گردشگری شهرستان خدابنده توسعه می یابد

به گزارش ایپتن، میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، گردشگری شهرستان خدابنده توسعه می یابد.

گردشگری شهرستان خدابنده توسعه می یابد

مرتضی شهامی گفت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در شهرستان خدابنده و شهر گرماب توجه به صنعت توریستی و فعال کردن پتانسیل هایی مانند غار کتله خور در آنهاست که با سرمایه گذاری در این بخش میتوان اشتغالزایی خوبی را ایجاد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان اضافه نمود: اگر جاذبه های توریستی استان به خوبی به وسیله رسانه های جمعی و وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی معرفی گردد، صنعت توریستی استان زنجان تازه ای خواهد گرفت که اگر این امر به خوبی تحقق یابد، تعداد توریستان افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر اشتغالزایی خوبی هم در استان ایجاد خواهد شد.

او اعلام کرد: تأسیسات خوبی را باید در مجموعه غار کتله خور شهر گرماب ایجاد کرد تا هم سطح خدمات عمومی و هم مقدار جذب توریست افزایش یابد. یک مقصد توریستی باید طی یک دوره زمانی خود را با یک مشخصه خاص به جهانیان بشناساند تا توریستان براساس آن مشخصه، مقصد خود را معین نمایند.

شهامی گفت: زنجان با قدمتی 3 هزار ساله، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده که هر یک از آنها در نوع خود منحصر بفرد بوده و دارای ویژگی خاص معماری و ارزش های فرهنگی و هنری است، آثاری که تجلی و تبلور جریانات فرهنگی و فکری و زبانی گویا از توضیح حال گذشتگان این مرز و بوم است.

او اظهار کرد: این غار از نظر قدمت، وسعت و تعداد طبقات و تنوع در تشکیل قندیل ها، از غارهای منحصر بفرد دنیاست. علاوه بر جذب گردشگر، ارزش فوق العاده ای در مطالعات زمین شناسی، سنگ شناسی، چینه شناسی و فسیل شناسی دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2116

به "گردشگری شهرستان خدابنده توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری شهرستان خدابنده توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید