آبنما و استفاده از آن در باغ و خانه

به گزارش ایپتن، طراحی محوطه های باز مانند حیاط خلوت و باغ از جمله طراحی هایی محسوب می گردد که فرد می تواند با توجه به علایق خود و بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام آن اقدام نماید. برای مثال استفاده از یک شومینه بیرونی، ساخت یک استخر، کاشت درختان مختلف و غیره از جمله ایده هایی است که افراد می توانند برای طراحی باغ از آن استفاده کنند. فضای باغ یا حیاط خلوت باید به گونه ای باشد که مکان خوبی برای هم نشینی با دوستان و خانواده فراهم کند. از جمله ایده های دیگری که می توان برای طراحی حیاط خلوت از آن استفاده کرد ساخت یک حوضچه و آبنما می باشد. استفاده از یک حوض و آبنما در محوطه های باز مانند حیاط و باغ ایده ای بسیار جذاب و منحصر بفرد می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج شده و فضای خوبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان فراهم می نماید. مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می شکند و نمای زیباتری ایجاد می نماید. طراحی آبنماها بسیار گسترده می باشد و گزینه های زیادی برای استفاده از آن ها در مقابل شما قرار گرفته است. این طراحی می تواند کاملا شکل طبیعی یا آرتیستیک داشته باشد و این امر به سلیقه شما و فضایی که قصد طراحی آن را دارید، بستگی دارد.

آبنما و استفاده از آن در باغ و خانه

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز باغچه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

انواع آبنما خانگی

طراحی آبنما در خانه می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید. استفاده از این المان می تواند به نوعی دعوت از طبیعت به خانه بوده و فضایی سرزنده به ارمغان آورد. نمونه های مختلفی از آبنمای خانگی وجود دارد. برای مثال آبنمای سنگی و حوض آبنما نمونه ای از آبنما خانگی می باشد. در ادامه تصاویری از این المان را با شما به اشتراک می گذاریم.

مزایای استفاده از آبنما

آبنماها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و چشم نواز، باعث ایجاد فضایی آرام نیز می شوند. وجود چنین المانی در فضای باغ باعث می گردد، لذت کنار هم بودن در فضای باغ دو چندان گردد. شاید بتوان گفت که استفاده از آبنما کلیدی ترین نکته برای ایجاد فضایی مناسب می باشد. در ادامه به بعضی از مزیت هایی که استفاده از آبنما در پی دارد، اشاره می کنیم.

  • جریان مداوم آب در آبنما باعث می گردد که آب همواره تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می گردد.
  • استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب می گردد.
  • اگر زمانی قصد فروش باغ خود را داشته باشید، این آبنما باعث افزایش قیمت باغ خواهد شد.

ایجاد نمای متفاوت

با اضافه کردن یک آبنما به محوطه باغ یا حیاط خلوت، به طور قطع فضا تغییر بسیار چشمگیر و مثبتی خواهد نمود. با این کار ارزش باغ و یا خانه شما نیز افزایش پیدا خواهد نمود. صدای آب نیز باعث ایجاد آرامش شده و فضای مناسبی برای ریلکس کردن ایجاد می نماید.

ایجاد فضای مناسب برای هم نشینی با خانواده

استفاده از یک آبنمای زیبا باعث ایجاد محیطی دلنواز برای هم نشینی با خانواده و دوستان می گردد. صرف غذا در چنین محیطی نیز بسیار خاطراه انگیز خواهد شد. نکته مثبت در خصوص استفاده از آبنماها، این است که می توان آن ها را در هر نقطه ای که تمایل دارید، قرار دهید. برای انجام این کار بهتر است آبنما را در مکانی که فضای کافی در اطراف آن برای نشستن وجود دارد، نصب کنید.

ایده های طراحی آبنما

اگر قصد استفاده از آبنما در محوطه سازی حیاط یا باغ را دارید، تمام آن چه که احتیاج دارید، استفاده از خلاقیت خود در این زمینه می باشد. با یک نقشه ساده می توانید از یک آبنمای خوب بهره برده و محیط زیبایی برای خود و خانواده فراهم کنید. در ادامه به بیان بعضی از این ایده ها می پردازیم.

  • استفاده از گیاهان در اطراف آبنما و سنگ های تزئینی مناسب محوطه باغ، ظاهر بسیار زیبایی به آبنما می بخشد.
  • استفاده از سنگ هایی با ابعاد مختلف، نمای طبیعی تری ایجاد می نماید.
  • اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع گردد. اگر برای شما مقدور باشد که آبنما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد.
  • استفاده از رنگ های مختلف نیز می تواند در ساخت یک آبنمای زیبا به شما یاری کند.
  • آبنما می تواند به عنوان نقطه کانونی در حیاط خلوت یا باغ نیز در نظر گرفته گردد. اگر برای شما امکان دارد می توانید آبنما را در نقطه ای که بیش تر در معرض دید واقع شده است، نصب نموده و سایر المان ها را با توجه به آن طراحی کنید.
  • شما می توانید با ساخت یک حوض و قرار دادن آبنما در بالای آن زیبای آن را دو چندان کنید.
  • برای ساخت آبنما می توانید از چوب نیز استفاده نمایید. این کار باعث دو چندان شدن زیبایی آبنما نیز می گردد.
  • اجرای یک روش نورپردازی مناسب در کنار استفاده از آبنما باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا می گردد.
  • کاشت درخت و گل های تزئینی در اطراف آبنما نیز از ایده های کاربردی می باشد و به زیبایی آبنما می افزاید. اگر در اطراف آن مکانی برای کاشت درخت وجود ندارد می توانید از گلدان های بزرگ و کوچکی که در آن گیاهان آپارتمانی کاشته شده است استفاده نمایید.

نکات پایانی

استفاده از آبنما باعث ایجاد فضایی متفاوت خواهد شد. شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود و یاری دریافت از یک متخصص برای ساخت یک آبنمای زیبا اقدام نمایید. آبنما اِلمانی منحصر بفرد و زیبا در ایجاد محیطی سرزنده می باشد. با ساخت چنین فضایی محیطی مناسب برای هم نشینی خانواده و دوستان فراهم خواهد شد. هم چنین این کار محیطی مطلوب در جهت ایجاد فضایی آرام بخش ایجاد می نماید. ایده های زیادی برای طراحی یک آبنمای زیبا وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها و مطابق با سلیقه و خلاقیت خود به طراحی آن بپردازید. همان طور که گفته شد شما می توانید آبنما را در هر نقطه ای که در نظر دارید نصب کنید و از صدای جریان آب که باعث ایجاد آرامش می گردد، لذت ببرید. بهتر است نصب آبنما در مکانی که فضای مناسبی برای هم نشینی خانواده و دوستان فراهم می نماید، انجام گردد. با استفاده از آبنما می توانید نمای زیبایی در حیاط خلوت یا باغ ایجاد نموده و از استفاده آن لذت ببرید.

قیمت آبنما

موضوعقیمتتاریخ به روز رسانی
آبنما حبابی ورتکس سایز 120 cm98,000,000 ریال1398/12/1
آبنما گردابی ایستاده79,760,000 ریال1398/11/30
آبنما طرح کلبه2,200,000 ریال1398/12/25
آبنمای پیش ساخته کوزه ای Verona59,500,000 ریال1398/12/25
آبنمای پیش ساخته کتیبه ای libro 273,000,000ریال1398/12/25

آبنما را می توان با توجه به ابعاد، طرح، متریال و سایر ویژگی هایی که دارد در قیمت های مختلفی تهیه نمود. برای مثال آبنما هایی که ریموت کنترل دارند قیمت شان بیشتر است و یا آبنماهای بزرگتر، گران تر از نمونه های کوچک می باشند.

استفاده از آبنما چه تاثیری بر محیط می گذارد؟

استفاده از یک حوض و آبنما در محوطه های باز مانند حیاط و باغ ایده ای بسیار جذاب و منحصر بفرد می باشد. این کار باعث ایجاد فضایی آرام بخش و دنج شده و فضای خوبی برای هم نشینی با خانواده و دوستان فراهم می نماید.مزیتی که استفاده از یک آبنما نسبت به حوض دارد در این است که استفاده از آبنما یکنواختی موجود در فضا را نیز در هم می شکند و نمای زیباتری ایجاد می نماید.

به کار بردن آبنما چه مزایایی دارد؟

جریان مداوم آب در آبنما باعث می گردد که آب همواره تمیز باقی بماند. این کار باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می گردد. همچنین یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب شده و آبنما باعث افزایش قیمت باغ خواهد شد.

در جانمایی و انتخاب ابعاد آبنما بایستی چه مواردی را در نظر گرفت؟

اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع گردد. اگر برای شما مقدور باشد که آبنما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد.

قیمت آبنما چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت تجهیزات باغ، ویلا، حیاط و پشت بام سبز من جمله آبنما کلیک کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 745

به "آبنما و استفاده از آن در باغ و خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبنما و استفاده از آن در باغ و خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید