هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد

به گزارش ایپتن، ملا طلال روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: واشنگتن و تهران از موضع عراق حمایت می نمایند واکنون هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد.

هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از میدل ایست نیوز، ملا طلال روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بیان نمود: خروج یا بستن نمایندگی دیپلماتیک هر کشوری، پیامدهای فاجعه باری برای همه منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: الکاظمی در نشست امروز هیئت دولت بر مخالفت بغداد و دولت این کشور با تبدیل شدن عراق به میدان منازعه آمریکا و ایران تأکید کرد.

سخنگوی الکاظمی ادامه داد: نخست وزیر امروز همچنین تأکید کرد که واشنگتن و تهران از موضع عراق حمایت می نمایند و تصمیم گیری در رابطه با جنگ یا صلح بخشی از اختیارات انحصاری نهادهای قانونی عراق به شمار می رود و اکنون هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد.

ملاطلال اظهار کرد: الکاظمی در نشست امروز کابینه همچنین تأکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش بنا به درخواست دولت پیشین عراق به این کشور آمده اند و دولت متعهد به امنیت عراق و هیات های دیپلماتیک و منطقه سبز بغداد است و اقداماتی را نیز برای تأمین امنیت هیئت های دیپلماتیک اتخاذ نموده است.

ملاطلال همچنین اضافه کرد که نیروهای امنیتی شماری از عاملان شلیک راکت را دستگیر و 19 تن از افسران و مسئولان امنیتی که راکت ها از حوزه استحفاظی شان پرتاب شده است، بازداشت نموده اند.

وی همچنین از بازداشت 20 مسئول به اتهام فساد اقتصادی و اداری اطلاع داد.

سخنگوی الکاظمی در پاسخ به پرسشی درباره سفر فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق به ایران گفت: سفر وزیر امور خارجه به تهران مثبت بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1230

به "هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ گونه اشغالگری در کشور وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید