نخست وزیر انگلیس: برگردید سر کار

به گزارش ایپتن، نخست وزیر انگلیس در آستانه خاتمه محدودیت های قرنطینه در این کشور از مردم خواست تا به محل کار خود بازگشته و عادی زندگی نمایند.

نخست وزیر انگلیس: برگردید سر کار

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بوریس جانسون با انتشار پیامی ویدیویی توضیح داد که دستور در خانه بمانید فایده خود را از دست داده و افراد باید به فکر بازگشت به محل کار باشند.

دولت پیشتر به افراد شاغل توصیه نموده بود که در صورت امکان، دورکاری نمایند. با این حال، نگرانی ها درباره آمار بیکاری شدت گرفته و نخست وزیر انگلیس در نطق خود کوشش کرد وانمود کند که احتمال وقوع موج دوم کرونا بسیار اندک است تا افراد را به تحرک وادار کند.

وی در این باره اضافه نمود: مایل هستم افراد بیشتری برای استفاده از فروشگاه ها، رستوران ها و بازگشت به محل کار احساس اطمینان نمایند.

این در حالیست که به نوشته روزنامه تایمز، نزدیکان جانسون می گویند که او برای خارج کردن اقتصاد کشور از حالت رکود مردم را فریب می دهد.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس هفته گذشته از تخصیص 30 میلیارد پوند دیگر برای یاری به اقتصاد کشور و تقویت مشاغل اطلاع داد تا به این ترتیب مجموعه بدهی های دولت برای مقابله با کرونا به 189 میلیارد پوند برسد. وی به شرکت های تجاری وعده داد برای بازگرداندن هر کارمندی که به مرخصی اجباری فرستاده است، مبلغ یک هزار پوند پرداخت می نماید.

با این وجود آمارها نشان می دهد که نرخ بیکاری در انگلیس با سرعت زیادی در حال افزایش است و تنها ظرف یک هفته گذشته دو فروشگاه زنجیره ای بوتس و جان لویس، هزاران کارمند خود را اخراج کردند.

بوریس جانسون در ادامه نطق خود گفت که دولت طرح خانه نشینی افراد شاغل را از اکتبر (مهر،آبان) تمدید نخواهد کرد. وی در این باره اضافه نمود: بهترین کار این است که افراد محتاطانه به محل کار خود بازگردند. اگر محل کار شما قوانین بهداشتی را رعایت می نماید و شرایط ایمن است، شما باید سرکار خود بازگردید.

وی با اشاره به مسائل مالی کشور بر اثر بحران کرونا توضیح داد: باید هرچه سریع تر اقتصاد را به حرکت درآوریم. مایل هستیم به گونه ای متعادل، ایمن و محتاطانه شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت ها و موسسات برای سرمایه گذاری طولانی مدت احساس اطمینان نمایند.

نخست وزیر انگلیس در حالی به بازگشایی بخش های مالی کشور اصرار می ورزد که اوضاع مالی این کشور پیش از بحران کرونا و بر اثر خروج از اتحادیه اروپا تعریف جندانی نداشت. براساس تحقیقات اجرا شده، برگزیت 40 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زد و پیش بینی می گردد که این میزان تا 90 میلیارد پوند بالغ گردد.

بحران کرونا همچنین رشد مالی انگلیس را به پایین ترین حد در نزدیک به 40 سال گذشته سوق داده است. بانک مرکزی انگلیس نسبت به بروز عمیق ترین رکود مالی در تاریخ این کشور بر اثر بحران کرونا هشدار داده و پیش بینی نموده است؛ اقتصاد این کشور 14 درصد از قدرت خود را تا خاتمه امسال از دست خواهد داد.

دولت انگلیس در حالی ناگزیر به کاهش محدودیت های قرنطینه برای جبران خسارت های مالی سال های اخیر است که دانشمندان تصمیمات اتخاذ شده را شتاب زده خوانده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده اند.

سازمان دنیای بهداشت نیز با افزایش دوبرابری مبتلایان به کرونا در 6 هفته گذشته در دنیا، هشدار داده کشورها ممکن است مجبور شوند قرنطینه کامل را اجرا نمایند. بر همین اساس تحلیل گران در انگلیس معتقدند که دولت با وجود تهدید کرونا، بهداشت اجتماعی را فدای اقتصاد کشور نموده است.

انگلیس پس از آمریکا و برزیل بیشترین آمار فوتی ها بر اثر کرونا را گزارش نموده است. براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز 288 هزار و 174 نفر به کرونا مبتلا و 44 هزار و 650 نفر بر اثر این بیماری زندگی خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1107

به "نخست وزیر انگلیس: برگردید سر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس: برگردید سر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید