تور ارزان تایلند: هزینه های سفر به بانکوک

به گزارش ایپتن، هزینه سفر به بانکوک چقدر است؟

بانکوک، مرکز تایلند و یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا است که سالانه میلیون ها جهانگرد را به سمت خود جذب می نماید. بناهای تاریخی و باشکوه، گردش در بازارهای شناور و منحصر به فرد تایلندی، گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و مدرن این شهر از جمله دلایلی است که افراد برای آنها به این شهر سفر می نمایند. اما قبل از سفر به این شهر احتیاج است تا اطلاعاتی درباره هزینه هایی که بابت غذا، هتل و تفریحات در شهر بانکوک بپردازید، بدانید تا بتوانید بودجه مورد احتیاج برای سفرتان را برنامه ریزی کنید، از همین رو خبرنگاران اقدام به جمع آوری هزینه های سفر به بانکوک کرده است؛ با ما در سفر به این شهر تایلندی همراه باشید.

تور ارزان تایلند: هزینه های سفر به بانکوک

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

گرفتن ویزا از سفارت خانه حداقل سه روزِ کاری زمان می برد و باید بدانید شخصی نمی تواند برای شخص دیگری اقدام کند و ضروری است همگی افراد خود به سفارت خانه تایلند بروند.

اطلاعات تماس سفارت تایلند در تهران:

آدرس: بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه، کوچه استقلال پلاک 3.

شماره تلفن: 77531433-21

شماره فکس: 77532022-021

ساعات کار: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 16:30

زمان دریافت مدارک: از ساعت 8:30 تا 11:30

امور مربوط به دریافت ویزا: از ساعت 13:30 تا 16

هزینه ویزای توریستی تایلند:

  • ویزای ترانزیت 25 یورو
  • ویزای توریستی یکبار ورود 35 یورو
  • ویزای توریستی دوبار ورود 70 یورو

مدارک لازم برای دریافت ویزای تایلند:

  • اصل و کپی بلیت به مقصد تایلند
  • یک قطعه عکس 34 به همراه فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری

واحد پول تایلند

واحد پول کشور تایلند، بات است، نماد اختصاری آن ฿ و با کد THB نشان داده می شود. قیمت هر بات در تاریخ 24 بهمن 96، 1700 ریال است. اسکناس های رایج این کشور 20 بات (سبز)، 50 بات (آبی)، 100 بات (قرمز)، 500 بات (ارغوانی) و 1000 بات (قهوه ای) هستند و سکه های تایلندی به دو صورت سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و سکه های 50 و 25 ستنگی دیده می شوند،

در سفر به کشور تایلند شاید بهتر باشد که یک سوم پولتان را بات و دو سوم بقیه را دلار تهیه کنید. و در مقصد چنج کنید، که ارزان تر باشد .

هزینه سفر به تایلند

برای سفر به این کشور باید بدانید که راحت ترین راه ممکن استفاده از راستاهای هوایی است. زیرا برای دریافت ویزای تایلند باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید. اما اگر واقعا دلتان می خواهد که کوله یتان را بردارید و به سمت این شهر بروید می توانید از ایران با هواپیما وارد خاک این کشور بشوید و به جای مانده راستا را به روش دلخواهتان طی کنید. برای سفر به این شهر دو راه پیش رو دارید اول اینکه از تورهای آژانس های مسافرتی بهره ببرید و دومین راه این است که شما چمدانتان را بردارید و بلیط هواپیما تهیه نموده و به این شهر تایلندی سفر کنید.

  • هزینه تورهای بانکوک

هزینه تورهای بانکوک متنوع است و بستگی به مدت زمان برگزاری تور و بعلاوه آژانس مسافرتی که شما انتخاب نموده اید دارد، اما به طور مثال اگر بخواهیم حدودی از یک تور بانکوک که غالبا 6 الی 8 روزه هستند و دارای امکاناتی نظیر بیمه مسافرتی، راهنمای تور، ویزا و گشت و گذارهای نیم روزی شهری را بگوییم می شوید 5 الی 10 میلیون هزینه کنید.

  • هزینه بلیط هواپیما

اگر هم می خواهید خودتان به سفر بروید می توانید با تهیه بلیط هواپیما و یک راهنمای سفر به بانکوک به این شهر بروید و سفری خاطره انگیز را برای خودتان به ارمغان بیاورید. برای دسترسی به شهر بانکوک در تایلند به راحتی می توانید از تهران مستقیم به شهر بانکوک در تایلند پرواز داشته باشید.

هزینه بلیط تهران-بانکوک که به طور مستقیم به سمت فرودگاه بانکوک می رود مبلغ پرداختی بین 2,000,000 تا 4,500,000 است.

هزینه هتل و اقامت در شهر بانکوک

اقامت در شهر بانکوک، مثل هر شهر توریستی دیگری دارای انتخاب های متنوعی است. از همین رو کسانی که به این شهر پر هیاهو سفر می نمایند، احتیاجی به هیچ نگرانی بابت اقامتشان وجود ندارد. نکته ای در شهر بانکوک قابل توجه است، این است که فرقی نمی نماید شما در هتل 5 ستاره اقامت دارید یا در هاستل های این شهر زیرا در تمامی آنها شما مهمان نوازی و ارائه خدمات عالی را حس خواهید نمود.

هزینه رزرو هتل در شهر بانکوک

هتل های دو ستاره 100,000 تا 250,000 تومان

هتل های سه ستاره 150,000 تا 300,000 تومان

هتل های چهار ستاره 250,000 تا 6,500,000 تومان

هتل های پنج ستاره 500,000 تا 2,000,000 تومان

هزینه اجاره آپارتمان در بانکوک

اگر می خواهید بیشتر از یک هفته در شهر بانکوک بمانید پیشنهاد می کنیم که یک واحد آپارتمان اجاره نمایید، از همین رو حدودی از هزینه هایی که باید برای اجاره آپارتمان در شهر بانکوک، تایلند بپردازید را در ادامه ذکر می کنیم:

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 21,100 بات

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 9,000 بات

آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 63,000 بات

آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 26,000 بات

هزینه حمل و نقل در شهر بانکوک

مترو BTS قطار هوایی: اسکای تِرِین در واقع نوعی مترو است که خطوط آن بالاتر از سطح زمین بوده و به نوعی هوایی هستند. برای استفاده از این نوع وسیله نقلیه می توانید بلیت های یک روزه را بخرید که هزینه ای برابر با 140 بات تایلند دارند.

مترو مترو: قطارهای زیرزمینی و شهری بانکوک را با نام مترو می شناسند. این قطارها نیز در مجموع دو خط دارند و ساعت کار آن ها از 6 صبح تا نیمه شب است. برای استفاده از این نوع مترو می توانید بلیت های یک روزه را با هزینه 120 بات تایلند و یا بلیت های 3 روزه را با هزینه 230 بات تایلند بخرید.

قایق های سریع: در این شهر از قایق هم می توانید بهره ببرید و هزینه سوار شدن به آنها به از 13 بات تا 32 بات بسته به این که چه نوع قایقی را سوار می شوید فرق دارد.

هزینه تاکسی زمانی که درون آن می نشینید 35 بات و به ازای هر یک کیلومتر 6 بات به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 120 بات باید پرداخت نمایید.

توک توک: برای طی کردن راستاهای کوتاه ترجیحا از توک توک بهره ببرید. توک توک ها نوعی تاکسی های بسیار کوچک و عمومی هستند که قیمت نسبتا مناسبی دارند و برای مسافت های کوتاه حدود 30 بات می شوند.

اتوبوس هایBRT: اتوبوس های بی آر تی بانکوک خطوط ویژه خود را داشته و بنابراین سرعت قابل توجهی دارند. فاصله رسیدن هر اتوبوس در ساعات شلوغ روز 5 دقیقه و در سایر اوقات روز برابر با 10 دقیقه است. در حال حاضر تنها یک خط از این اتوبوس ها وجود دارد و هزینه آن بسته به تعداد ایستگاهی که پشت سر می گذارید، محاسبه می شود. هزینه این اتوبوس ها در حدود 12تا 20 بات تایلند هستند.

اتوبوس: ارزان ترین راه گشت و گذار در این شهر که البته کمی شما را دچار سردرگمی هم می نماید استفاده از اتوبوس های شهر بانکوک است. حتما هنگام استفاده از آنها گوگل مپ و نقشه های گردشگری را همراهتان داشته باشید. در ادامه ما هزینه اتوبوس های این شهر را به ترتیب بیان می کنیم.

  • اتوبوس های نارنجی، کوچک و بدون تهویه 8 بات تایلند
  • اتوبوس های قرمز و بدون تهویه 7 بات تایلند
  • اتوبوس های سفید و بدون تهویه 8 بات تایلند
  • اتوبوس های زرد، آبی و کرمی رنگ و تهویه دار 10 تا 18 بات تایلند
  • اتوبوس های نارنجی و تهویه دار 11 تا 24 بات تایلند

هزینه خورد و خوراک در بانکوک

در راهنمای هزینه های سفر به بانکوک ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، در شهر توریستی بانکوک، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 60 بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 800 بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر بانکوک تقریبا ارزان تر است و مبلغ 160 بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 10 بات بپردازید.

فهرست اقلام غذایی ضروری در شهر بانکوک

اما اگر بخواهید، هزینه رستوران را در سفرتان حذف کنید می توانید لوازم مورد احتیاج برای تهیه غذا یک هفته یتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به پخت غذا بنمایید. برای همین ما فهرستی از قیمت های اقلام ضروری را در راهنمای هزینه های سفر به بانکوک آورده ایم.

شیر (یک لیتر) 52 بات

یک عدد نان (500 گرم) 44 بات

تخم مرغ (12 عدد) 57 بات

برنج (یک کیلو) 44 بات

مرغ 115 بات

گوشت قرمز 395 بات

پنیر (یک کیلو) 641 بات

گوجه فرنگی (یک کیلوگرم) 41 بات

سیب زمینی (یک کیلوگرم) 54 بات

پیاز (یک کیلوگرم) 43 بات

هزینه های سرگرمی در بانکوک

شهر وسیع بانکوک اماکن تاریخی، سرگرمیات هیجانی و دیدنی های مجذوب کننده و منحصر به خود را دارد. در راهنمای هزینه های سفر به بانکوک با هزینه ورودی دیدنی های مشهور بانکوک آشنا می شوید.

1-کاخ بزرگ: 500 بات تایلند

2- باغ وحش سافاری ورلد: 1500 بات تایلند

3- موزه جیم تامپسون: 150 بات تایلند

4- آکواریوم سی لایف: 990 بات تایلند

5- شهربازی سیام: 900 بات تایلند

6- باغ وحش دوسیت: 150 بات تایلند

7- وات ساکت: 500 بات تایلند

8- پارک آبی فانتازیا لاگون: 200 بات تایلند

9- مرکز فرهنگی هنری بانکوک: 350 بات تایلند

10- موزه مادام توسو بانکوک: 990 بات تایلند

11- مزرعه کروکودیل: 300 بات تایلند

هزینه سرویس موبایل در بانکوک

مکالمه: هزینه یک دقیقه مکالمه داخلی 1.55 بات است.

اینترنت: 60 مگابایت اینترنت نامحدود 750 بات است.

  • هزینه رومینگ همراه اول در کشور تایلند
  • هزینه رومینگ ایرانسل در کشور تایلند

هزینه تهیه پوشاک در شهر بانکوک

قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در بانکوک در اغلب موارد حدود 20 تا 30 درصد گران تر از موارد مشابه در تهران است.

هزینه یک شلوار جین در شهر بانکوک حدود 1,900 بات

یک پیراهن زنانه با بندهای محبوب حدود 1,200 بات

یک جفت کفش کتانی حدود 3,200 بات

یک جفت کفش مردانه 3,000 بات

گفتنی است که تمام قیمت های راهنمای هزینه های سفر به بانکوک در مربوط به تاریخ 28 بهمن 96 بوده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1973

به "تور ارزان تایلند: هزینه های سفر به بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: هزینه های سفر به بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید