ابتلای بیش از 150 عضو گارد ملی حاضر در مراسم تحلیف بایدن به کرونا

به گزارش ایپتن، یک مقام رسمی آمریکایی از ابتلای 150 تا 200 نظامی گارد ملی این کشور به ویروس کرونا خبر داده است.

ابتلای بیش از 150 عضو گارد ملی حاضر در مراسم تحلیف بایدن به کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی روز جمعه گفت: بین 150 تا 200 نیروی گارد ملی آمریکا که برای برقراری امنیت مراسم تحلیف جو بایدن در واشنگتن دی سی مستقر شده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده و نتیجه تست آنها مثبت بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا پس از حمله مرگبار طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه تدابیر امنیتی شدیدی را برای برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن اعمال و اجرا کرد، از جمله استقرار هزاران نفر از نظامیان گارد ملی در مراکز و اماکن حساس.

این مقام رسمی که نامش فاش نشده است، افزود: تعداد نظامیان گارد ملی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، هنوز بخش کوچکی از 25 هزار نظامی است که طی روزهای گذشته در واشنگتن مستقر شده بودند.

روز پنجشنبه آمریکا برای دومین روز متوالی فوت بیش از 4 هزار نفر را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش داده است. تا به امروز حدود 410 هزار نفر در آمریکا جان خود را بر اثر این بحران از دست داده اند.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که مقدمات لازم برای بازگشت نظامیان گارد ملی به وطن خود فراهم شده و طی 5 تا 10 روز آینده حدود 15 هزار نفر از این نظامیان واشنگتن دی سی را ترک خواهند کرد.

انتظار می رود حداقل 7 هزار نظامی گارد ملی آمریکا تا پایان ماه جاری در واشنگتن باقی بمانند. حدود 5 هزار نظامی گارد ملی نیز احتمالا تا اواسط مارس در واشنگتن نگه داشته خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1442

به "ابتلای بیش از 150 عضو گارد ملی حاضر در مراسم تحلیف بایدن به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بیش از 150 عضو گارد ملی حاضر در مراسم تحلیف بایدن به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید