تور استرالیا: ابراز نگرانی چین، روسیه و اندونزی از معاهده اتمی آمریکا و انگلیس با استرالیا

به گزارش ایپتن، وزرای امور خارجه چین و روسیه درخصوص توافق همکاری ساخت زیردریایی اتمی بین استرالیا، آمریکا و انگلیس ابراز نگرانی و بر لزوم برافراشتن پرچم چندجانبه گرایی در دنیا تأکید کردند.

تور استرالیا: ابراز نگرانی چین، روسیه و اندونزی از معاهده اتمی آمریکا و انگلیس با استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین، روز شنبه با سرگئی لاوروف همتای روس ملاقات و بر لزوم برافراشتن چندجانبه گرایی در جامعه جهانی تأکید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه سی جی تی اِن، وانگ یی در ملاقات با لاوروف گفت، چین ارزش بالایی برای اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قائل است که اخیراً گفته است پکن قابل اتکاترین شریک جامع راهبردی برای مسکو محسوب می گردد.

وزیر امور خارجه چین اضافه کرد، کشورش آمادگی دارد در زمینه توسعه نوع تازهی از روابط بین المللی و ایجاد جامعه ای بر اساس آینده مشترک بشریت با روسیه همکاری کند.

وانگ یی بعلاوه برافراشتن پرچم چندجانبه گرایی را خواهان شد و گفت، کشورش به اتخاذ راه درست و مخالفت با حلقه های کوچک تصمیم گیری جهانی، دموکراسی جعلی و جنگ سرد تازه متعهد است.

لاوروف هم در این ملاقات گفت، تعاملات متداوم اخیر میان سران دو کشور موجب شده روابط چین و روسیه به سطوح بالای تازهی دست پیدا کند.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد، مسکو آمادگی دارد در زمینه اجرای اجماع های مهم حاصل شده بین دو کشور همکاری کند تا برای ملاقات سران دو کشور و ملاقات منظم نخست وزیران آمادگی ایجاد گردد و از این طریق همکاری ها در زمینه های مختلف تقویت گردد.

علاوه بر این، وانگ یی و لاوروف اعلام کردند که پیمان همکاری نظامی میان استرالیا، انگلیس و آمریکا در زمینه فراوری زیردریایی اتمی در واقع حلقه کوچکی است که خلاف جهت فرایند فعلی برای حصول صلح و تقویت همکاری و توسعه کشورهای منطقه حرکت می نماید.

این دو دیپلمات ارشد بعلاوه بر مواضع کشورهای خود درخصوص مفهوم صحیح دموکراسی، توسعه و حقوق بشر تأکید کردند.

وانگ یی گفت، اجبار دیگر کشورها برای پذیرش نوعی از دموکراسی که به صورت یک جانبه تأیید شده باشد، محکوم به شکست است و توضیح داد که زدن برچسب اقتدارگرایی به کشورهایی که نوع متفاوتی از دموکراسی را تجربه می نمایند، اقدامی مغایر دموکراسی است.

وزیر امور خارجه چین روز آدینه هم در ملاقات با رنتو مارسودی همتای اندونزیایی، روابط دو کشور را بر مبنای اعتماد مشترک، تقویت اقتصاد و همکاری های مالی در میانه چالش های کنونی توصیف کرد.

وانگ یی و مارسودی در این ملاقات بر نگرانی از توافق همکاری استرالیا، آمریکا و انگلیس درخصوص ساخت زیردریایی اتمی تأکید کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1833

به "تور استرالیا: ابراز نگرانی چین، روسیه و اندونزی از معاهده اتمی آمریکا و انگلیس با استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: ابراز نگرانی چین، روسیه و اندونزی از معاهده اتمی آمریکا و انگلیس با استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید