ملاقات سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات سیاسی قطر

به گزارش ایپتن، خبرنگاران : سرپرست وزارت دفاع آمریکا امروز در دوحه با خالد بن محمد العطیه معاون نخست وزیر قطر و وزیر مشاور این کشور در امور دفاعی ملاقات کرد.

ملاقات سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات سیاسی قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، کریستوفر میلر که پس از عزل مارک اسپر توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سرپرستی پنتاگون منصوب شده به منظور آنالیز مسائل مشترک میان آمریکا و قطر و همکاری نظامی بین دو کشور در راس هیئتی، به دوحه سفر نموده است.

وزارت دفاع قطر گفت که در ملاقات مقام آمریکایی با خالد بن محمدالعطیه که شماری از فرماندهان و افسران نیروهای مسلح قطر نیز در آن حضور داشتند، روابط نظامی بین دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه آن مورد آنالیز نهاده شد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه هم در سفر به بحرین با وزیر دفاع این کشور ملاقات کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه در بیانیه ای در این باره نوشت، هدف از این سفر میلر، قدرانی او از سربازان آمریکایی در منطقه و گذراندن عید شکرگذاری در کنار آن ها است.

پنتاگون در این بیانیه آورده است، میلر با هدف رسیدگی به منافع امنیتی و اولویت های مبارزه با افراط گرایی و مقابله با فعالیت های مخربی است که حق حاکمیت و ثبات در منطقه را تهدید می نمایند.

وزیر خارجه آمریکا هم یک هفته پیش در چارچوب سفر دوره ای خود پس از سفر به سرزمین های اشغالی و امارات وارد قطر شد و با مقامات این کشور ملاقات کرد.

نزدیک به 13 هزار نظامی آمریکایی که اغلب آنها از نیروی هوایی این کشور هستند در پایگاه هوایی العدید قطر در 30 کیلومتر جنوب غرب دوحه مستقر هستند و واشنگتن مدعی است که از این پایگاه که عظیم ترین پایگاه آن در خاورمیانه است، برای جنگ با داعش در سوریه و عراق استفاده می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1277

به "ملاقات سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات سیاسی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات سیاسی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید