ایران در رتبه ششم پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری قرار گرفت

به گزارش ایپتن، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ایران در رتبه ششم پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری قرار گرفت.

ایران در رتبه ششم پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری قرار گرفت

هنسا قادری، دبیر کمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجلاس سالانه کمیته 228 ایزو که به میزبانی اسپانیا و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در بررسی بعمل آمده از طریق کمیته فنی 228 سازمان بین المللی استاندارد با موضوع گردشگری و خدمات وابسته، مبنی بر درصد پذیرش استانداردهای بین المللی این سازمان در کشورهای مختلف، جمهوری اسلامی ایران با پذیرش 80 درصد از استانداردهای بین المللی تدوین شده از طریق ایزو (ISO) در زمینه گردشگری در جایگاه ششم قرار گرفت.

دبیر کمیته متناظر گردشگری و خدمات وابسته INSO/TC228 گفت: فرایند این ارزیابی بر مبنای کشورهایی که بیش از 50 درصد استانداردهای ایزو در حوزه گردشگری را پذیرفته اند انجام گرفت که بلغارستان با پذیرش 100 درصد استانداردها رتبه اول را از آن خود کرد.

وی توضیح داد: دانمارک، مونته نگرو و انگلستان هر یک با 95 درصد پذیرش، رتبه دوم، سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند و کشور کاستاریکا با بیش از 80 درصد پذیرش استانداردها در رتبه پنجم این رده بندی قرار گرفت.

قادری با اشاره به جایگاه ششم ایران در پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری ایزو گفت: اسپانیا با 65 درصد پذیرش پس از ایران در جایگاه هفتم و کشورهای هند و جزیره موریس با 60 درصد پذیرش رتبه هشتم و نهم را از آن خود کردند. همچنین رواندا با 53 درصد و ایتالیا با 50 درصد در رتبه های 10 و یازده جدول رده بندی قرار گرفتند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2081

به "ایران در رتبه ششم پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در رتبه ششم پذیرش استانداردهای بین المللی گردشگری قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید