تور جمهوری چک: غذاهای محلی پراگ، چک؛ از اسماژنی سیر تا کولایدا سوپ (قسمت دوم)

به گزارش ایپتن، غذاهای محلی پراگ شاید نتوان رژیمی نامید اما از مزه آن ها نیز نمی توان به راحتی گذشت. برای آشنایی با غذاهای محلی پراگ با خبرنگاران همراه باشید.

تور جمهوری چک: غذاهای محلی پراگ، چک؛ از اسماژنی سیر تا کولایدا سوپ (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

آشپزی چک را با دامپلینگ می شناسند چراکه بیشتر غذاها با این نان همراه است. آرد گندم یا سیب زمینی را به صورت رول در آب می جوشانند سپس همان طور که داغ است به شکل تکه های دایره مانند در کنار غذا سرو می نمایند. بعلاوه گوشت مرغ، اردک، بوقلمون، ماهی، و گوسفند در غذاها بسیار استفاده می شود. در اداامه با دیگر غذاها و شیرینی های سنتی پراگ آشنا می شویم.

اسماژنی سیر (Smazeny Syr)

این غذا باب میل کسانی است که عاشق پنیر هستند. اسماژنی سیر شامل پنیر سرخ شده، سیب زمینی سرخ شده، سالاد ، نان، سس تارتار یا مایونز است. تنها یک گاز از آن شما را به بهشت پنیرها می برد. اسماژنی سیر را می توانید از غرفه های خیابانی سراسر پراگ تهیه کنید.

طرز تهیه اسماژنی سیر بدین صوت است که پنیر (معمولا پنیر ادامر، هرملین (شبیه به پنیر کامامبر)، نیوا یا امنتال) را به ضخامت 1.5 سانتی متر آغشته به آرد، تخم مرغ یا پودر سوخاری نموده و در ماهیتابه یا ظرفی عمیق سرخ می نمایند. گاه بین پنیر را با تکه های همبرگر پر می نمایند.

کندلینکی یا دامپلیتگ (Knedlinky)

کندلینکی یک غذای سنتی چک است که در کنار بیشتر غذاها به خصوص غذاهای گوشتی مانند گولاش سرو می شود. اگر داخل کندلینکی را با میوه یا مربا پر نمایند به عنوان یک دسر خوشمزه و پرطرفدار سرو می شود.

این دامپلینگ های سرخ شده را در آشپزی اروپای مرکزی و اروپای شرقی می توان یافت. طرز تهیه آن بسته به مکان پخت منفاوت است اما به طور کلی خمیر را با مواد پر یا بدون مواد سرخ می نمایند.

گریلوانه کلوباسی (Grilovane Klobasy)

گریلوانه کلوباسی یا سوسیس سرخ شده یکی از سریع ترین و لذیذترین غذاهایی است که در پراگ یا هر شهر دیگر چک می توان امتحان کرد. سوسیس را کاملا سرخ نموده و آغشته به سس های مختلف سرو می نمایند. غرفه های زیادی در میدان Wenceslas و اطراف میدان Old Town گریلوانه کلوباسی می فروشند.

کولاچ (kolač)

کولاچ یا همان پای نوعی شیرینی است که با مارمالات، آجیل یا پنیر شیرین پر می شود. بسیاری از خانواده های چک طرز تهیه خاص خود را دارند که از نسل های گذشته به آن ها رسیده است. این شیرینی خوشمزه در تمام نانوایی ها و مغازه ها یافت می شود اما ما به شما نانوایی (شیرینی پزی) Pekárna Kabát را پیشنهاد می کنیم که در سطح شهر چندین شعبه دارد.

اصالت این شیرینی به دسرهایی برمی شود که در اروپای مرکزی (چک) در عروسی ها سرو می شد که امروزه هواداران زیادی در آمریکا پیدا نموده است.

کولایدا سوپ (Kulajda soup)

سوپ کولایدا یکی از رایج ترین و محبوب ترین سوپ ها در آشپزی چک به شمار می رود. این سوپ از ترکیب سیب زمینی، قارچ های جنگلی، خامه، شوید و تخم مرغ تهیه می شود.

پیشنهاد ما برای صرف این سوپ کافه امپریال (Café Imperial)، رستوران (V Zátiší)، رستوران (Polévkárna) و Home Kitchen است.

در بعضی منطقه ها اشتباها سوپ Kyselo یا کیسلو را kolajda یا کولایدا می نامند. تفاوت این دو سود در این است که در کیسلو به جای خامه ترش یا شیر از خمیر ترش استفاده می شود.

منبع: کجارو / businessinsider / bonappetour.com
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1952

به "تور جمهوری چک: غذاهای محلی پراگ، چک؛ از اسماژنی سیر تا کولایدا سوپ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور جمهوری چک: غذاهای محلی پراگ، چک؛ از اسماژنی سیر تا کولایدا سوپ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید