6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش دوم)

به گزارش ایپتن، تلفیق هیجان، طبیعت و آرامش در گوا

بدون شک گوا از جمله مناطقی محسوب می گردد که شما به هر میزان در آن اقامت داشته باشید، برایتان کافی نبوده و دوست دارید زمان بیشتری را در آن سپری کنید.

6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش دوم)

در زمان سپری کردن تعطیلات خود در گوا، فرصت دیدن بسیاری از اماکن زیبای دیگر را خواهید داشت که خاطرات شما را از این سفر به یاد ماندنی تر خواهد نمود. در این بخش به آنالیز هفت فعالیت جالبی که در سفر به گوا می توان داشت، اشاره می کنیم:

تماشای دلفین ها Dolphin Trips

بدون شک تماشای شیرجه زدن و شناکردن دلفین ها برای هر گردشگری، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز به شمار می رود. پیدا کردن و تماشای مناطق شنا و حرکت دلفین ها در سواحل گوا امری رایج محسوب می گردد. تقریبا در تمامی سواحل مهم و شناخته شده گوا مراکزی برای ارائه این خدمات وجود دارند ولی مهمترین این مراکز عبارتند از: سواحل آگوندا، گالانگوت، باگا و آنجونا. علاوه بر این سواحل شما می توانید در رودخانه مختلف گوا از جمله رود چاپورا Chapora river، ماندووی Mandovi river و رودخانه سال Sal river نیز به تماشای شنا و بازیگوشی دلفین ها بپردازید.

به هر حال موارد فوق، تمامی جاذبه های گوا محسوب نشده و شما می توانید دیدنی های شگفت انگیز بسیار زیادی را در این سرزمین مشاهده کنید. در صورتی که قصد سفر به گوا را دارید، بهترین روش، اقدام به رزرو اینترنتی است. به خاطر داشته باشید که شما برای گذراندن تعطیلات خود برنامه ریزی نموده و به همین دلیل باید بهترین نقشه را اجرا کنید. به یاری رزرو اینترنتی شما می توانید نسبت به رزرو هتل و محل اقامت در مقصد خود اقدام نموده و تصویر کاملی از آن چه در انتظار شما خواهد بود، داشته باشید.

آبشار دادساگر Dudhsagar Waterfalls

آبشار مشهور دادساگر که با نام آبشار دریای شیر (شیر خوراکی ، لبنیات) شناخته می گردد، یکی از مناطق بسیار دیدنی و مورد توجه گردشگران در گوا محسوب می گردد. این آبشار در مرز ایالت های گوا و کاراناتاکا قرار داشته و حدود 60 کیلومتر با پاناجی فاصله دارد. این محل برای افراد علاقه مند به پیاده روی در طبیعت بسیار ایده آل بوده و نمای آن به ویژه در دوران فصل بارندگی یا مانسون بسیار جادوئی و مسحور کننده است. این آبشار با 600 متر ارتفاع به عنوان بلندترین آبشار گوا شناخته می گردد.

مزارع ادویه

منطقه گوا با توجه به شرایط اقلیم استوائی و جنگل های انبوه خود به عنوان یکی از مناطق ایده آل جهت کشت ادویه محسوب می گردد. بیشتر مزارع ادویه گوا در منطقه پوندا قرار دارند. درهای این مزارع به روی گردشگران باز بوده و شما فرصت ایده آل و مناسبی برای شناسائی و کشف روند کاشت و فراوری ادویه خواهید داشت. در این مزارع با استفاده از روش های طبیعی و ارگانیک، انواع ادویه از جمله فلفل سیاه، دارچین، هل، میخک؛ بادام زمینی و فوفل کشت می شوند. دیدن مردانی که برای چیدن گیاه فوفل از درختان بلند به راحتی بالا می روند، تجربه ای هیجان انگیز و فراموش نشدنی برای هر گردشگری محسوب می گردد. بعضی از مشهور ترین مزارع ادویه در گوا عبارتند از: مزرعه ادویه Savoi ، مزرعه ادویه Abyss، مزرعه Sahakari و مزرعه ParvatiMadav

بازار محلی آنجونا Anjuna Flea Market

پیشنهاد می گردد برنامه سفر خود به گوا را به گونه ای تنظیم کنید که اقامت شما شامل روز چهارشنبه نیز باشد زیرا در این روز بازار محلی بزرگی در ساحل آنجونا برپا می گردد که دیدن آن خالی از لطف نیست. اصطلاحا شما در این بازار خواهید توانست از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تهیه نموده و تجربه ای متفاوت داشته باشید. این بازار قدیمی که در دهه های پیش مورد توجه هیپی ها قرار داشت؛ در حاشیه منطقه ساحلی آنجونا برپا شده و بخشی از آن به بازار دست دوم فروش ها تعلق دارد.شما می توانید تمامی روز خود را در این بازار دیدنی سپری نموده و احیانا وسایل مورد احتیاج خود را تهیه کنید. البته باید خاطر نشان کرد که خرید از این بازار احتیاجمند مهارت و تسلط شما در چانه زدن بوده و اگر بتوانید به خوبی با فروشندگان چانه بزنیدف بسیاری از مایحتاج خود را با قیمت هایی بسیار ارزان و باور نکردنی به دست خواهید آورد. در این بازار انواع کالاها از دوربین گرفته تا دوچرخه و حتی اشیای بی ارزش و کوچک، خرید و فروش می گردد. در این بازار همچنین انواع غذاهای مختلف از سبک های مختلف غذائی تهیه شده و به فروش می رسد و همچنین بازار انواع خالکوبی و تاتو نیز داغ است. به طور کلی دیدن این بازار برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد به شرطی که چانه زدن را نباید فراموش کنید.

منبع: www.travelettes.net

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 585

به "6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید