طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی مثل رستوران ها؛ ???? با آرد سوخاری خانگی

به گزارش ایپتن، مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها محسوب میشه اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و البته خوشمزه تره. خیلی ها فقط طرفدار مرغ سوخاری رستوران ها هستن. ولی با این دستور میتونید مرغ سوخاری رو به روش ها و طعم های مختلفی با همون طعم بیرون در منزل درست کنید و در کنار سبزیجات آبپز یا تنوری سرو کنید. چون طرفدارای ران مرغ معمولا بیشتره، ما این دستور را در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ رو با ران مرغ آموزش میدیم ولی اگر شما طعم سینه مرغ رو ترجیح میدید، میتونید با همین دستور از سینه مرغ سوخاری استفاده کنید. معمولا در کنار مرغ سوخاری استفاده از سس قرمز رایجه که بهتره از سس قرمز خونگی استفاده کنید. بریم سراغ مواد لازم و طرز تهیه این مرغ سوخاری خوشمزه:

طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی مثل رستوران ها؛ ???? با آرد سوخاری خانگی
مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری
ران یا کتف مرغ 5 عدد
تخم مرغ 2 عدد
آرد الک شده1 پیمانه
آرد سوخاری یا پانکو1 پیمانه
نمک به اندازه لازم
ارگانو (پونه کوهی) یا آویشن و پودر سیر به اندازه دلخواه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سبزی پلو با ماهی؛ با معطرترین سبزی ها????(مخصوص شب عید)

اگه به مغز پخت شدن و کامل پختن مرغ خیلی حساسید می تونید تکه های مرغ رو با یک عدد پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه آبپز کنید اما نه در حدی که کاملا بپزه فقط کمی از حالت خامی خارج بشه (حدود یک ربع). بعد از پخت اجازه بدین کاملا خشک و خنک بشن، این مرحله کاملاً قابل حذفه و فقط کسایی که ذائقه حساسی دارن این کار رو انجام بدن.

طرز تهیه مرغ سوخاری

1. تخم مرغ ها رو داخل ظرف با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاد و کمی نمک و در صورت دلخواه فلفل سیاه و آویشن (برای گرفتن بوی زهم تخم مرغ) بهش اضافه کنید.

تکه های مرغ رو اول داخل آرد بغلتونید و بعد به تخم مرغ آغشته کنید. در آخر داخل آرد سوخاری بغلتونید طوری که تمام سطح مرغ به آرد سوخاری آغشته بشه. (اگه دوست داشتید مرغ سوخاری شما اسپایسی باشه اندازه بیشتری فلفل به آرد سوخاری اضافه کنین.)

2. داخل ظرف گود و نسوزی روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و اجازه بدید داغ بشه. هر چه اندازه روغن بیشتر و داغ تر باشه مرغ روغن کمتری رو جذب میکنه.

تکه های مرغ رو داخل روغن شناور سرخ کنید و بعد روی حوله کاغذی داخل بشقاب قرار بدین تا روغن اضافه اون گرفته بشه.

موقع سرو به دلخواه می تونید روی مرغ ها ادویه اورگانو (پونه کوهی) یا پودر سیر بپاشید و با انواع سبزیجات و سس ها سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 6 نوع غذا با مرغ؛ کاربردی و لذیذ ????

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی

برای درست کردن آرد سوخاری خانگی میتوانید از انواع نان های حجیم مثل نان باگت یا تست و…. استفاده کنید. به یکی از روش های زیر میتونید آرد سوخاری خونگی رو تهیه کنید:

  1. از کناره های نان تست که گاهی دور انداخته میشه استفاده کنید. اجازه دهید کاملا خشک شوند و بعد آنها را پودر کنید.
  2. نان های باگتی که فاسد نشده اما بیات شده و دیگه قابل استفاده نیست رو در فضای آزاد قرار بدید تا کاملا خشک بشن. اونارو داخل غذاساز یا با هر روش دیگه ای که راحتید پودر کنید.
  3. از خمیر داخل نان باگت که معمولا خورده نمیشه و دور انداخته میشه استفاده کنید. خمیر نان باگت رو مدتی در هوای آزاد قرار بدید تا کاملا خشک بشه و ازش به عنوان پودر سوخاری خونگی استفاده کنید.

آماده سازی پودر سوخاری خانگی

  • پودر نان رو که به یکی از 3 روش بالا تهیه کردید داخل یک تابه بریزید و روی حرارت قرار بدید و مدام هم بزنید تا تغییر رنگ بده و به طور یکنواخت طلایی بشه. حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدید خنک بشه.
  • حالا پودر سوخاری شما آمادس و میتونید ادویه های دلخواهتون رو بهش اضافه کنید یا اینکه همینطوری نگهش دارید.
  • میتونید داخل پودر سوخاری از ادویه هایی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، آویشن و نمک هم استفاده کنید.
  • برای نگهداری پودر سوخاری حتما اون رو در یخچال و در بسته بندی کاملا بسته نگهدارید. میتونید از کیف های زیپ دار مخصوص نگهداری مواد غذایی استفاده کنید.

البته راهکارهای بالا برای مواردیه که شما از قبل پیش بینی کرده باشید و بتونید به مقدار کافی آرد سوخاری خانگی تهیه کنید. اگر یک دفعه تصمیم به درست کردن مرغ سوخاری خونگی به هنگام ناهار گرفتید، از آرد سوخاری آماده استفاده کنید. امیدواریم که از این غذا لذت ببرید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کشک بادمجان؛ به 2 روش مجلسی و رژیمی!

منبع: اُکالا
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1904

به "طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی مثل رستوران ها؛ ???? با آرد سوخاری خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی مثل رستوران ها؛ ???? با آرد سوخاری خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید