30 پروژه نیمه تمام در اردبیل نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش ایپتن، سجاد انوشیروانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: 12 میلیارد تومان بودجه ابلاغی سال گذشته به اداره کل ورزش و جوانان بود که ما با کسری 6.5 میلیارد تومانی روبه رو شدیم و تا آخر آبان ماه تأمین اعتبار امکان پذیر بود و در چهار ماهه آخر سال مشکل در پرداختی منابع داشتیم.

30 پروژه نیمه تمام در اردبیل نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است

وی توضیح داد: با توجه به بدهی کلان اداره کل و هیئت های ورزشی ما در سال 1400 کوشش کردیم تا پرداخت بدهی ها را در اولویت قرار دهیم و به عنوان مسئولیت خطیر در این بخش سعی کردیم تا بی نظمی ها و بلاتکلیفی های دوره سرپرستی به مدیریت سابق را به نوعی سر و سامان دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حوزه عمران، ورزش و جوانان فعالیت های مناسبی انجام شد به طوری که در بحث زیرساخت ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام سعی کردیم تا با اولویت این پروژه ها را که احتیاجمند 150 میلیارد تومان اعتبار بودند، تأمین نموده و بخشی از این پروژه ها را به پایان برسانیم.

انوشیروانی اضافه نمود: 16 پروژه ورزشی در مرحله ترک پیمان و انجام ماده 48 قرار داشت که کوشش شد با برطرف مشکل پیمانکاران مطالبات آنها پرداخت شده و در هر شهرستان سه الی 6 پروژه فعال گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان های مختلف پروژه های نیمه تمام با تزریق منابع و اعتبارات در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: نمونه ای از این پروژه ها ورزشگاه خلخال، خوابگاه این شهرستان و بعلاوه طرح های توسعه ورزش روستایی و شهری در هشجین بود که سعی کردیم با تأمین اعتبارات مورد احتیاج و توزیع متوازن این پروژه ها را فعال کنیم.

انوشیروانی سرانه ورزشی کشور را به طور میانه نیم متر مربع و سرانه فضاهای رو باز را 46 سانتیمتر اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل این سرانه به هفت سانتیمتر رسیده که با تکمیل پروژه های نیمه تمام امیدواریم این شرایط بهبود پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: تا آخر سال جاری هشت پروژه ورزشی در منطقه ها مختلف استان به بهره برداری می رسد و به برکت حضور رئیس جمهور در حوزه ورزش از 80 میلیارد تومان منابع درخواستی اداره کل 50 میلیارد تومان مصوب شد تا با تزریق آن پروژه های نیمه تمام ورزشی جان دوباره ای بگیرند.

انوشیروانی به برطرف نواقصات و تعمیرات در پروژه های عمرانی اشاره نمود و گفت: در بعضی از روستاها و منطقه ها محروم سالن های ورزشی احتیاجمند تعمیر و بهسازی بودند که با احصا مسائل آنها 250 مجموعه ورزشی شناسایی شد تا در قالب این طرح مورد حمایت قرار گیرند که از این بین 87 سالن ورزشی با آسیب های متفاوتی روبه رو شده بودند.

وی اعلام کرد: تا به امروز 25 مورد از این مورد سالن ها بهسازی و نوسازی شده و در سال آینده نیز کوشش خواهیم کرد تا با تأمین اعتبار بخش دیگری از سالن های ورزشی را بهسازی و نوسازی کنیم.

انوشیروانی تاکید رئیس بنیاد مستضعفان را در توسعه سالن های ورزشی در گرمی، انگوت، خلخال و کوثر یادآور شد و اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس بنیاد مسکن درخواست 10 میلیارد تومان اعتبار نموده بودیم که قرار شد بخش عظیمی از این منابع صرف تعمیرات و تکمیل پروژه های نیمه تمام در گرمی، خلخال و هشجین گردد.

وی بعلاوه به مجموعه ورزشی ایثار گرمی اشاره نمود و گفت: هشت میلیارد تومان این مجموعه احتیاج داشت که با همکاری بنیاد مستضعفان این پروژه زیربنایی در حال تکمیل و راه اندازی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1859

به "30 پروژه نیمه تمام در اردبیل نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 پروژه نیمه تمام در اردبیل نیازمند 80 میلیارد تومان اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید