بچه ها می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند

به گزارش ایپتن، متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:مراقبت از بچه ها در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط بچه ها خارج از محیط خانه جلوگیری گردد چون احتمال درگیری برای بچه ها هم مطرح است و حتی اگر بچه ها دچار علایم نباشند می توانند به اسم ناقل ، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل نمایند.

بچه ها می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

آزیتا قنبرپور با اشاره به نقش اساسی مادران در استحکام و مدیریت خانه و خانواده گفت: سلامت روانی و جسمانی مادران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در هر شرایط ، خانم های باردار در گروه آسیب پذیر جامعه طبقه بندی می شوند و مراقبت از آنها حیاتی است اسم کرد: در شرایط خاص مانند همه گیری و شیوع بیماریهای واگیردار ، این آسیب پذیری می تواند افزایش یابد پس نیازی به تاکید نمی باشد که مادر باردار باید خیلی بیشتر از قبل ، مراقب سلامتی خود باشد.

این متخصص اضافه نمود: برای رسیدن به این هدف و حفاظت از این گروه پرخطر و آسیب پذیر، مشارکت فردی می تواند بسیار یاری نماینده باشد.

قنبرپور با ذکر این نکته هدف از مشارکت فردی این است که مادر و خانم باردار باید در درجه اول از خودش مراقبت نماید و توصیه های بهداشتی و علایم هشدار را جدی بگیرد، ادامه داد: صداقت در بازگو کردن علایم و مراجعه به موقع به مراکز درمانی ، قدم اول در یاری به پرسنل بهداشتی درمانی و دریافت مراقبت های ضروری است.

استادیار گروه زنان و زایمان دانشگاه توضیح داد: اگر با فرد مبتلا به بیماری کووید19 در ارتباط بوده اید، باید در مراجعه به پرسنل بهداشتی این موضوع را مطرح نمایید و نگرانی از قرنطینه و یا بستری در خانه یا بیمارستان ، نباید مانع از مطرح کردن حقیقت باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن همه گیری کرونا ، رعایت پروتکل های بهداشتی و یا قرنطینه در خانه کار ساده ای نیست و اگر به طور منطقی به این موضوع توجه داشته باشیم ، قطعا درمی یابیم که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و درگیری بقیه اعضا خانواده و یا فرزندان دلبندتان می تواند بسیار سخت تر و غیرقابل تحمل تر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه اعلام کرد: نکته مهم بعدی، مراقبت از بچه ها در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط بچه ها خارج از محیط خانه جلوگیری گردد چون احتمال درگیری برای بچه ها هم مطرح است و حتی اگر بچه ها دچار علایم نباشند می توانند به اسم ناقل ، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل نمایند.

قنبرپور گفت: امیدوایم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت قرنطینه بتوانیم این شرایط سخت را با آرامش و به سلامت به سرانجام برسانیم.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1746

به "بچه ها می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید