استقبال چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی

به گزارش ایپتن، به دنبال انتخاب خانم انگوزی اوکونجو ایوالا 66 ساله به عنوان مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی در روز گذشته ،دوشنبه،، چین امروز سه شنبه از این انتخاب استقبال و حمایت کرد.

استقبال چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از شینهوا، وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت : خانم انگوزی اوکونجو ایوالا به عنوان نخستین مدیرکل زن سازمان تجارت دنیای، در امور فقرزدایی کشورهای در حال رشد و سلامتی واکسیناسیون بین المللی تجربه ای غنی دارد.

انگوزی اوکونجو ایوالا یک اقتصاددان اهل نیجریه است که بعنوان اولین مدیرکل زن آفریقایی تبار این سازمان انتخاب شده است.

در ادامه بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است : در شرایط کنونی که سازوکار تجارت چند جانبه دنیای همچنان با چالش های جدی گوناگونی چون مهار نشدن شیوع کرونا روبرو است، چین نسبت به توان خانم ایوالا در انجام وظایفش به عنوان مدیرکل جدید سازمان تجارت دنیای اطمینان کامل دارد.

چین در این بیانیه اظهار امیدواری نموده است روال عادی سازمان تجارت دنیای به یاری وی هر چه زودتر از سر گرفته گردد تا در همکاری دنیای در مبارزه با کرونا و بازشکوفایی اقتصاد دنیا نقش بیشتری ایفا نماید.

بیانیه می افزاید: امسال مصادف با بیستمین سالگرد پیوستن چین به سازمان تجارت دنیای است و چین به عنوان یک کشور در حال رشد، قاطعانه از سازوکار تجارت چند جانبه دنیای حمایت و با مشارکت فعال در اصلاحات سازمان تجارت دنیای، از فعالیت دبیرکل جدید این سازمان حمایت می نماید.

ایوالا سابقه وزارت دارایی نیجریه را در کارنامه خود دارد و 25 سال نیز در بانک دنیای فعالیت نموده است. وی تابعیت دوگانه آمریکا و نیجریه را دارد.

انتخاب وی پس از آن نهایی شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از ریاست وی برای سازمان تجارت دنیای حمایت کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با انتخاب ایوالا مخالف بود.

ترامپ بارها سازمان تجارت دنیای را به رفتار غیرمنصفانه با آمریکا متهم نموده و برخلاف نظام و قوانین این سازمان جنگی تجاری را با چین شروع کرد.

وی همچنین تهدید نموده بود که آمریکا را از این نهاد بین المللی خارج خواهد نمود.

چین به دنبال اعمال تعرفه های واردات بر کالا از سوی آمریکا، از این کشور در سازمان تجارت دنیای شکایت کرد. سازمان تجارت دنیای هم اواخر شهریور امسال شکایت پکن در خصوص تعرفه های تجاری آمریکا بر واردات کالاهای چین را تأیید کرد و این تعرفه ها را نقض قوانین تجارت بین المللی خواند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1496

به "استقبال چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال چین از انتخاب مدیرکل جدید سازمان تجارت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید