کافه مرگ؛جاذبه گردشگری عحیب بانکوک، تصاویر

به گزارش ایپتن، درست حدس زده اید، در خصوص تجربه مرگ صحبت می کنیم. اما نه مرگ واقعی بلکه سه دقیقه تجربه ای شبیه به مرگ خودخواسته!

کافه مرگ؛جاذبه گردشگری عحیب بانکوک، تصاویر

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

برای درک بهتر موضوع، صحبت های دختر 15 ساله ای را بخوانید که خوابیدن در تابوت را تجربه نموده است: وقتی در تابوت دراز می کشید احساس می کنید مرده اید! با اینکه فضای داخل تابوت کاملا نرم و راحت است اما نه می توان خوابید و نه آرام بود؛ زیرا حس مردن به شما دست می دهد. مرگ یعنی از دست دادن تمامی چیزهایی که دارید. وقتی زنده نباشید نمی توانید پدر، مادر یا عشق خود را ببینید و این حس بسیار بدی است.

او بعلاوه ادامه داده: پس از بیرون آمدن از تابوت هم همچنان احساس مرگ با توست. من دیگر دوست ندارم دوباره پایم را در اینجا بگذارم. این ها همه احساساتی که شما در کافه مرگ بانکوک به نام Kid Mai تجربه خواهید کرد.

تجربه مطلعی از مرگ

کافه نو شهر بانکوک با نام کافه مرگ Kid Mai به مفهوم تفکر نو شما را با نوشیدنی های خوش طعم و کوکی های خوشمزه فریب می دهد تا یک بار مطلعی از مرگ را تجربه کنید تا شاید طرزفکرتان نسبت به جهان و زندگی تغییر کند. بسیاری از مردم از تجربه این حس وحشت دارند و از خوابیدن در تابوت خودداری می نمایند.

اما برخی هم هستند که با اشتیاق به استقبال تجربه مرگ می فرایند. اما سه دقیقه بعد، حال و احوالشان دگرگون می گردد و با ترس و لرز، آشفتگی و سرشار از وحشت و هیجان از تابوت بیرون می آیند.

در محوطه باز این کافه شاهد یک برکه مصنوعی پر از ماهی، مجسمه بودا و دکوراسیون مدرن اما به رنگ سیاه خواهید بود. اگر ندانید که زمینه اصلی این کافه چیست، احتمالا پس از تماشا اسکلتی که روی مبل فضای داخلی نشسته تصور خواهید کرد که از مراسم هالووین در این جا به جای مانده و کسی آن را برنداشته است!

تماشا تابون سفیدی که روی سکویی در کنار میزهای کافه جا داده شده، برای هیچ کس مطلوب نیست. درِ تابوت همچون نمونه های واقعی و به رسم بودایی هایی با فرشته های طلایی تزئین شده است و به صورت رایگان منتظر فردی است که شهامت سه دقیقه خوابیدن در آن را داشته باشد.

استادیار دانشگاهی موسوم به ویرانات روجاناپراپا این کافه را به اسم تز دکترای خود در رشته فلسفه و مذهب در دانشگاه سن جان بانکوک راه اندازی نموده است.

او در این مورد گفته: تز دکترای من در خصوص این است که چگونه می توان آز و طمع را خاموش کرد؟ چگونه می توان جلوی فساد اخلاقی را گرفت؟ و چگونه می توان شاخص شفافیت را با استفاده از دین بودا در کشوری که بیش از 90 درصد جمعیتش بودایی هستند، در تایلند افزایش داد؟

وی بعلاوه اعتقاد دارد: بودای اعظم همواره به مرگ می اندیشیده. وقتی یک نفر به مرگ فکر می نماید و به فانی بودن جسم خود مطلع است، می تواند من درون خود را خاموش نموده و تفکر سالم تری داشته باشد. بعلاوه توانایی کنترل خشم و نفس خود را هم خواهد داشت.

هنگامی که به شما می گویند فردا خواهید مرد، بدون شک بدنبال انتقام گرفتن از دشمنان یا پول جمع کردن نخواهید بود. بلکه درست برعکس، از فرصت به جای مانده برای بودن در کنار خانواده و عزیزان، مهربانی کردن به دیگران، حلالیت طلبیدن و انجام کارهایی که همواره آرزویش را داشته اما شهامت آن را نداشته اید استفاده می کنید.

ویرانات، موسس و مدیر کافه مرگ در بانکوک دفتری در این کافه گذاشته تا همه کسانی که مرگ را در تابوت این کافه تجربه می نمایند، احساسات خود را یادداشت نمایند و حتی ایده هایی که در خصوص مراسم خاکسپاری خود دارند را هم بنویسند. حتی یک آلبوم از تابوت های مختلف وجود دارد که مشتری ها می توانند نمونه دلخواه خود را برگزینند. مدیر این کافه در خصوص اسکلتی که در گوشه این فضا قرار داده شده هم گفته: روزی می رسد که از به تاخیر انداختن رویاهای خود پشیمان خواهید شد و در نهایت چیزی شبیه همین اسکلت از شما باقی خواهد ماند!

منوی خوراکی ها و نوشیدنی های کافه

گزینه های محبوب کافه مرگ در بانکوک واقع در کشور تایلند شامل 4 نوشیدنی بلند، شیرین، یخی و دسری به نام های تولد، پیری، درد و مرگ است.

نوشیدنی مرگ

افرادی که شهامت خوابیدن در تابوت را دارند از تخفیف 10 درصدی برخوردار خواهند شد.

نوشیدنی مرگ یک شیر شکلات خنک و غلیظ و مملو از خامه فرم گرفته با طعمی شیرین است.

کوکی های مرگ هم به رنگ سیاه تهیه می گردد و در پخت آنها از زغال استفاده می گردد و به همراه یک اسکوپ بستنی شکلاتی سرو می شوند.

این رستوران در خیابان 1191 Phahonyothin در شهر بانکوک واقع شده است و هر روز از ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر آماده خدمت رسانی به مشتری هاست.

در آخر هم بگوییم که این کافه رستوران برای بچه ها زیر 12 سال مناسب نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1747

به "کافه مرگ؛جاذبه گردشگری عحیب بانکوک، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه مرگ؛جاذبه گردشگری عحیب بانکوک، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید