99 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی خالی است

به گزارش ایپتن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی امسال، 99 درصد ظرفیت تخت های اقامتی استان خالی است.

99 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی خالی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جلیل جباری با اشاره به خالی بودن ظرفیت واحدهای اقامتی آذربایجان غربی در نوروز امسال گفت: تعداد تخت های اقامتی در سطح استان پنج هزار و 340 تخت بوده که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و در پی آن ممنوعیت پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی، 99 درصد ظرفیت تخت های اقامتی آذربایجان غربی خالی است.

وی افزود: با بازرسی ها و نظارت های انجام شده بر تأسیسات گردشگری استان در طول ایام نوروز مشخص شد که تنها در چند هتل محدود، تعدادی مسافر اقامت داشتند که این مسافران هم اغلب از کشورهای خارجی بوده که به دلیل بسته شدن مرزها امکان خروج از کشور را نداشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: از زمان ابلاغ مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بسیاری از تأسیسات گردشگری سطح استان به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی کردند و تنها چند هتل در سطح استان برای استفاده در موارد ضروری در حالت آماده باش قرار داشتند که تا به امروز نیز چهار مورد از آن ها برای استراحت کادر درمانی و بیماران کرونایی بهبودیافته اختصاص یافته است.

جباری شرح داد: با توجه به تعطیلی تأسیسات گردشگری تعدادی از مسافران اقدام به اجاره ویلاها، سوئیت ها و منازل شخصی می کنند که با همکاری پلیس اماکن نیز این واحدها در صورت شناسایی پلمب می شوند. مردم نیز در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند مراتب را از طریق شماره 09629 اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 4105/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 921

به "99 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید