نشانه های امیدوارکننده در شیوع کرونای اروپا ، تعطیلی در مسکو ، تصویب یاری اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری در آمریکا

به گزارش ایپتن، سازمان جهانی بهداشت می گوید با وجود شرایط وخیم شیوع کرونا در اروپا کاهش موارد عفونت های جدید در ایتالیا نشانه امیدوار کننده ای است.

نشانه های امیدوارکننده در شیوع کرونای اروپا ، تعطیلی در مسکو ، تصویب یاری اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری در آمریکا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپا در سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه 7 فروردین گفت: با اینکه موقعیت هنوز بسیار وخیم است، ما نشانه های امیدوارکننده ای را هم می بینیم. نرخ افزایش موارد در ایتالیا که بیشتری میزان موارد بیماری را در منطقه را دارد، اندکی کمتر شده است.

اسپانیا نیز 655 مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کووید-19 گزارش کرد و شمار کل مرگ ها در این کشور از 4000 مورد گذشت. از آنجایی که این میزان افزایش کمتر از میزان مرگ ثبت شده در روز چهارشنبه است، از ادعای دولت اسپانیا در این باره که افزایش شمار مرگ ها در این کشور در حال پایدار شدن است، حمایت می نماید.

در همین حال هند یک طرح محرک اقتصادی 1.7 تریلیون روپیه ای (18.9 میلیارد پوندی) برای میلیون ها نفری در نتیجه اعلام منع رفت وآمد عمومی تحت تاثیر قرار می گیرند، خاطرنشان کرد.

وزیر دارایی هند گفت: ما نمی خواهیم کسی گرسنه بماند. به گفته او هدف دولت توزیع 5 کیلوگرم ماده غذایی اساسی برنج یا گندم برای هر فرد به طور رایگان و به همراه یک کیلوگرم حبوبات برای هر خانواده کم درآمد است تا به تغذیه 800 میلیون فرد فقیر در طول سه ماه آینده است.

از طرف دیگر در مسکو پایتخت روسیه اعلام شد که همه رستوران ها، کافه ها، پارک ها و فروشگاه ه ها به جز خواروبارفروشی ها و داروخانه ها تعطیل خواهند شد. این خبر هنگامی اعلام می گردد که شمار موارد ثابت شده عفونت با ویروس کرونا در روسیه برای دومین روز متوالی افزایش یافت. روسیه اکنون 840 مورد بیماری کووید-19 دارد که افزایشی 182 موردی نسبت به 24 ساعت قبل است.

کرملین همچنین همه پروازهای بین المللی چه خطوط هوایی و چه پروازهای چارتر به جز پروازهای که شهروندان روسیه از خارج به کشور باز می گرداند، معلق نموده است.

چین برای دومین روز متوالی هیچ مورد سرایت محلی ویروس کرونا را گزارش نکرد. اما در سرزمین اصلی چین، افزایشی در شمار موارد جدید ثابت شده ویروس کرونا گزارش شد که همگی آنها مربوط به مسافرانی بود که از خارج آمده بودند.

ایران روز پنجشنبه 157 مورد مرگ جدید ناشی کووید-19 را 24 ساعت گذشته گزارش کرد و شمار کل مرگ ها ناشی از کروناویروس به 2234 مورد رسید. همچنین 2389 مورد جدید بیماری در ایران گزارش شد که بیشترین میزان افزایش 24 ساعته در شمار موارد بیماری در این کشور است. پنج روز پیش شمار موارد جدید روزانه عفونت در ایران زیر 900 مورد بود.

در آمریکا شمار موارد ثابت شده مرگ ناشی از ویروس کرونا به 1046 مورد و شمار موارد عفونت به حدود 70000 مورد رسید. سنای آمریکا یک بسته اقتصادی اضطراری 2.2 تریلیون دلاری را برای مقابله با آثار اقتصادی شیوع کرونا به تصویب رساند که بزرگترین یاری اقتصادی در نوع خود در تاریخ آمریکا است.

سازمان تجارت جهانی نیز روز پنجشنبه هشدار داد که نزول اقتصادی و از دست رفتن شغل ها ناشی از پاندمی کروناویروس احتمالا از بحران اقتصادی سال 2008 هم بدتر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 900

به "نشانه های امیدوارکننده در شیوع کرونای اروپا ، تعطیلی در مسکو ، تصویب یاری اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های امیدوارکننده در شیوع کرونای اروپا ، تعطیلی در مسکو ، تصویب یاری اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید