کاهش 60 درصدی خطر ابتلا به اضطراب با ورزش منظم

به گزارش ایپتن، نتایج یک آنالیز نو نشان می دهد، افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند ممکن است خطر ابتلا به اضطراب را تا 60 درصد کاهش دهند.

کاهش 60 درصدی خطر ابتلا به اضطراب با ورزش منظم

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز نو نشان می دهد، افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند ممکن است خطر ابتلا به اضطراب را تا 60 درصد کاهش دهند.

این مطالعه که به وسیله پژوهشگران سوئدی اجرا شده، بیانگر آن است افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند، به اندازه قبل توجهی کمتر از سایر افراد دچار اضطراب می شوند.

محققان در سوئد تحقیقی را انجام داده اند که نشان می دهد کسانی که در بزرگترین مسابقه اسکی صحرانوردی دنیا (Vasaloppet) بین سال های 1989 تا 2010 شرکت نموده اند به طور قابل توجهی خطر کمتری در ایجاد اضطراب در مقایسه با افراد غیر اسکی باز در همان دوره دارند.

محققان این مطالعه دریافتند که این فعالیت خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی را به طور کلی در مردان و زنان تا 60 درصد کاهش می دهد. تخمین زده می گردد اختلالات اضطرابی که معمولاً در اوایل زندگی فرد شکل می گیرد، تقریباً 10 درصد از جمعیت دنیا را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال بعلاوه در زنان دو برابر مردان رایج است.

در این پژوهش نزدیک به 396 هزار نفر تحت آنالیز قرار گرفتند و تعیین شد، افرادی که دارای سبک زندگی فعال فیزیکی بودند تقریبا 60 درصد کمتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی در طول دوره پیگیری تا 21 سال بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1789

به "کاهش 60 درصدی خطر ابتلا به اضطراب با ورزش منظم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 60 درصدی خطر ابتلا به اضطراب با ورزش منظم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید