تسلا Cybertruck پورشه 911 را شکست داد ، تحویل سایبرتراک در آمریکا آغاز شد

به گزارش ایپتن، تسلا Cybertruck بالاخره پس از 4 سال از زمان نخستین رونمایی، وارد فاز فراوری و تجاری سازی شد. این پیکاپ فوق العاده تسلا، هیچ کدام از مشخصاتی که قبلاً اعلام شد را ندارد. تسلا پیکاپ Cybertruck را گرانتر از قیمت اعلامی قبل و با پیمایش محدودی به دست مشتریان این خودرو می رساند.

تسلا Cybertruck پورشه 911 را شکست داد ، تحویل سایبرتراک در آمریکا آغاز شد
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - اولین مشتریان تسلا Cybertruck بالاخره به خودروهای خود رسیدند. تسلا چهار سال پیش پیش پرداخت های 100 تا 250 دلاری از متقاضیان خرید این پیکاپ فوق العاده دریافت نموده بود.

تسلا Cybertruck اولین بار در سال 2019 به عنوان یک خودرو مفهومی وارد صنعت خودرو شد. دو سال بعد یعنی در سال 2021 اولین نمونه فراوریی از این پیکاپ الکتریکی در زمان تست های پیش از فراوری مشاهده شد که تحسین بسیاری را در پی داشت.

ساعاتی پیش تسلا در زمان رونمایی از این خودرو ویدیویی فوق العاده از آن منتشر کرد. در این ویدیو که به لطف فضای گسترده وب بسیار وایرال شد، نمونه سه موتوره Cybertruck توانست پورشه 911 را در مسابقه درگ شکست دهد. این رقابت در شرایطی برگزار گردید که سایبرتراک یک پورشه 911 دیگر را هم یدک می کشید!

اما گویا تسلا پس از معرفی این محصول مجذوب کننده، به اهداف مورد نظر خود نرسید. کدام اهداف؟ بهتر است کمی به گذشته برگردیم.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

1) در سال 2019 قیمت تسلا Cybertruck در آمریکا 39 هزار و 900 دلار اعلام شد. اما ساعاتی پیش در زمان رونمایی از این خودرو بیان شد که مقرون به صرفهترین تیپ سایبرتراک که در سال 2025 به بازار می آید، 60 هزار و 990 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه پیمایش طولانی این خودرو که دو موتوره و دو دیفرانسیل نیز هست، به قیمت 79 هزار و 990 دلار به دست مشتریانش می رسد. گرانترین نسخه خانواده سایبرتراک که Cyberbeast نام دارد هم با سه موتور الکتریکی 99 هزار و 990 دلار قیمت خواهد داشت.

2) تسلا در سال 2019 اعلام نمود که Cybertruck پیمایش 805 کیلومتری با هر بار شارژ کامل دارد. اما ساعاتی پیش تعیین شد که پیمایش این پیکاپ الکتریکی، 547 کیلومتر با هر سیکل کامل شارژ است. شاید باور آن مشکل باشد، اما این رقم پیمایش برای نسخه دو دیفرانسیل و گران قیمت این خودرو هم یکسان است. نسخه مقرون به صرفه قیمت دیفرانسیل عقب سایبرتراک که در سال 2025 به دست مشتریان می رسد، فقط 402 کیلومتر با هر بار شارژ کامل پیمایش دارد. نمونه سه موتوره این خودرو (Cyberbeast) هم با پیمایش 515 کیلومتری با هر بار شارژ کامل فراوری می گردد. ایلان ماسک در زمان معرفی این خودرو بیان نمود که در آینده یک پک باتری برای قسمت عقب این پیکاپ فراوری خواهد شد که پیمایش آن را به 756 کیلومتر با یکبار شارژ کامل می رساند. اما دیگر جایی برای قراردادن اسباب و وسایل نیست!

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

در مراسمی که ساعاتی پیش در گیگافکتوری (کارخانه تسلا) برگزار گردید، 10 خودرو تسلا Cybertruck به دست متقاضیان خرید این خودرو رسیدند. بدون شک این خودرو فوق العاده به لحاظ طراحی رادیکال و فضای وب یکی از قهرمانان صنعت خودرو در سال های پیش رو خواهد بود.

فرض کنیم در یک دنیای موازی با همین شرایط صنعت خودرو ایران، شاهد واردات تسلا Cybertruck به ایران هستیم. با تعرفه 4 درصدی واردات خودروهای برقی به ایران، قیمت Cyberbeast (قوی ترین نسخه سایبرتراک) به پنج میلیارد و 251 میلیون تومان می رسید.

9 درصد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی برای این خودرو 472 میلیون و 590 هزار تومان بود. یک درصد حقوق ورودی به عنوان عوارض هلال احمر برابر با 52 میلیون و 510 هزار تومان محاسبه می شد. 1/5 درصد هزینه های جانبی رندشده در گمرک آن برابر با 78 میلیون و 765 هزار تومان بود. هزار دلار هزینه حمل دریایی برابر با 50 میلیون و 500 هزار تومان و 2/5 درصد مالیات هوای پاک آن هم 131 میلیون و 275 هزار تومان خواهد بود.

یک درصد مالیات ماده 30 قانون مالیات ارزش افزوده این خودرو 52 میلیون و 510 هزار تومان و یک درصد مالیات شماره گذاری هم همین رقم بود. اگر 12 میلیون هزینه بیمه شخص ثالث (بالاترین پوشش) و 600 هزار تومان هزینه خدمات شماره گذاری را هم به این ارقام اضافه کنیم، در نهایت به رقم فروش حدودی شش میلیارد و 155 میلیون تومان می رسیم. حتی در این شرایط هم یک دستگاه تسلا Cyberbeast با شتاب صفر تا صد 2.6 ثانیه ای مقرون به صرفهتر از یک دستگاه BMW X1 نسل دوم با کارکرد 80 هزار کیلومتری مدل 2017 با شتاب 6.5 ثانیه ای بود در بازار خودرو کشورمان بود!

تعیینات فنی تسلا Cybertruck

تسلا Cybertruck سه موتوره با قدرتی برابر با 845 اسب بخار به بازار می آید. نمونه دو موتوره این پیکاپ الکتریکی 600 اسب بار قدرت دارد و از آنجایی که نمونه تک موتوره آن تا سال 2025 به بازار نمی آید، هنوز تعیینات فنی دقیقی ندارد.

ماسک در زمان معرفی این خودرو وزن 3 تن و 84 کیلوگرمی Cybertruck را فاش کرد. با 845 اسب بخار خروجی از موتورهای مدل Cyberbeast، تسلا ادعا می نماید که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 2.6 ثانیه است. این مدل مسافت و یک چهارم مایل را می تواند در کمتر از 11 ثانیه پشت سر بگذارد.

نمونه دو موتوره 600 اسب بخاری سایبرتراک کمی نمایدتر است. این مدل در 4.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می رسد. گرچه رقم قدرت خروجی نسخه تک موتوره تعیین نیست، اما وب سایت تسلا شتاب صفر تا صدکیلومتر در ساعت آن را 6.5 ثانیه نشان می دهد.

همانطور که عنوان شد، ساعاتی پیش 10 دستگاه از نخستین سفارشات سایبرتراک تحویل اولین مشتریان این خودرو شد. تسلا ماه ها پیش اعلام نمود که بیش از دو میلیون سفارش برای این پیکاپ الکتریکی علمی تخیلی خود دریافت نموده است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

ثبت نام در سامانه یکپارچه دیگر نیازمند بلوکه کردن پول نیست

سورن پلاس XU7P جانشین پژو پارس ایران خودرو شد / قیمت و تجهیزات

قیمت فونیکس اف ایکس در ایران و چین چقدر است؟ / افت فروش FX در چین!

تیگو 8 پرو پرمیوم چرا از خط فراوری مدیران خودرو حذف شد؟

منبع: بیت ران
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2291

به "تسلا Cybertruck پورشه 911 را شکست داد ، تحویل سایبرتراک در آمریکا آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا Cybertruck پورشه 911 را شکست داد ، تحویل سایبرتراک در آمریکا آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید