چرا ایلان ماسک بسیار پیروز است؟ همه چیز به این 5 ویژگی اصلی شخصیت او برمی گردد

به گزارش ایپتن، موفقیت های ایلان ماسک بی سرانجام هستند و هریک برای یک کارآفرین خواب رویایی: بنیان گذار غول مالی پی پال، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که به معنای واقعی کلمه جهان را تغییر داد؛ بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس که سعی دارد ما را وارد جهان دیگری کرده و سفر به مریخ را محقق سازد.

چرا ایلان ماسک بسیار پیروز است؟ همه چیز به این 5 ویژگی اصلی شخصیت او برمی گردد

ما می توانیم از سمت خودمان، جریانی از صفات را برای این کارآفرین ردیف کنیم: مبتکر، رهبر، نبوغ، چشم انداز، آینده نگر، کارآفرین واقعی!

اما آیا می توانیم توصیف کنیم چرا ایلان ماسک این شکلی است؟ چرا ایلا ماسک این قدر پیروزیت بزرگ کسب کرده است؟ بسکمک از کارآفرینان بزرگ دنیا، همین صفات ردیف شده را دارند؛ همراه با استعدادها، عادت ها و اخلاق کاری سطح بالا ولی کاملا به سطح پیروزیت ایلان ماسک نمی رسند.

ما با ارزیابی شخصیت این کارآفرین، 5 وجه یا ویژگی شخصیتی برای پیروزیت های او پیدا کردیم که شاید تمایز و خاص بودنش را توضیح دهد اما مهم تر این است که چگونه این ویژگی های شخصیتی را در زندگی شخصی خود پیاده سازی کنیم:

خیر هیچ معنایی ندارد

همسر اول ایلان ماسک یک حکایت جالب از دانشگاه او تعریف می کند. وی در یکی از آزمون های تستی خود 98 درصد را می گیرد. اما ایلان ماسک کمال گرا است و نزد استاد خود می رود تا آن ها را وادار کند نمره اش را به 100 درصد تغییر دهند.

حالا، بسکمک از شما که این حکایت را می خوانید؛ تعجب خواهید کرد که این اصرار چه فایده ای دارد؟ چرا باید چنین کاری کرد؟ ما با همان امتیاز 98 درصد هم بسیار خشنود خواهیم بود اما این جزئیات ساده و بسیار جزئی مهم هستند.

2 درصد کسر امتیاز، ایلان ماسک را از امتیاز کامل و کمال فعلی جدا می کند. همین 2 درصد کسری، او را در یک شرایط ناخوش آیندی قرار می دهد و می رود که با استادش صحبت کند و شرایط را تغییر دهد. در نهایت او پیروز شد؟ بله او راهی برای رسیدن به 100 درصد پیدا کرد. زیر خیر برای او معنایی نداشت.

اگر ما بتوانیم بر ترس اولیه از نه گفتن غلبه و درک کنیم خیر هیچ معنای خاصی ندارد؛ زندگی با کیفیت و بهتری خواهیم داشت. شما چند فرصت بزرگ زندگی را به دلیل ترس از پرسیدن، از دست داده اید؟

یک تمرکز منحصربه فرد

ماسک هنر تمرکز بر یک هدف خاص را به کمال رسانده است. زمانی در دوران کودکی، یک مسئله پیش روی خود می دیدید که باید حل شود؛ پس هفته های متوالی بیش از 75 ساعت در هفته کار می کرد و حتی زیر میز خود می خوابید تا این مشکل حل شود.

او به چیز دیگری فکر نکرد و از کارهای خسته کننده دوری گزید تا حواسش پرت نشود. تمام تمرکز او بر عهده وظیفه اش بود. اکنون به شرکت تسلا نگاه کنید: یک غول خودروسازی که دنیا را تغییر داده است. مطمئنا تسلا بدون تمرکز ایلان ماسک به اینجا نمی رسید.

این تمرکز فوق العاده به ایلان ماسک این هنر را می دهد که یک حالت جریانی از تفکرات و ایده ها را به انتها برساند. این حالت در افراد باعث افزایش تمرکز، انرژی، درگیری کامل با کار، لذت بردن از فرایند کار و غوطه ور شدن در فعالیت ها می شود. این فرد با انجام کارهای کم اهمیت دیگر، دچار حواس پرتی نمی شوند.

به زندگی کاری خود و روشی که برای انجام کارها در پیش می گیرید؛ دقت کنید. فکر می کنید هر چند وقت یک بار حواس شما پرت می شود؟ چه چیزهای کوچکی در مقیاس با هدف بزرگ شما، به راحتی باعث حواس پرتی شما می شوند و بهره وری کمتری به بار می آورند. چگونه می توانید در برنامه ریزی روزانه خود تغییراتی ایجاد کنید که یک کار را به اتمام رسانده و آن را به طور موثر، هیجان انگیز و هدفمند انجام دهید؟

اخلاق کاری که از شور و شوق نشات می گیرد

عامل دیگری که به ایلان ماسک کمک می کند وارد یک حالت جریانی شود و در آن باقی بماند؛ به کیفیت کاری که انجام می دهد؛ مربوط می شود. او کاری که انجام می دهد را دوست دارد؛ چون کاری که دوست دارد را انجام می دهد. اشتیاق او به کارش این قدر زیاد است که منجر به شیفت های کاری شب مکرری می شود. او بارها 80 ساعت کار در هفته را تجربه کرده است و همان طور که در بخش اول اشاره کردیم؛ زیر میز کار خود می خوابد.

حقیقت این است که وقتی در یک کار شوق و اشتیاق و احساسات زیادی داریم؛ دیگر این کار نیست و به یک ماموریت، بازی و تفریح تبدیل می شود. ما می بینیم برای ساعت های طولانی مشغول کار هستیم و داریم لذت می بریم و احساس خستگی نمی کنیم. اصلا حس نمی کنیم که 80 ساعت در هفته کار کردیم؛ زیرا مشتاق هستیم.

بزرگ فکر کردن با ایده هایی کوچک

بسکمک از ایده های بزرگ ایلان ماسک از پرسش های کوچکی ناشی می شوند. چگونه حمل و نقل کالیفرنیا را راحت تر کنیم؟ راه آهن برقی که از داخل تونل بزرگی در زیر زمین عبور می کند.

پرسش های اولیه کوچک و پیش پا افتاده هستند ولی به پاسخ های بزرگ تر منجر می شوند. او پاسخ سوال را می گیرد و سعی می کند به بهترین شکل انجامش دهد.

بنابراین، یک ایده کوچک پیدا کنید؛ پاسخ های واضح بدهید و بعد تمرکز خود را روی این پاسخ ها بگذارید و با استقامت پیگیری کنید. همیشه ایده های بزرگ از تفکرات کوچک ناشی می شوند.

سالم و قوی

ایلان ماسک به شدت قوی است. هر 4 ویژگی که در بالا توضیح دادیم؛ فقط در افرادی ظاهر می شوند که از بدنی سالم و قوی با تصمیم گیری هایی ثابت قدم برخوردار باشند. ماسک سعی دارد کارها را به روشی سالم و سازنده انجام دهد.

افراد کارآفرین بزرگی هستند که سعی می کنند قدرت خاصی در کار خود وارد کنند ولی پس از مدتی خسته و فرسوده می شوند یا از جریان اصلی کار و هدف خارج شده و به بیراهه می فرایند. این افراد پس از مدتی، کنترل خود را از دست می دهند و عملکرد چشم گیر خود در کار را از بین خواهند برد.

توانایی ایلان ماسک در حفظ سلامتی خود به دلیل ذهنیت حالت جریانی، علاقه به کار و تمرکز مطلق او حاصل می شود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: ipten.ir شناسه مطلب: 1685

به "چرا ایلان ماسک بسیار پیروز است؟ همه چیز به این 5 ویژگی اصلی شخصیت او برمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ایلان ماسک بسیار پیروز است؟ همه چیز به این 5 ویژگی اصلی شخصیت او برمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید