بلینکن: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا است

به گزارش ایپتن، وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که رابطه ایالات متحده با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت بایدن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز نموده است.

بلینکن: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی ضمن اشاره به اولویت های سیاست خارجی دولت بایدن، گفت: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا به شمار می رود. رابطه با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که واشنگتن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در سخنانی در وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: سیاست خارجی دولت بایدن منافع زیادی را برای خانوارها و نیروی کار آمریکایی به همراه خواهد داشت.

بایدن سعی نموده است با رد رویکرد دولت ترامپ موسوم به اول آمریکا، با متحدان و شرکای بین المللی واشنگتن بار دیگر تعامل و دیپلماسی چندجانبه را تقویت و تحکیم کند.

بلینکن گفت: ما برای حقوق هر شغل آمریکایی مبارزه و کوشش خواهیم کرد و همین طور برای محافظت و دفاع از منافع نیروی کار آمریکایی.

وزیر خارجه آمریکا گفت: چین تنها کشوری است که قدرت آن را دارد تا توانایی آمریکا را برای تشکیل سیستم دنیای قوانین، ارزش ها و روابط به طور جدی به چالش بکشد. رابطه ما با چین هر زمان لازم باشد، رقابتی خواهد بود و هر زمان ممکن باشد این روابط به سوی همکاری و تعامل پیش خواهد رفت و هر زمان که باید این روابط خصمانه خواهد بود.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این در نخستین سخنرانی مهم سیاست خارجی اش، چین را جدی ترین رقیب برای ایالات متحده خوانده است.

بایدن اضافه نمود: ما با آزار و اذیت های مالی چین مقابله خواهیم کرد، با اقدامات تجاوزکارانه اش مقابله می کنیم تا چین را به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر، مالکیت معنوی و رهبری دنیا جوابگو کنیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1499

به "بلینکن: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید