شیوه ارزیابی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف معین شد

به گزارش ایپتن، معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شریف شیوه ارزیابی و نمره دهی دانشجویان این دانشگاه در نیم سال 99-98 را معین کرد.

شیوه ارزیابی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف معین شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف با توجه به اعلام تصمیم قطعی دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر غیرحضوری بودن امتحانات انتها نیمسال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا شیوه ارزیابی و نمره دهی در نیم سال 98-99 و تسهیلات مرتبط با آن را اظهار داشت.

در جلسه اخیر شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف، موضوع شیوه­ های پیشنهادی برای نمره دهی در نیم­سال جاری به تفصیل مورد آنالیز نهاده شد. با توجه به این که انتخاب شیوه مطلوب نمره دهی دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است، قبل از جلسه فوق الذکر طی جلسات متعدد در سطح دانشگاه معیار های مختلفی که در انتخاب شیوه مطلوب نمره دهی موثر هستند، احصا شده و به طور دقیق مورد بحث و آنالیز قرار دریافتد.

از جمله معیار های مهم در نظر گرفته شده برای ارزیابی شیوه مطلوب نمره دهی می توان به حفظ کیفیت آموزش، برطرف نگرانی دانش جویان بابت تغییرات معدل کل، حفظ اعتبار نمره دانشگاه، برطرف نگرانی اساتید بابت عدم قطعیت نمرات، حفظ انگیزه دانش جویان برای یادگیری، ممانعت از ایجاد انگیزه برای تخلف و انجام فعالیت غیرحرفه ای در امتحانات، امکان مقایسه عملکرد دانش جویان در موارد مورد احتیاج، حفظ انگیزه اساتید برای ارزیابی دقیق و مستمر (و به تبع آن حفظ کیفیت آموزش) و حفظ نظام نمره دهی دانشگاه و یکپارچگی کارنامه دانش جویان و همچنین در نظر دریافت احتمال تکرار آموزش مجازی در نیمسال آینده (در صورت ادامه شرایط شیوع کرونا) اشاره نمود.

البته مبرهن است که این معیار ها از نظر درجه اهمیت دارای وزن های متفاوتی هستند. با در نظر دریافت تمامی ابعاد مسئله از جمله معیار های فوق الذکر و طی نظرخواهی از دانشکده ها، نهایتاً در جلسه شورای مشترک آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه متشکل از دو نماینده از هر دانشکده و با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی بحث و گفتگو به عمل آمد. سپس در این جلسه، رای گیری نهایی در مورد شیوه مطلوب نمره دهی اجرا شده و نمره دهی مرسوم صفر تا بیست به عنوان شیوه مناسب انتخاب شد.

با توجه به شرایط خاص نیم­سال جاری و در جهت مساعدت به دانشجویان ، علاوه بر تسهیلات حذف درس و حذف ترم که قبلا اعلام شده است، تسهیلات مربوط به تبدیل نمره درس به P یا W به شکل زیر به دو درس افزایش می یابد: دانشجویان کلیه مقاطع می ­توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­سال تحصیلی آینده (1-1399) توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مشخص و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود به P (در صورت قرار دریافت نمره اخذ شده در محدوده قبولی) و همچنین یکی دیگر از نمرات دروس خود به W را داشته باشند. در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحد های به جامانده در این نیم­سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از 8 واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از 6 واحد گردد. این تسهیلات برای دانشجویانی که قبل از شروع ترم تحصیلی آینده فارغ التحصیل می­ شوند، نیز در بازه زمانی انجام امور فارغ التحصیلی قابل استفاده خواهد بود.

اطمینان قلبی داریم که با تلاش، همت و همدلی دانشجویان و همچنین توجه خاص اساتید ارجمند دانشگاه به شرایط ویژه این نیمسال و با توکل و کمک خداوند متعال، آزمون های انتهای و سایر امور مرتبط با ارزیابی دروس نیمسال جاری به بهترین شکل ممکن به انتها خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1056

به "شیوه ارزیابی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه ارزیابی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید