نمونه هایی از تخلف هتل در کیش

به گزارش ایپتن، کیش، به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور، دارای محبوبیت زیادی است و هر ساله افراد زیادی این جزیره را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند. این جزیره زیبا یکی از جزایر جنوبی است که در استان هرمزگان و خلیج فارس واقع شده است. آب و هوای مطلوب، جاذبه های گردشگری دیدنی، پارک های آبی و هزینه های پایین تر آن نسبت به مسافرت های خارجی، باعث شده تا انتخاب مناسبی برای یک مسافرت ایده آل باشد و برای رزرو هتل کیش اقدام نمایند.

نمونه هایی از تخلف هتل در کیش

یکی از دغدغه هایی که همواره مسافران با آن درگیر بوده اند، عدم رضایت از کیفیت خدمات ارائه شده یا بروز حوادث در مدت اقامت در هتل ها است. وزارت میراث و فرهنگ گردشگری به عنوان مرجع کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد هتل ها، یک سری استاندارد ها را در قالب آیین نامه تنظیم نموده است. در ادامه به آنالیز برخی تخلفات که نسبت به بقیه اتفاق می افتند، می پردازیم.

ارائه خدمات نامناسب

یکی از مسائل متداولی که مسافران همواره با آن روبرو هستند، کیفیت پایین خدمات ارائه شده به وسیله هتل ها است. همه افراد انتظار دارند در ازای هزینه ای که پرداخت می نمایند سرویس مناسب دریافت نمایند که پس از حضور در هتل با سرویس دهی ضعیف روبرو می شوند. این امر در دراز مدت باعث از بین رفتن رونق صنعت گردشگری می گردد و کاهش تعداد مسافران خواهد شد.

برخورد نامناسب کارکنان، بهداشت و نظافت ضعیف، وعده های غذایی نامناسب و به طور کلی عدم مطابقت خدمات ارائه شده با آنچه که هنگام رزرو هتل کیش بیان شده است، باعث شده تا افراد از عملکرد هتل ناراضی باشند. تعداد ستاره های هتل از جمله عواملی است که در کیفیت خدمات را معین می نمایند، اما شاهد ارائه خدمات به مراتب پایین تری از آن چه که انتظار می رود هستیم.

گران فروشی

گران فروشی یکی از مواردی است می توان ادعا کرد در همه حوزه ها وجود دارد. ارائه قیمت بیشتر از حد معمول به وسیله برخی از هتل ها باعث نارضایتی مسافران شده است. برخی از این هتل ها با ادعای ارائه سرویس ها و خدمات با کیفیت بالاتر این تخلف خود را توجیح می نمایند.

این گران فروشی صرفا محدود به تعداد قیمت اتاق ها نمی گردد، بلکه در سایر خدمات مانند غذا هایی که در رستوران هتل سرو می شوند نیز مشاهده می گردد. لذا هنگام رزرو هتل کیش به قیمت، کیفیت خدمات، تعداد ستاره ها، نظرات کاربران و... توجه کنید. بعلاوه سعی کنید از آژانس های معتبر بلیط تهیه کنید تا خیالتان از هر لحاظ بابت انتخابی که انجام داده اید راحت باشد.

عدم امکان لغو

پس از رزرو هتل کیش، ممکن است بنا به دلایلی قصد لغو آن و استرداد وجه خود را داشته باشید. بسیاری از افراد از شرایط لغو سفر آگاهی ندارند و تصور می نمایند که در هر لحظه که اراده نمایند می توانند با لغو رزرو کل مبلغی را که پرداخت نموده اند را دریافت نمایند. اما برای استرداد وجه قوانینی وجود دارد که باید پیش از سفر آن را مطالعه کنید. گاهی اوقات در مواقعی مانند اوج زمان مسافرت ها در عید نوروز، تابستان و... هتل ها قوانین لغو رزرو را رعایت نمی نمایند و هیچ مبلغی را به مسافر پرداخت نمی نمایند. لذا سعی کنید درباره قوانین لغو رزرو و مقدار جریمه آن اطلاعات مناسب را کسب کنید.

نحوه شکایت از تخلفات هتل در کیش

با هدف نظارت بر هتل ها سامانه های مختلفی طراحی شده اند تا افراد بتوانند به وسیله آن ها شکایت خود را ثبت نمایند. اگر در هر یک از مراحل رزرو هتل کیش، اقامت در هتل کیش و سایر موارد تخلفی صورت گیرد افراد می توانند به وسیله راه های زیر این تخلف ها را گزارش دهند:

ستاد اجرایی خدمات سفر

وظیفه نظارت بر عملکرد هتل ها به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محول شده است و می توانید با مراجعه به واحد شکایات در ستاد اجرایی خدمات سفر در این سازمان، هر گونه تخلف را اطلاع رسانی نمایند.

سامانه 09629

این سامانه نیز به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی شده و به صورت 24 ساعته آماده دریافت شکایات مسافران است.

پورتال جامعه هتل داران کشور

جامعه هتل داران کشور، به عنوان مرجع صدور مجوز هتل ها، صلاحیت برخورد با متخلفان در این حوزه را دارد. برای ثبت شکایت، پورتال اینترنتی این جامعه و شماره تلفن 2487 راه اندازی شده است.

سامانه 137

این سامانه به منظور گزارش هر گونه بی توجهی و تخلف در زمینه بهداشتی و عدم رعایت آن ایجاد شده است و در صورت تماس با آن، کارشناسان بهداشتی در اسرع وقت آن را آنالیز می نمایند.

سامانه ثبت و پاسخ گویی به شکایات منطقه آزاد کیش

این سامانه برای ثبت شکایات و افزایش رضایت شهروندان طراحی شده است و مدیریت بازرسی منطقه آزاد کیش مسئول رسیدگی به این شکایات است.

جمع بندی

همواره پیش از انجام مسافرت باید یک سری لوازم ضروری را برای طول سفر مهیا کنید و بعلاوه شرایط سفر و مقصد را مورد آنالیز قرار دهید. یکی از مسائلی که در سفر کیش ممکن است برای شما رخ دهد، روبروه با عدم وجود اتاق خالی است که باعث سردرگمی افراد می گردد. به همین علت بسیاری از افراد رزرو هتل کیش به صورت اینترنتی را به مراجعه حضوری ترجیح می دهند. از دیگر مزایایی این روش، شناخت هتل ها و امکاناتی است که ارائه می دهند و با مطالعه نظرات می توانید از کیفیت خدمات ارائه شده به وسیله هتل آگاه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2273

به "نمونه هایی از تخلف هتل در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه هایی از تخلف هتل در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید