هرمز جزیره کارآفرینی هرمزگان می گردد

به گزارش ایپتن، خبرنگاران/هرمزگان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: فرایند توسعه مالی در کشورهای توسعه یافته بیانگر این واقعیت است که اقتصاد تحت تأثیر کارآفرینی است و کارآفرینان در توسعه مالی کشورهای توسعه یافته، نقش اساسی دارند.

هرمز جزیره کارآفرینی هرمزگان می گردد

هادی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر باهدف توسعه و تقویت فرهنگ کارآفرینی و ارائه الگوهای پیروز کسب وکار و گسترش کارآفرینی برگزار گردید، افزود: سالانه در این جشنواره علاوه بر تقدیر از کارآفرینان به معرفی برترین کارآفرینان استان می پردازیم زیرا این کار هم در سیاست های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع شده است هم استاندار هرمزگان بر این موضوع اهتمام ویژه ای دارند.

وی بابیان اینکه با تغییرات انجام شده در جشنواره سالجاری، استاندار هرمزگان ریاست این جشنواره را بر عهده داشته است، توضیح داد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر و بنده به عنوان مسئول اجرایی و اطلاع رسانی یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر فعالیت خود را از اواخر سال گذشته شروع کردیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 مرحله ثبت نام به وسیله سامانه کارآفرینان برتر(www.karafarinanebartar.ir) انجام و در این زمینه اطلاع رسانی ها لازم و مکاتبات مختلف با تمامی شهرستان های هرمزگان صورت گرفت، اعلام نمود: در مرحله نخست بیش از 800 نفر در سامانه از سراسر استان هرمزگان اقدام به ثبت نام کردند که با توجه به ملاک هایی همچون نوآوری، ریسک پذیری، اشتغال، محل اجرای طرح،رشد، برند سازی، اقتصاد مقاومتی، توجه به دانش بنیان بودن طرح، توجه به تحقیق و توسعه و سایر موارد سامانه به طور اتوماتیک امتیازبندی نموده و افراد حائز امتیاز برتر راهی مرحله دوم شدند.

مسئول اجرایی یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان هرمزگان ادامه داد: در مرحله دوم از سوی وزارت تعاون، کار رو رفاه اجتماعی و داوران استان نیز 100 نفر راه یافته به این مرحله داوری و در مرحله سوم و نهایی پنج کارآفرین برتر استان در سال 95 و یک کارآفرین ملی نیز معرفی شدند.

این مقام مسئول از توجه به کارآفرینان خاص در جشنواره سال جاری اطلاع داد و افزود: در یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر از هنرمند کارآفرین و خیر کارآفرین تجلیل به عمل آمد و از یک شرکت فیلم سازی به واسطه کوشش برای توسعه صنعت فیلم سازی در استان هرمزگان تقدیر شد.

ابراهیمی هرمزگان را از استان ها با پتانسیل درزمینهٔ کارآفرینی دانست و مطرح کرد: هرساله هرمزگان توانسته در سطح ملی درخشش هایی داشته باشد و هرمزگانی ها درزمینهٔ کارآفرینی در سطح ملی همیشه درخشیده و توانسته اند نشان دهند در صورت حمایت می توانند فکر و نبوغ خود را به مرحله عمل رسانده و سبب توسعه مالی و اشتغال در استان شوند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، حوزه کارآفرینی را نوپا و نیازمند توجه خواند و توضیح داد: اصلی ترین اولویت در این عرصه توجه به حوزه مشاغل خرد و کوچک است که باید با ورود جدی به ویژه در بخش نوآوری، افراد بافکر جدید و توجیه پذیر را حمایت و زمینه را برای راه اندازی کار جدید فراهم کرد.

وی افزود: قابلیت های استان هرمزگان برای توسعه بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست و به ویژه در حوزه های IT و دریا می توانیم زمینه توسعه کارآفرینی را ترویج دهیم.

این مقام مسئول بابیان ضرورت توجه به حوزه گردشگری در امر کارآفرینی، اظهار کرد: هرمزگان به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری و تاریخی می تواند فرصت های مناسبی برای توسعه اشتغال در این بخش فراهم کند.

ابراهیمی توجه به زیرمجموعه های صنعت و کشاورزی را از دیگر حوزه ها مهم در عرصه کارآفرینی دانست و مطرح کرد: درصدد آن هستیم تا به زودی جزیره هرمز را به عنوان جزیره کارآفرینی در سطح استان معرفی کنیم که طرح موضوع آماده و ارائه شده و امیدواریم به زودی این موضوع عملیاتی گردد.

وی در انتها گفت: کارآفرینان با استفاده از فرصت های موجود و فرصت های جدید با ایجاد خلاقیت، کسب وکاری را راه می اندازند که بتواند منجر به ایجاد یک ارزش جدید در جامعه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 838

به "هرمز جزیره کارآفرینی هرمزگان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمز جزیره کارآفرینی هرمزگان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید