تور هند: زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

به گزارش ایپتن، هند سرزمین شگفتی های طبیعت است. از کوه های بلند گرفته تا جنگل و ساحل در هند پیدا می گردد. اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید، هند برترین مقصد برای سفر شما است.

تور هند: زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

هند سرزمینی رنگارنگ و پهناور و زیبا است. جاذبه های گردشگری هند به آثار تاریخی و فرهنگی محدود نمی گردد. این کشور، از نظر جاذبه های طبیعی نیز تنوع قابل قبولی دارد و رضایت همه علاقه مندان به طبیعت را جلب می نماید.

تور هند یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار خارجی است که به وسیله آژانس های گردشگری متعددی ارائه می گردد. در خبرنگاران می توانید برترین تورها را جست و جو کنید و با توجه به قیمت و تاریخ مورد نظر، انواع تور ترکیبی هند را تهیه کنید.

آفر تور هند

در ادامه 8 آبشار بی نظیر هند را معرفی می کنیم که بازدید از آن ها برای هر علاقه مند به طبیعت، لازم است.

آبشار Nohkalikai

مکان: استان مقالایا

آبشار Nohkalikai در شرق هند قرار گرفته است و مرتفع ترین آبشار این کشور است. بر اساس آمار دیتابیس آبشارهای جهان، ارتفاع این آبشار به 338 متر می رسد. این آبشار یک جریان دارد و از دل جنگل بیرون می آید. می توانید خودتان را به پایین آبشار برسانید و در استخر زمردین آن شیرجه بزنید؛ ولی بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که از پله های سیمانی بالا بروند که به یک سکوی بازدید منتهی می گردد.

این آبشار در تمام طول سال جریان دارد؛ ولی در فصل بارانی یعنی از ماه مه تا سپتامبر، پرقدرت تر است.

نباید فراموش کنید که فصل بارانی در مقالایا، شوخی بردار نیست. این منطقه به عنوان مرطوب ترین مکان جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است.

آبشار Nohsngithiang

مکان: استان مقالایا

آبشار هفت خواهران هند، نتیجه تقسیم شدن یک رود به هفت جریان است. این آبشار هم در استان مقالایا قرار گرفته است و با نام آبشار هفت خواهران نیز شناخته می گردد. در اطراف آبشار Nohsngithiang، تپه های سرسبزی وجود دارد. این آبشار به هفت جریان تقسیم می گردد که از صخره ای به ارتفاع 315 متر به پایین می ریزند. برای بازدید از این آبشار باید برنامه ریزی کنید. برای اینکه این آبشار را در باشکوه ترین حالت خود مشاهده کنید برترین زمان برای سفر، فصل بارندگی یا مانسون است. در اطراف این آبشار و در مه اطراف آن، گاهی می توانید رنگین کمان را هم مشاهده کنید.

آبشار Chitrakot

مکان: استان چتیسگر

بلندترین نقطه آبشار Chitrakot، ارتفاع 300 متری دارد. آبشار Chitrakot به عنوان عریض ترین آبشار هند شناخته می گردد و جاذبه ای است که نباید آن را از دست بدهید.

در اطراف این آبشار، فرم های هندسی مجذوب کنندهی دیده می گردد. این آبشار به شکل نعل اسب است و در فصل بارندگی یا مانسون در عریض ترین و پرآب ترین حالت خود قرار می گیرد.

تقریبا از ژوئیه تا سپتامبر این آبشار جریانی شدید و حتی خطرناک دارد. به خاطر شکل آبشار و وسعت آن، با نام نیاگارای کوچک هم شناخته می گردد. این مکان را به عنوان یک مکان روحانی و مذهبی نیز در نظر می گیرند. به همین علت، غیر از گردشگران، زائرانی به این آبشار سر می زنند و به خدایان هندو ادای احترام می نمایند. گاهی فستیوال های مختلف مذهبی نیز در همین اطراف برگزار می گردد.

آبشار Jog

مکان: استان کارناتاکا

آبشار Jog در نزدیکی ساحل غربی استان کارناتاکا قرار گرفته است. این آبشار، دومین آبشار مرتفع این کشور است. از ارتفاعی در حدود 253 متر به پایین می ریزد. این آبشار در واقع یک آبشار نیست و از مجموع 4 آبشار تشکیل شده است. نام این آبشارها عبارت اند از راجا، رانی، رورر و راکت.

چشم انداز آب های خروشان و سفیدرنگ در کنار چشم اندازهای جنگلی و سرسبز اطراف آبشار، چشم انداز ای فوق العاده و زیبا است که فرصت دیدن آن را نباید از دست بدهید.

برترین زمان برای بازدید از این آبشار در فصل بارانی است. گردشگران می توانند از یک راستا صخره ای خودشان را به یک سکوی بازدید برسانند. حتی در رودخانه می توانید شنا کنید.

آبشار Dudhsagar

مکان: استان گوا

دسترسی به آبشار Dudhsagar سخت است؛ ولی ارزش سختی کشیدن دارد. چشم اندازها، منظره ها اطرف و خود این آبشار، چشم انداز ای زیبا و غیرقابل رقابت است. این آبشار در استان گوا در مرز استان کارناتاکا در غرب هند قرار گرفته است. این آبشار باشکوه با نام مستعار دریای شیر هم شناخته می گردد. 310 متر ارتفاع و 30 متر عرض دارد.

درست مثل انگشتان دست، این آبشار به چند جریان تقسیم می گردد و قبل از اینکه دوباره به هم پیوند بخورند، از میان صخره های مملو از پوشش سرسبز، می گذرد. این مقصد به خوبی حفظ و نگهداری نمی گردد؛ ولی مطمئنا ارزش سر زدن و بازدید کردن دارد. گردشگران یا با پای پیاده یا با جیپ و در طی سفری 45 دقیقه ای می توانند به پایین آبشار برسند. یک استخر طبیعی زیبا هم وجود دارد که قبل از بازگشت می توانید در آن آب تنی کنید.

آبشار Talakona

مکان: Andhra Pradesh

آبشار Talakona ارتفاع زیادی ندارد؛ ارتفاع آن به 82 متر می رسد و بیشتر از همه به خاطر زیبایی نفس گیرش معروفیت دارد. این آبشار در جنوب شرقی هند در پارک ملی Sri Venkateswara قرار گرفته است و از بین صخره هایی پوشیده از پوشش جنگلی سبز و در محیطی آرامش بخش می گذرد. فضای زیبای این آبشار انگار از دل قصه های فانتزی بیرون آمده است.

قدم زدن به سمت آبشار، یکی از تجربه های مجذوب کننده سفرتان خواهد بود. راستاهای خوبی برای دسترسی به آبشار ایجاد شده است که از میان طبیعت سرسبز و دل انگیز می گذرد و حدودا 2 کیلومتر طول دارد. صدای جوش وخروش آبشارها را قبل از اینکه آن ها را ببینید، خواهید شنید.

آبشار Hogenakkal

مکان: استان تامیل نادو

نام این آبشار در زبان محلی به معنای دود و صخره است. آبشار Hogenakkal در جنوب هند و در استان تامیل نادو قرار گرفته است.

این آبشار شگفت انگیز و دیدنی از رود کاوری سرچشمه می گیرد و از بین صخره های پرپیچ و خم می گذرد. در نهایت به 14 قسمت مختلف تقسیم می گردد و هرکدام ارتفاع خاص خود را دارد. ارتفاع آن ها بین 4.5 تا 20 متر متغیر است.

با پای پیاده نمی توانید به این آبشار دسترسی پیدا کنید. باید در استخرها شنا کنید یا با قایق به این آبشار برسید. اگر بخواهید می توانید همراه با قایق از زیر آبشار عبور کنید. می توانید در آب، آب تنی کنید یا در ساحل شنی آن، استراحت کنید.

آبشار Athirappilly

مکان: استان کرالا

این آبشار 24 متر ارتفاع و حدود 100 متر عرض دارد. آبشار Athirappilly به وسیله رود Chalakudy تغذیه می گردد و به خاطر بارندگی کافی منطقه، همواره پرآب است. این آبشار را در فیلم های بالیوودی زیادی احتمالا دیده اید. حیات وحش اطراف این آبشار نیز بسیار جالب توجه و غنی است. با یاری تورهای سافاری جنگل می توانید در اطراف این آبشار بگردید و حیات وحش خاص منطقه را دیدن کنید. در استخرهای پایین آبشار نیز امکان شنا کردن وجود دارد.

شما می توانید علاوه بر آبشارهایی که معرفی کردیم، سایر جاهای دیدنی هند را در خبرنگاران مشاهده کنید و درمورد جاذبه های آن اطلاعات کاملی به دست بیاورید. موقعیت مکانی هر جاذبه روی نقشه، امکانات آن ها و جاهای دیدنی رایگان در هند را در خبرنگاران مشاهده کنید و سفرتان را برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / cnn.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1953

به "تور هند: زیباترین آبشارهای هند را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: زیباترین آبشارهای هند را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید