چگونه سلامت جسمی و روانی داشته باشیم؟

به گزارش ایپتن، آیا می خواهید از نظر جسمی و روانی سالم باشید؟ بسیار عالی. ما در اینجا با ذکر چند نکته در این راه به شما یاری خواهیم کرد

چگونه سلامت جسمی و روانی داشته باشیم؟

مترجم: علی سعادت

آیا می خواهید از نظر جسمی و روانی سالم باشید؟ بسیار عالی. ما در اینجا با ذکر چند نکته در این راه به شما یاری خواهیم کرد. شست و شوی مو، بستگی به نوع موی شما دارد. اگر موهایتان چرب هستند، بهتر است هر روز آن را بشویید. اما اگر موهای خشکی دارید، یک روز درمیان آن را بشویید تا از بروز شوره جلوگیری گردد.

گام ها

1. آب بنوشید. نوشیدن آب به شما انرژی می دهد و در طول روز شما را سرحال نگه می دارد. آب به شما یاری می نماید پوست شاداب تر و بهتری داشته باشید. بنابر این نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز به تندرستی شما یاری می نماید.

2. هرم غذایی را دنبال کنید. بهتر است که با هرم غذایی آشنا باشید و آن را دنبال کنید، شما باید 6 وعده نان و غلات، 2 تا 5 وعده میوه و سبزیجات، 2 وعده لبنیات و گوشت داشته باشید و باید سعی کنید هر آنچه که هرم برای شما توصیه می نماید بخورید. با این کار وعده های غذایی مورد احتیاج خود را تأمین نموده و به مقدار لازم جذب ویتامین خواهید داشت. گهگاه می توانید از غذاهای چرب، روغن ها یا شیرینیجات هم بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: سلامت روان چگونه بر سلامت جسم اثر می گذارد

3. به میزان کافی بخوابید. شما باید حداقل هشت ساعت در شبانه روز بخوابید. فردی که زیر 13 سال سن دارد باید بین 10 تا 11 ساعت در شبانه روز بخوابد. اگر خواب کافی نداشته باشید، در طول روز نمی توانید از نظر فیزیکی و فکری به خوبی عمل کنید.

4. از موهای خود مراقبت کنید. شست و شوی مو، بستگی به نوع موی شما دارد. اگر موهایتان چرب هستند، بهتر است هر روز آن را بشویید. اما اگر موهای خشکی دارید، یک روز درمیان آن را بشویید تا از بروز شوره جلوگیری گردد. اگر موهایتان با شست و شو فر می شوند و زمان کافی برای صاف کردنش را ندارید و یا نمی توانید هزینه صاف کردن آن به وسیله آرایشگر حرفه ای را بپردازید، پس باید از شامپوی مخصوص موهای خشک بهره ببرید. بهتر است روزی دو بار موهای خود را شانه بکشید. شانه کشیدن باعث پخش کردن روغن های طبیعی سر می گردد.

5. لباس تمیز بپوشید. با پوشیدن لباس تمیز از عرق کردن و بوی نامطبوع دادن جلوگیری خواهید کرد.

6. تمیز باشید. حداقل روزی یک بار دوش بگیرید و روزی دوبار صورت خود را بشویید تا پوستی تمیز داشته باشید.

7. دندان ها. روزی دوبار مسواک کنید، از نخ دندان و دهان شویه بهره ببرید.

8. مطالعه کنید. حداقل روزی یک بار مطالعه داشته باشید. به ویژه در تعطیلات آخر هفته و تابستان که به مدرسه نمی روید. 20 دقیقه مطالعه در شب، ایده خوبی است. احتیاجی نیست یک رُمان 500 صفحه ای را تمام کنید. حتی خواندن مجلات مورد علاقه تان، یا اخبار یاهو یاری می نماید فکری سالم و پر جنب و جوش داشته باشید.

9. ورزش کنید. با داشتن برنامه ای منظم، هر روز، هم بدن خود را و هم فکر خود را ورزش دهید.

10. به خود استراحت دهید. در طول روز، زمانی را برای خود اختصاص دهید. آن موقع را به پرداختن به روش های ریلکسیشن اختصاص دهید تا فکر و بدن خود را از استرس و خستگی هایی که در طول روز برایتان به وجود آمده پاک کنید.

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Be-Mentally-and-Physically-Healthy

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1838

به "چگونه سلامت جسمی و روانی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سلامت جسمی و روانی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید