین در جهت کوانتومی شدن، کوشش برای کسب فزونی در رقابت بین المللی

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، شی جین پینگ در سخنرانی اش در دفتر مرکزی حزب کمونیست چین از پژوهشگران علمی کشور درخواست کرد تا به صورت مستقل مشغول پژوهش شوند و در فناوری های مهم پیشرفت هایی حاصل نمایند.

چین در جهت کوانتومی شدن، کوشش برای کسب فزونی در رقابت بین المللی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رسانه های دولتی که سخنرانی او را گزارش می کردند عنوان کردند که رئیس جمهور چین از ملت خود می خواهد از امنیت زنجیره تأمین و صنعت اطمینان حاصل نموده و توانایی چین در واکنش به مخاطرات بین المللی و چالش های علمی و فناوری را بهبود ببخشند.

علاوه بر این، رسانه های محلی عنوان می نمایند که وی درخواست نموده در صنایع راهبردی مانند ارتباطات کوانتومی کوشش هایی صورت بگیرد تا کشور چین در میدان رقابت بین المللی به فزونی دست پیدا کند.

اشاره شی جین پینگ به ارتباط کوانتومی جالب توجه است زیرا چین در حال حاضر به توزیع کلید کوانتومی پرداخته است و این کار را به وسیله ماهواره ای انجام داده که از فوتون های درهم تنیده استفاده می نماید. از آنجا که روش های رمزگشایی فعلی توانایی نفوذ به رمزنگاری کوانتومی را ندارند، کوشش چین برای دستیابی به فزونی به وسیله فناوری کوانتوم، به احتمال زیاد معنایی ضمنی دارد.

کشور چین در زمینه محاسبات کوانتومی موفقیت های زیادی نداشته اما رسانه های دولتی در خصوص نوآوری هایی صحبت می نمایند که طی دهه آینده می تواند به ایجاد یک سیستم میلیون کیوبیتی منجر گردد. اگر چین بتواند چنین دستگاهی را با فناوری های داخلی خود بسازد، تحریم هایی که ایالات متحده برای واردات از چین وضع نموده کاملاً بی معنی خواهد شد!

شرکت IBM نیز در ماه سپتامبر نقشه راه کوانتومی خود را ارائه کرد که وعده می داد تا سال 2023 دستگاهی 1121 کیوبیتی را خواهد ساخت و در گام بعدی برای ساخت دستگاه های میلیون کیوبیتی کوشش خواهد نمود اما تاریخ دقیقی برای ساخت این دستگاه ها اعلام نکرد.

آیا چین می تواند در حوزه کوانتوم به فزونی دست پیدا کند؟ پیشرفت سریع چین در صنایع مختلف نشان می دهد که این کشور می تواند خیلی سریع به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کند. البته پیش از این کوشش چین برای ساخت نیمه هادی ها ناکام مانده و ایجاد تاسیسات تولیدی مسائل عظیم دیگری را نیز به همراه دارد. با این حال به نظر می رسد فناوری کوانتوم چیزی نیست که به سادگی تسلیم شی جین پینگ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1284

به "چین در جهت کوانتومی شدن، کوشش برای کسب فزونی در رقابت بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در جهت کوانتومی شدن، کوشش برای کسب فزونی در رقابت بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید