پیشنهاد استاندار گلستان برای میزبانی از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گلستان

به گزارش ایپتن، استاندار گلستان در دیدار با دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری پیشنهاد برگزاری سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور را در این استان گفت.

پیشنهاد استاندار گلستان برای میزبانی از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، هادی حق شناس استاندار گلستان بعدازظهر شنبه 23 شهریور ماه 98 در این دیدار اعلام حمایت خود برای برگزاری سیزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در گلستان گفت و گفت: گردشگری صنعتی است که با هزینه اندک برای کشور درآمد و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

حق شناس اضافه نمود: در سایر بخش های صنعتی برای ایجاد شغل پایدار باید هزینه های هنگفتی را صرف کرد اما در گردشگری با کمترین هزینه می توان شغل ایجاد کرد.

او گفت: وجه متمایز استان گلستان نسبت به سایر استان های شمالی، بهره مندی این استان از اقلیم های متفاوت است. استان گلستان ظرفیت های بی نظیر بالقوه ای در جهت جذب گردشگر نسبت به سایر استان های کشور داراست.

او اضافه نمود: اقلیم های گوناگون، تنوع اقوام، بناهای تاریخی منحصر به فرد و جاذبه های گردشگری مهمترین فاکتورهای استان گلستان نسبت به سایر استان هاست.

حق شناس تاکید کرد: از گلستان به تعبیری بسیار درست به عنوان نگارستان ایران یاد می شود.

14 شهر فارسی زبان در جهان

آرش نورآقایی نیز در این نشست گفت: 14 شهر در جهان به زبان فارسی صحبت می کنند که باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت بالقوه برای توسعه و رونق گردشگری کشور بهره مند شویم.

نورآقایی خاطر نشان کرد: برگزاری گردهمایی ها، همایش ها و جشنواره ها ، رونق گردشگری و جذب مسافر و همچنین ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری را به همراه خواهد داشت.

او شرح داد: طیف راهنمایان گردشگری از قشر باسواد جامعه هستند و دانش خوبی برای توسعه و معرفی جاذبه های گردشگری کشور دارند و بهره مندی از آن ها در حوزه های مربوط به گردشگری امری ضروری است.

محسن حاجی سعید رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور نیز در این نشست گفت: هدف کانون راهنمایان گردشگری کشور معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در جهت افزایش ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری است.

او گفت: در سراسر کشور 4500 نفر راهنمای گردشگری در 23 استان فعالیت می کنند که وظیفه معرفی توانمندی های استان های مختلف را برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به عهده دارند.

حاجی سعید با اشاره به اهمیت فعالیت راهنمایان گردشگری در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری یادآور شد: 82 راهنمای گردشگری در استان گلستان فعال هستند که می توانند بیش از این در جهت رشد صنعت گردشگری استان گلستان مثمر ثمر باشند.

در این نشست آرش نورآقایی دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، محسن حاجی سعید رییس کانون راهنمایان گردشگری کشور، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری معاون گردشگری استان گلستان حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 366

به "پیشنهاد استاندار گلستان برای میزبانی از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد استاندار گلستان برای میزبانی از گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید