سخنگوی فدراسیون کشتی: داوران ایرانی شانس قضاوت در المپیک توکیو را دارند

به گزارش ایپتن، تهران (پانا) - سخنگوی فدراسیون کشتی از شانس بالای داوران ایرانی برای قضاوت در المپیک توکیو اطلاع داد.

سخنگوی فدراسیون کشتی: داوران ایرانی شانس قضاوت در المپیک توکیو را دارند

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در خصوص شانس حضور 4 داور المپیکی کشورمان در بازی های المپیک گفت: اتحادیه جهانی کشتی به زودی شرایط جدید گزینش داوران المپیکی را اعلام خواهد نمود و داوران ما نیز شانس حضور در توکیو را دارند. البته این به نظر اتحادیه جهانی بستگی دارد که چند داور از کشورمان در این بازی های حضور داشته باشند.

وی در خصوص قوانین جدید اتحادیه جهانی گفت: اتحادیه در چندین مورد قوانین را تغییر داده و به نوعی کار را برای قضاوت تسهیل نموده و به همین دلیل داوران کشورمان نیز باید با قوانین جدید آشنا شوند.

امامی توضیح داد: البته کمیسیون داوران کشور به وسیله سایت رسمی فدراسیون کشتی، برگزاری وبینارهای داوری و برگزاری کلاس های داوری نسبت به اطلاع رسانی از این قوانین و آموزش آن ها اقدام نموده است.

وی در خصوص بعضی از اشتباهات داوری که در کشتی کشورمان پیش آمده گفت: ما رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و همچنین مسابقات انتخابی را برگزار کردیم، اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است اما می توانیم با برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط، درصد آن را پایین بیاوریم.

امامی توضیح داد: کمیسیون داوران نیز بدین منظور فیلم کشتی های مسابقات داخلی و خارجی را که در آن داوری ها دچار اشتباه شده را برای آموزش داوران استفاده می نماید، بعنوان مثال می توان به کشتی رحمان عموزاد در انتخابی وزن 57 کیلوگرم با رضا اطری و علیرضا سرلک اشاره نمود.

وی ادامه داد: در آنالیزی که توسط کمیسیون داوران از فیلم کشتی رحمان عموزاد بعمل آمد، اشتباهات تأثیرگذار داوری کاملا مشهود بود و در واقع این کشتی گیر برنده هر دو میدان بوده است. همچنین در یک صحنه نیز علیرضا گرزبر در مقابل یداله محبی پایش را روی پای او قرار داد که داور کشتی را قطع کرد اما عدم آگاهی به مقررات جدید باعث تنش در این کشتی شد.

امامی در خاتمه اعلام نمود: موضوع داوری برای فدراسیون کشتی بسیار مهم است، و بحث آموزش داوران و به روز بودن آن ها و همچنین کم شدن اشتباهات داوری از جمله مسائلی است که در دستور کار کمیسیون داوران و انستیتو کشتی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1445

به "سخنگوی فدراسیون کشتی: داوران ایرانی شانس قضاوت در المپیک توکیو را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی فدراسیون کشتی: داوران ایرانی شانس قضاوت در المپیک توکیو را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید