چگونه در طبیعت آب پیدا کنیم؟

به گزارش ایپتن، روش های پیدا کردن آب در طبیعت

احتمالا تا حالا حداقل یکبار برایتان این رخ داده که در طبیعت گیر افتاده اید و احتیاج به آب هم داشته اید، بعد با تماشا یک رودخانه پر جوش و خروش به خودتان گفته اید که بهتراز این نمی گردد، آب زلال و روان! شاید ناامید شوید اما باید بگوییم که بر خلاف تصور بیشتر افراد، آب های روان همواره هم سالم نیستند و می توانند منابع آلوده و پر از میکروبی باشند، بنابراین یک نتیجه گیری: همه آب های روان سالم نیستند! در این بخش خبرنگاران می خواهد به شما روش های پیدا کردن آب در طبیعت را یاد بدهد، با بکارگیری این روش ها در موقعیت های مختلف، می توانید مطمئن باشید که علاوه بر اینکه آب مورد احتیاج بدنتان را تامین نموده اید، آب سالمی نوشیده اید.

چگونه در طبیعت آب پیدا کنیم؟
  • فرض کنید در طبیعت گیر افتاده اید و حسابی تشنه اید و آبی هم در بساط نیست، بنابراین باید دنبال جایی بگردید که در آن گیاه رشد نموده است. آن منطقه را حفر کنید، اگر چند سانتی متر حفر کردید و آبی پیدا نشد، نا امید نشوید چون ممکن است آب کمی پایینتر از سطح زمین باشد.
  • اگر درکوه بودید، باید شکاف بین سنگ های را بگردید و اگر در پایین یک پرتگاه ساحلی بودید، باید دنبال جاهایی که سبزی و گیاهان آبدار رشد نموده بگردید حتی جایی که فقط خزه و سرخس دارد. چون احتمال وجود چشمه در این منطقه ها زیاد است.
  • از روی رد پای حیوانات هم می توانید به آب برسید. معمولا حیوانات به خصوص آنهایی که گیاهخوار هستند، تند تند احتیاج به خوردن آب دارند. دنبال کردن رد پای این حیوانات می تواند شما را به یک منبع آب برساند.
  • یکی از روش های پیدا کردن آب در طبیعت که شاید به نظر برخی ها غیر ممکن باشد اما اصلا نیست، جمع کردن آب شبنم هاست. باید زیر برگ درختان و گیاهانی که روی آن ها قطرات شبنم حاصل از باران وجود دارد، یک ظرف بگذارید تا آب را در آن ذخیره کنید. اگر فکر کردید که ممکن است این آب خیلی تمیز نباشد و شک داشتید، می توانید آن را بجوشانید. اگر ظرف در اختیار نداشتید، می توانید از لباس و یا پارچه بهره ببرید و آب را روی آن بریزید و وقتی خواستید بهره ببرید، آن را بچیلانید.
  • حیوانات گیاهخوار، تنها حیونات برای رساندن شما به آب قابل آشامیدن نیستند. پرنده هایی مثل کبوتر، هیچ وقت از آب دور نمی شوند. یادتان باشد اگر دیدید این پرندگان بصورت عمود و مستقیم دارند به سمت پایین پرواز می نمایند، به این معناست که به سمت آب می فرایند. اگر بتوانید مسیرشان را ردیابی کنید، به آب می رسید.
  • حشرات را از بیاد نبرید! حشره ها مخصوصا مورچه ها می توانند علامت خوبی برای رسیدن به آب باشند. اگر دیدید یک ارتش از مورچه در حالا بالا رفتن از تنه درخت بودند، احتمالا دارند به سمت یک منبع آب کوچک می فرایند، سعی کنید خودتان را زودتر از آنها به این منبع برسانید!
منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 2002

به "چگونه در طبیعت آب پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در طبیعت آب پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید