13 توصیه برای سفر به ونکوور

به گزارش ایپتن، ونکوور شهری بسیار محبوب در کانادا است و گردشگری عظیم ترین صنعت این شهر محسوب می گردد. با این اوصاف، باز هم بهتر است از یک فرد محلی چیزهای تازه ای درباره این شهر یاد بگیرید و نکاتی که به عنوان یک بومی تجربه نموده است را جمع آوری کنید تا از داشتن سفری بی نظیر لذت ببرید. این مقاله به آنالیز مواردی می پردازد که گردشگران باید از آن ها دوری نمایند.

13 توصیه برای سفر به ونکوور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

بازدید از منطقه گرنویل آیلند با شکم خالی

هرگز با شکم خالی به گرنویل آیلند (Granville Island) سر نزنید، چون تمام مراکز خرید و فروشگاه های این خیابان پر از غذاهای وسوسه انگیز و شیرینی های خوشمزه است. این وسوسه مقاومت ناپذیر شامل بستنی جلاتو ، بسته های شکلات، انواع شیرینی ها و ماکارون های رنگارنگ ، سالن های غذاخوری با سلف سرویس های هوس انگیز برای صرف وعده های اصلی غذا می گردد. باوجود بو و ظاهر خوشایند برخی غذاهای محلی، حتی قدم زدن خارج از مراکز خرید این خیابان هم سخت است؛ بنابراین حتماً گشت وگذار در گرنویل آیلند به وقت شام را در برنامه سفر خودتان قرار دهید تا دچار دردِ معده ناشی از گرسنگی نشوید.

بازدید از پارک استنلی

بدون شک پارک استنلی (Stanely Park) یکی از زیباترین مکان ها در ونکوور است؛ چشم انداز دیوار دریایی نه تنها شامل خودِ شهر می گردد، بلکه ونکوور شمالی و غربی را هم در برمی گیرد. همچنین تماشای ساحل و آکواریوم ونکوور خانواده ها را برای ساعت ها سرگرم می نماید. با این حال پارک فوق العاده دیگری که نباید دیدن آن را از دست بدهید، پارک کویین الیزابت است. اگرچه این پارک در خارج از شهر قرار گرفته، اما موقعیت آن بر بالای یک تپه باعث شده است تا به بیننده بهترین چشم انداز را از شهر و کوه های اطراف بدهد.

ولخرجی برای دیدن پل معلق کاپیلانو

با اینکه خیلی از مردم پارک پل معلق کاپیلانو (Capilano) را به بازدیدنمایندگان پیشنهاد می نمایند اما قیمت بلیط ها برای مسافران صرفه جو نسبتاً گران است. نگران نباشید! یک گزینه رایگان هم وجود دارد؛ پارک لین کانیون (Lynn Canyon) در ونکوور شمالی که نه تنها وسایل حمل ونقل عمومی برای رفتن به آنجا در دسترس شما قرار گرفته است، بلکه یک پل معلق کوچک و همچنین گودال های شنا و جهتهای پیاده روی هم دارد. بنابراین بدون آنکه هزینه زیادی صرف کنید، می توانید از دیدن پارک جذاب لین کانیون لذت ببرید.

خوردن غذای چینی فقط در محله چینی ها

با اینکه در بیشتر شهرها بهترین غذاهای چینی در محله چینی ها سرو می گردد، این مطلب در خصوص ونکوور صادق نیست. بهترین رستوران های آسیایی در منطقه ریچموند قرار دارند. فاصله زمانی ریچموند تا مرکز شهر در جنوب ونکوور 25 دقیقه است و از آنجایی که جنوب ونکوور محل اقامت مهاجران چینی، تایوانی و کره ای است، این منطقه بهترین مکان برای صرف غذاهای اصیل و خوشمزه آسیایی مثل هات پات (Hot Pot) و کباب کره ای به شمار می رود.

گردش در مرکز شهر

محلی ها توصیه می نمایند که از بهترین مناطق و خیابان های ونکوور در خارج از مرکز شهر بازدید کنید. اگرچه هر دو منطقه ییل تاون (YaleTown) و گَس تاون (Gastown) ارزش دیدن را دارند، اما مطمئن باشید اگر از این نواحی فاصله بگیرید، نمای دیگری از شهر را می بینید.

به بوتیک های مشهور لباس در خیابان مِین استریت (Main Street) بروید، یا رستوران های درجه یک ونکوور در خیابان کامرشال درایو (Commercial Drive) را امتحان کنید و یا می توانید به پارک ساحلی مشهور کیتسیلانو (Kitsilano) سری بزنید.

چک کردن اینکه آیا فقط تیم کناکس مسابقه دارد

برای بسیاری از گردشگران تماشای بازی تیم هاکی روی یخ کَناکس (canucks) اهمیت زیادی دارد. با این حال تیم های محلی زیادی در ونکوور وجود دارند که تماشای بازی آن ها سرگرم نماینده است. در فصل تابستان حواستان به تیم فوتبال وایتکپس (whitecaps) یا رقابت های فوتبال آمریکایی بی سی لاینز (BC Lions) و تماشای بازی تیم های بیسبال کانادا را در استادیوم نات بیلی (Nat Bailey) باشد. اگر زمستان به این شهر سفر می کنید بازی تیم هاکی ونکوور جایِنتس (Vancouver Giants) را در زمین بازی خودش از دست ندهید. یکی از مالکان این تیم، خواننده سرشناس کانادایی، مایکل بوبله است.

بازدید از منطقه گس تاون بدون دوربین عکاسی

گس تاون قدیمی ترین و تاریخی ترین محله وونکور به شمار می رود. بازدید از این ناحیه بدون دوربین عکاسی یک گناه عظیم است؛ خیابان های سنگفرش، رستوران های جذاب، بوتیک ها و بناهای معماری بی نظیر را در نظر آورید؛ این مکان ها فقط برای عکاسی ساخته شده اند. گس تاون به لطف لامپ های تزیینی لابه لای درختان و چراغ های حبابی شکل اطراف خیابان، در شب می درخشد. خوشبختانه شب ها بهترین رستوران ها را برای صرف شام در این مکان می یابید.

از دست دادن یک روز بارانی

یکی از نام های این شهر رینکوور (Raincouver) یا شهر بارانی است؛ بنابراین دیدن هوای ابری در این شهر امری اجتناب ناپذیر است؛ اما این زمان را در اتاق هتل کز نکنید، در عوض به موزه های متنوع شهر مثل موزه دنیا علم (Science world) یا موزه مردم شناسی بروید؛ همچنین می توانید با شبیه ساز پرواز مجازی در فلای اُور کانادا (Flyover Canada) تجربه شگفت انگیز داشته باشید و یا به عظیم ترین مرکز خرید در بریتیش کلمبیا به نام متروپلیس ات مترو تاون (Metropolis at Metrotown) سری بزنید و سرگرم شوید.

انتظار در صف بازار شبانه ریچموند

شکم گردها و غذا دوست هایی که بین ماه مِه و اکتبر به این شهر سفر می نمایند، باید از بازار شب ریچموند در منطقه ونکوور عظیم دیدن نمایند. بازار ریچموند بیش از پانصد غذای متنوع و صد غرفه فروش دارد که قدرت انتخاب بالایی به شما می بخشد؛ و می تواند بسته به ساعاتی که از آن بازدید می کنید، شلوغ باشد؛ اما اگر می خواهید بی خیال صف ها شوید، چنین امکانی با خرید کارت زوم پَس (Zoom Pass) برای شما فراهم آمده است. خیلی از مردم با ایده کارت زوم پس موافق نیستند چون این کارت هفت مرحله عبور دارد که برای مسافران تنها یا کسانی که به همراه گروه کوچکی سفر می نمایند، چیزی جز هدر دادن وقت به شمار نمی رود؛ با این حال حتماً افراد دیگری وجود دارند که در شرایط مشابه شما قرار گرفته اند. پس وقتی وارد بازار شدید، از آدم های اطرافتان پرس وجو کنید و مطمئن باشید حتماً گروهی را پیدا خواهید کرد که مثل خود شما دوست دارند از صف های طولانی دوری نمایند.

هزینه کردن برای برخی جاذبه های گردشگری

همواره بازدید رایگان از جاهای دیدنی لذت بخش است. بازدید از گالری هنری ونکوور، در شب های سه شنبه از ساعت 5 عصر الی 9 شب و رصدخانه گوردون مک میلان ساتام (Gorddon Macmillan Southam)، در شب های یکشنبه برای عموم رایگان است. کارکنان رصدخانه آماده اند تا آنچه را که به وسیله تلسکوپ کاساگرین (Cassagrain) مشاهده می کنید را برای شما شرح دهند.

پیاده روی در جهت گروس گرایند

گروس گرایند (Grouse Grind) یک جهت پیاده روی محبوب اما سخت و طاقت فرسا است که مردم را به سوی کوه گروس راهنمایی می نماید. مراقب باشید! سه کیلومتر پیاده روی که شامل بالا رفتن از 2380 پله شیب دار می گردد، کار افراد محتاط و کم جرات نیست. پس حتماً آمادگی جسمانی خودتان را آنالیز کنید و ببینید آیا می خواهید با این چالش روبه رو شوید! چون وقتی که راهی آنجا شدید، راه بازگشتی وجود ندارد. بازگشت از جهت گراس گرایند غیرقانونی است، بنابراین هرگز از این جهت برنگردید.

بی خبری در ساحل رک بیچ

موقعیت بی نظیر ساحل غربی رِک بیچ (Wreck beach) این مکان را برای تماشای منظره غروب خورشید در دریا استثنایی نموده است. با این حال قبل از اینکه برای رفتن به عظیم ترین ساحل شنی دنیا و همچنین عظیم ترین ساحل طبیعی در آمریکای شمالی -که محبوب محلی ها و بازدیدنمایندگان است- عجله کنید، یک چیز را به یاد داشته باشید: پوشیدن لباس در این ساحل اختیاری است؛ بنابراین می توانید با داشتن پوشش از چشم انداز پارک پیسفیک اسپریت رجینال (Pacific Spirit Reginal) لذت ببرید.

دیدن جاذبه های گردشگری معمول و همیشگی

جاذبه های گردشگری مثل موزه ها، گالری های هنری، پارک ها و بازارها در ونکوور مکان های معمولی به شمار می فرایند؛ چرا از این چهارچوب فراتر نمی روید تا این شهر بدیع و بی نظیر را از زاویه دیگری ببینید. تجربه های منحصر به فردی که شامل بازدید از موزه جیمی هندریکس (Jimi Hendrix Shrine)، بازگشت به گذشته با دیدن موزه برنابی ویلج ( Burnaby Village)، تماشای فیلم در اولد سیتی مورگ (Old City Morgue)، شبی را در فضای آکواریوم ونکوور به خواب رفتن و بازدید از باغ وحش ونکوور عظیم می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1244

به "13 توصیه برای سفر به ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "13 توصیه برای سفر به ونکوور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 توصیه برای سفر به ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید