سومین روز از محاکمه ترامپ آغاز شد

به گزارش ایپتن، به گزارش خبرنگاران، سومین روز از دومین استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا هم اکنون در مجلس سنای این کشور آغاز شد.

سومین روز از محاکمه ترامپ آغاز شد

تصاویر زنده ارسالی که نشست امروز مجلس سنای آمریکا را نشان می دهد از ادامه سخنرانی موافقان دومین استیضاح ترامپ به دلیل تشویق به حمله به کنگره در حادثه ششم ژانویه سال جاری میلادی حکایت دارد.

سناتورها هم اکنون در حال ارایه مستندات صوتی و ویدئویی خود در خصوص نقش ترامپ در حادثه حمله به کنگره آمریکا هستند.

دومین استیضاح ترامپ سه شنبه شب هفته جاری به وقت تهران در سنای این کشور آغاز شد؛ سناتورها شامل 6 سناتور هم حزبی رییس جمهور پیشین آمریکا در ساعات اولیه 56 به 44 به ادامه استیضاح وی رأی مثبت دادند.

گفتنی است که پس از اتمام سخنان مخالفان ترامپ، تعدای از سناتورهای جمهوری خواه نیز در روزهای آینده در حمایت از وی سخنرانی خواهند کرد.

انتظار می رود دادگاه دومین استیضاح (محاکمه) رئیس جمهور سابق آمریکا که از سه شنبه شب به وقت ایران آغاز شد، دست کم تا یک هفته ادامه داشته باشد. برای موفقیت طرح استیضاح در سنا باید دست کم دو سوم نمایندگان (67 سناتور) به آن رای مثبت دهند.

این در حالیست که هم حزبی های ترامپ به بهانه آسیب به اتحاد در میان آمریکایی ها خواهان لغو محاکمه ترامپ شده بودند.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش اعلام کردند که استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا خلاف قانون اساسی این کشور نیست.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا ادعای جمهوری خواهان درباره اینکه استیضاح ترامپ خلاف قانون اساسی این کشور است را رد کردند.

در گزارش خلاصه ای درباره جلسه محاکمه ترامپ در مجلس سنا که توسط دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شد، آمده بود: پس از ماه ها انتشار دروغ بزرگ توسط وی در خصوص پیروزی در انتخابات 2020، این دروغ ها به حوادث ششم ژانویه منجر شد که طی آن ترامپ اقدام به فراخوان و تجمع طرفدارانش کرده و آنها را تحریک به حمله به کنگره کرد که این حملات به بهای زندگی 3 افسر پلیس و 4 نفر دیگر تمام شد. مسئولیت ترامپ برای آشوب شرورانه 6 ژانویه غیر قابل تصور است. در هیچ جای قانون اساسی این اجازه به رئیس جمهور داده نشده که در هفته های پایانی که در قدرت حضور دارد، اقدام به سازماندهی کودتا و تحریک آشوب مسلحانه کند.

گفتنی است جلسه محاکمه ترامپ به اتهام تشویق به حمله به کنگره این کشور در ششم ژانویه سال جاری میلادی (17 دی ماه)، سه شنبه شب به وقت محلی در مجلس سنای آمریکا آغاز شد.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار استیضاح می شود.

او پیشتر در پرونده موسوم به اوکراین گیت به سوءاستفاده از قدرت برای اعمال فشار بر رئیس جمهور یک کشور خارجی با هدف سندسازی علیه جو بایدن متهم شده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست پیشتر اعلام کرده بود که مقامات فدرال آمریکا 2 زن را به اتهام ارتباط با حوادث کنگره این کشور در 6 ژانویه 2021 بازداشت کردند.

بنابر گزارش اف بی آی، یکی از این زنان در ویدئویی که برای فرزندانش ارسال کرده بود، گفته بود: ما به کپیتال هیل حمله کردیم … داخل شدیم، کار خود را انجام دادیم… ما به دنبال نانسی (پلوسی) بودیم تا به سَر او شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1479

به "سومین روز از محاکمه ترامپ آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین روز از محاکمه ترامپ آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید