جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک

به گزارش ایپتن، طراحی باغ، تراس و پاسیوهای کوچک نسبت به فضاهای عظیم احتیاج به تفکر بیشتری برای اجرایی کردن ایده های طراحی دارد، اما به یاد داشته باشید که کوچکترین فضاها نیز قابلیت تبدیل شدن به مکانی زیبا و کاربردی دارند. در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید تا با ایده های کاربردی در این زمینه آشنا شوید.

جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اندازه فضای باغ

باغ های کوچک مزایای فراوانی دارند که از جمله مهم ترین آن ها نگهداری آسان تر، نسبت به باغ های عظیم می باشد. این گونه فضاها مکان های مناسبی برای به اجرا در آوردن تخیلات فردی در زمینه طراحی باغ نیز می باشد.

حتی استفاده از وسایل کوچک مانند کوسن های رنگی و به کارگیری یک نورپردازی خوب، تاثیر دراماتیکی بر چنین فضایی خواهد گذاشت. در این جا ایده ها و تصاویر زیبایی از طراحی باغ را با شما در میان خواهیم گذاشت. این ایده ها با صرف کم ترین هزینه قابل اجرا می باشند.

خانه سبز کوچک

حتی به روزترین فضاها نیز باید مکانی برای پرورش گیاهان داشته باشند. همان طور که مشاهده می کنید در این تصویر نمونه ای از باکس هایی که از آن برای پرورش گیاه استفاده می گردد، برای طراحی قسمتی از باغ اختصاص داده شده است.

استفاده از هاموک در فضای باغ

هاموک از جمله وسایلی است که می توان از آن برای ریلکس کردن در فضای باغ های کوچک استفاده کرد. استفاده از هاموک باعث ایجاد حس و حال ساحلی می گردد. این وسیله را در سایه نصب کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.

ساخت دیواره های کوتاه

ممکن است محوطه نشیمن باغ تنها فضایی به اندازه یک یا دو صندلی داشته باشد. بنابراین زمانی که با خانواده و دوستان در کنار هم هستید دچار کمبود فضای نشیمن خواهید شد.

با ساخت دیواره ای کوتاه با فاصله از دیوار، این امکان برای شما فراهم می گردد تا از فضای داخل آن برای کاشت گیاهان و از لبه آن به عنوان محلی برای نشستن استفاده نمایید. هم چنین می توانید از کوسن هایی که با رنگ گل ها هماهنگی دارند نیز در این قسمت استفاده نمایید. استفاده از این روش در طراحی باغچه کوچک نیز کارامد می باشد.

نصب شلف در محوطه باغ

با نصب شلف به دیوار ها می توانید از فضای اضافه برای قرار دادن گلدان و لوازم تزئینی زیبا بهره مند شوید. بهتر است که برای ساخت این طبقه ها از آجر استفاده گردد. تخته های چوبی محکم هم می توانند برای ساخت این شلف ها مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از این تخته ها یکی از ارزان ترین روش ها برای ساخت شلف می باشد. از این روش می توان در طراحی باغ سنتی نیز استفاده کرد.

ایجاد دیوار سبز

دیوار سبز امروزه صندلی ویژه ای در طراحی محوطه های باز و به طور ویژه باغ های مسکونی پیدا نموده است. استفاده از این دیوار در طراحی باغ های کوچک نیز بسیار کاربرد دارد. کاشت گیاه بر روی دیوار بهترین راه برای استفاده کاربردی محوطه های کوچک می باشد. برای ساخت این گونه باغ های عمودی می توان از گیاهان رونده استفاده کرد.

استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها

به فضای باغ خود به چشم یک طراح دکوراسیون داخلی نگاه کنید. از رنگ سفید معمولا برای فضاهای کوچک استفاده می گردد، چرا که این رنگ باعث روشن تر شدن و عظیم تر نشان دادن فضا می گردد. اگر دیوارهای آجری را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید و در کنار آن از مبلمان سفید رنگ استفاده نمایید یک طرح تابستانی بسیار زیبا خواهید داشت.

استفاده از گیاهان گلدانی

برای داشتن باغی سرسبز حتما احتیاج به کاشت چمن نیست. استفاده از سنگ ریزه به عنوان کفپوش باغ که احتیاج به مراقبت زیادی ندارد، ایده بسیار خوبی برای باغ های کوچک می باشد. در چنین فضایی می توان از گلدان هایی که در آن ها گیاهان مختلف، کوتاه و بلند کاشته شده است استفاده کرد. در کنار این گلدان ها از مبلمانی مناسب استفاده نموده و از روزهای تابستانی خود نهایت استفاده را ببرید.

استفاه از نرده های رنگی برای گیاهان بالارونده

با استفاده از نرده های رنگی، به فضای باغ رنگ و سرسبزی بیافزایید. گیاهان رونده زینتی انتخاب مناسبی برای باغ های کوچک هستند. استفاده از نرده هایی به این شکل باعث جلب توجه همگان می گردد پیشنهاد ما استفاده از گل های رز مینیاتوری و یا گل های صورتی رنگ می باشد.

استفاده از مبلمان رنگی

حتی تراس های کوچک نیز می توانند به مکانی زیبا و خاص تبدیل شوند. استفاده از سنگ فرش هایی از جنس سنگ های تراورتن نمایی به سبک روستیک ایجاد خواهد نمود. استفاده از گیاهان مختلف را از قلم نیاندازید. در مرحله بعد به یک مبلمان راحت برای ایجاد فضایی ایده آل احتیاج دارید. رنگ مبلمانی که از آن در طراحی باغ استفاده می کنید، تاثیر زیادی بر زیبایی باغ خواهد داشت. استفاده از رنگ های صورتی و نارنجی ترکیب خوبی ایجاد خواهند کرد. استفاده از رنگ آبی فیروزه ای را از قلم نیاندازید.

طراحی چند منظوره فضای باغ

اگر فضای باغ کوچک است اطمینان حاصل کنید که طراحی آن به شکلی است که می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. یک طراحی خوب شامل استفاده صحیح از گیاهان، ایجاد فضای نشیمن کاربردی و ایجاد حفظ حریم شخصی می باشد. در طراحی باغ استفاده از کوسن هایی که رنگ های روشن دارند را از قلم نیاندازید.

ساده سازی با استفاده از تقارن

طراحی فضای کلاسیک با استفاده از کاشت چمن در مرکز باغ و ساخت فریم هایی متقارن باعث ایجاد فضایی زیبا و رسمی می گردد. با استفاده از گلکاری توجه افراد را به اِلمان های مرکزی جلب کنید.

بازسازی فضاهای غیر قابل استفاده

حتی کوچکترین فضاها هم می توانند به عنوان مکانی زیبا مورد استفاده قرار گیرند. اگر قسمتی از خانه و یا محوطه باغ به نظر بلا استفاده می آید می توانید با استفاده از میز و نیمکت هایی به سبک روستیک نقطه ای به عنوان کانون مرکزی ایجاد کنید. استفاده از گل های زرد و نارنجی در چنین فضایی به زیباسازی آن یاری می نماید. استفاده از گلدان های سنگی و مجسمه های زیبا باعث ایجاد فضایی چشم نواز می گردد.

بازی با رنگ ها

این امکان وجود داردکه قسمتی از محوطه باغ کوچک خود را به محلی برای صرف غذا تبدیل کنید. برای انجام این کار تنها به استفاده از یک میز کوچک، صندلی و یک چتر آفتابی عظیم احتیاج خواهید داشت. میز را از طریق رومیزی و لیوان های رنگی تزئین کنید و در کنار خانواده و دوستان از چنین فضایی لذت ببرید.

طراحی دیوار باغ

از دیگر نکاتی که در طراحی باغ می توان مورد استفاده قرار داد، طراحی دیوار باغ می باشد. ایده های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. برای مثال همان گونه که در بالا گفته شد می توان نسبت به طراحی دیوار سبز اقدام کرد. استفاده از شلف و قرار دادن گلدان بر روی آن نیز از دیگر ایده هایی است که می توان در طراحی دیوار باغ مورد استفاده قرار داد.

محوطه سازی باغ

یکی از نکات مهمی که نه تنها در طراحی باغ کوچک، بلکه در طراحی انواع باغ باید به آن توجه ویژه داشته باشید، طراحی محوطه باغ می باشد. برآیند هر آن چه که در قسمت های قبل به بیان آن پرداختیم می تواند در محوطه سازی فضای باغ به شما یاری کند. چگونگی انجام این کار به سلیقه افراد بستگی داشته و باید با توجه به احتیاجهای آن ها صورت گیرد.

نورپردازی باغ

نورپردازی از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. به کارگیری یک نورپردازی مناسب می تواند نقش بسزایی در زیبایی باغ داشته باشد. در صورتی که انجام این کار به درستی صورت پذیرد، می تواند در عظیم تر نشان دادن فضای باغ نیز به شما یاری کند. استفاده از چراغهای باغی و چراغهای محوطه ای می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

درب باغ

انتخاب یک درب مناسب برای باغ خود را از قلم نیاندازید. به کارگیری یک درب زیبا می تواند در زیبایی هرچه تمام تر فضای باغ کارگشا باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 848

به "جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین ایده های طراحی باغ ویلا کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید