کاهش شیوع کووید 19 و مرگ و میرهای کرونایی در دنیا

به گزارش ایپتن، با وجود کاهش فرایند همه گیری کروناویروس در بعضی نقاط دنیا، آمار ابتلا به بیماری کووید-19 ناشی از این ویروس در آفریقا همچنان سیر صعودی دارد. بنابر داده های کشورهای مختلف برای ششمین هفته متوالی آمار مبتلایان به کروناویروس در دنیا فرایند کاهشی داشته است اما همچنان شمار مبتلایان به این بیماری در آفریقا افزایش دارد.

کاهش شیوع کووید 19 و مرگ و میرهای کرونایی در دنیا

طبق آمارهای منتشر شده خبرگزاری فرانسه تا روز پنجشنبه، تعداد موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید 19 در دنیا نسبت به هفته قبل آن کاهش 16 درصدی داشته است. در اروپا 18 درصد موارد جدید ابتلا به کووید 19 کمتر شده و شیوع کروناویروس در آسیا بیش از یک چهارم کاهش یافته است. در اقیانوسیه 15 درصد، ایالات متحده و کانادا 14 درصد، خاورمیانه 9 درصد و امریکای لاتین و کارائیب 8 درصد کاهش یافته است.

اما موارد ابتلا در آفریقا 28 درصد افزایش یافته و تنها منطقه ای است که در این هفته افزایش موارد ابتلا را گزارش نموده است. تقریباً سه چهارم موارد جدید در پنج کشور مصر، تونس، اوگاندا، زامبیا و آفریقای جنوبی ثبت شده که رسماً وارد موج سوم بیماری شده است.

همچنین بر اساس آمار هر کشور، زامبیا بیشترین افزایش سرانه موارد جدید ابتلا را داشته که 1200 مورد عفونت جدید در روز بوده است. انگلیس با 65 درصد و افغانستان با 47 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. آلمان با 44 درصد بیشترین افت را داشته و پس از آن کانادا و فرانسه با 39 درصد در رتبه های بعدی جای گرفتند.

همچنین هند بیشترین آمار فوتی های روزانه را در هفته گذشته داشته و حدود 3100 مورد در هر روز بوده است و پس از آن برزیل با 1800 مورد و آرژانتین با 580 مورد بیشترین آمار فوتی را گزارش نموده اند. به گزارش مدیکال اکسپرس، در سطح دنیا آمار فوتی های کروناویروس طی هفته گذشته 9 درصد کاهش داشته است. هرچند، سازمان دنیای بهداشت بر این باور است که تا حدود سه برابر بیش از آمار رسمی، افراد مبتلا به کروناویروس جان خود را از دست می دهند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1672

به "کاهش شیوع کووید 19 و مرگ و میرهای کرونایی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شیوع کووید 19 و مرگ و میرهای کرونایی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید