روسیه سیستم دفاع ملی برابر ویروس های جدید تشکیل می دهد

به گزارش ایپتن، خبرنگاران : رییس جمهور روسیه دستور تشکیل سیستم دفاع ملی در برابر ویروس کرونا را داد. این تصمیم گویا به جهت صعودی شدن دوباره موج کرونا گرفته شده است.

روسیه سیستم دفاع ملی برابر ویروس های جدید تشکیل می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داده است تا سیستم دفاع ملی در برابر ویروس های جدید تشکیل گردد به همین منظور کمیسیونی بین دولتی به ریاست دمیتری مدودیف معاون شورای امنیت ملی این کشور ایجاد شد.

این تصمیم با توجه همه گیری و فرایند صعودی موج دوم ویروس کرونا گرفته شده است.

در دستور پوتین آمده است: کمیسیون بین سازمانی شورای امنیت فدراسیون روسیه در مورد مسائل مربوط به ایجاد سیستم ملی دفاع در برابر ویروس های جدید، ایجاد گردد.

این کمیسیون می بایست ضمن توجه به سایر امور، تهدیدهای داخلی و خارجی مربوط به شیوع بیماری های ویروسی را ارزیابی کند و همزمان به کارهای پژوهشی و تحقیقی در مورد مکانیزم های شکل گیری و ایجاد بیماری های جدید بپردازد.

وزیران بهداشت، علوم و آموزش عالی، صنعت و تجارت، رئیس آموزشگاه علوم روسیه، شهردار مسکو، روسای آژانس فدرال دفاع از حقوق مصرف کننده، آژانس فدرال نظارت بر محصولات دامی و شیلات، آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز بیان کرد که مقامهای کاخ کرملین به شدت نگران تشدید شیوع بیماری کرونا در روسیه هستند.

پیشتر وزارت بهداشت روسیه اعلام نموده بود که 90 درصد تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس آخرین گزارش ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی 15 هزار و 150 مورد جدید به یک میلیون و 369 هزار و 313 نفر و آمار جانباختگان ناشی از این بیماری با افزایش 232 نفر دیگر به 23 هزار و 723 تن رسیده است که همچنان فرایند صعودی را نشان می دهد.

از امروز وزود افراد بدون ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی در روسیه ممنوع شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1247

به "روسیه سیستم دفاع ملی برابر ویروس های جدید تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سیستم دفاع ملی برابر ویروس های جدید تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید